Budżet - archiwum

Uchwała Nr V/21/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 26 marca 2007 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05 lutego 2007 r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2006 rok

Uchwała Nr V/21/2007
Rady Gminy Rojewo
z dnia 26 marca 2007 r.

w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo
z dnia 05 lutego 2007 r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2006 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 zm.: Dz. U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 116, poz. 1203; z 2005r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006r. Nr 17, poz. 128) oraz art. 165, 173, 184, 188 i 195 Ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, zm.: Dz. U. Nr 169, poz. 1420; z 2006r. Nr 45, poz. 319 i Nr 104, poz. 708; Nr 249, poz. 1832)
Rada Gminy
uchwala, co następuje:
W Uchwale Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05 lutego 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:
§ 1
1. Dochody budżetowe w kwocie - 9.170.653,00 zł
– zwiększa się o kwotę - 80.372,00 zł
– zmniejsza się o kwotę - 252.559,00 zł
– dochody po zmianie wynoszą - 8.998.466,00 zł (zgodnie z załącznikiem nr 1)
w tym:
a) dotacje na zadania zlecone związane z realizacją zadań z
zakresu administracji rządowej w kwocie - 1.911.408,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 500,00 zł
- zmniejsza się o kwotę - 244.100,00zł
- dotacje po zmianie wynoszą - 1.667.808,00 zł (zgodnie z załącznikiem nr 2)
b) dotacje na zadania powierzone realizowane na podstawie porozumień – bez zmian - 1.000,00 zł
c) subwencja ogólna w kwocie - 3.932.943,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 79.872,00 zł
- subwencja ogólna po zmianach wynosi - 4.012.815,00 zł
w tym:
• część oświatowa w kwocie - 2.902.087,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 78.634,00 zł
- część oświatowa po zmianie wynosi - 2.980.721,00 zł
• część równoważąca w kwocie - 38.427,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 1.238,00 zł
- część równoważąca po zmianie wynosi - 39.665,00 zł
• część wyrównawcza bez zmian - 992.429,00 zł
2. Wydatki budżetowe w kwocie -10.426.819,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 140.945,00 zł
- zmniejsza się o kwotę - 313.132,00 zł
- wydatki po zmianie wynoszą - - 10.254.632,00 zł (zgodnie z załącznikiem nr 3)
w tym:
• wydatki majątkowe pozostają bez zmian w kwocie - 1.831.860,00 zł
• wydatki bieżące wynoszą - 8.422.772,00 zł
– wynagrodzenia i pochodne - 4.402.212,00 zł
– dotacje bez zmian w kwocie - 55.000,00 zł
– obsługa długu publicznego bez zmian - 40.000,00 zł

§ 2
1. Deficyt budżetowy w kwocie 1.256.166,00 zł pozostaje bez zmian, a pokryty będzie przychodami z tytułu:
- zaciągniętych kredytów i pożyczek - 1.121.139,00 zł
- wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na
rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikających z rozliczeń
kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 135.027,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 4
2. Spłaty zobowiązań długoterminowych oraz sfinansowanie deficytu według źródeł i kwot określa załącznik nr 5.
Plan przychodów i rozchodów budżetu przedstawia się następująco:
- przychody - 1.436.910,00 zł
- rozchody - 180.744,00 zł

§ 3
Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi Gminy Rojewo.

§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie

Zmiany wprowadzone do budżetu na podstawie Uchwały Nr V/21/2007 Rady Gminy Rojewo spowodowały zmniejszenie dochodów i wydatków o kwotę 172.187,00 zł. Deficyt budżetowy pozostaje bez zmian.
Na powyższe zmiany składają się następujące pozycje:
1. Na podstawie pisma nr ST 3 – 4820 – 3/2007 otrzymanego od Ministerstwa Finansów zwiększeniu uległa subwencja ogólna o kwotę 79.872,00 zł, zmiana ta dotyczy części oświatowej zwiększenie kwotę 78.634,00 zł. Środki te przeznaczone będą na podwyżki dla nauczycieli, pozostała kwota zwiększenia 1.238,00 zł dotyczy części równoważącej subwencji ogólnej.
Na podstawie powyższego pisma z Ministerstwa Finansów zmniejszeniu uległy udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych o kwotę 8.459,00 zł. na pokrycie tego zmniejszenia przeznaczono kwotę 1.238,00 zł pochodzącą za zwiększenia części równoważącej subwencji ogólnej oraz zmniejszone zostały wydatki przeznaczone na utrzymanie wysypiska śmieci.
2. Na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko – Pomorskiego Nr WFB.I.3011/W/1/2007 z dnia 19 lutego 2007 r. w dziale 852 – Pomoc społeczna dochody i wydatki uległy zmniejszeniu o kwotę 243.600,00 zł.
Zmniejszenia te dotyczą następujących zadań:
• Rozdział 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki na
ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia
społecznego – zmniejszenie o kwotę - 243.000,00 zł
• Rozdział 85213 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne
opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia
z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne
- zmniejszenie o kwotę - 1.100,00 zł
• Rozdział 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki
na ubezpieczenia społeczne – zwiększenie o kwotę - 500,00 zł
Zwiększenie to dotyczy środków z dotacji celowej na zadania zlecone.
3. Pozostałe zmiany wprowadzone w dziale 801 – Oświata i wychowanie, 750 – Administracja publiczna, 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, w ramach pomiędzy paragrafami wynikają z konieczności prawidłowej realizacji budżetu, spowodowane zmianą klasyfikacji budżetowej.


___________________
wytworzył: Agnieszka Nieckarz
wprowadził: Krzysztof Górny

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 kwietnia 2007 10:38
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 669
02 kwietnia 2007 10:44 Administrator - Dodano załącznik
02 kwietnia 2007 10:38 Administrator - Zmieniono treść dokumentu
Zatrzymaj banner przewijany