Budżet - archiwum

Uchwała Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05.02.2007 w sprawie uchwalenia budżetu na 2007 rok.

Uchwała Nr IV/15/2007
Rady Gminy Rojewo
z dnia 05.02.2007

w sprawie uchwalenia budżetu na 2007 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 zm.: Dz. U. z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004r. Nr 116 poz. 1203; z 2005r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006r. Nr 17, poz. 128) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 zm.: Dz. U. Nr 169, poz. 1420; z 2006r. Nr 45, poz. 319 i Nr 104, poz. 708)
Rada Gminy
uchwala, co następuje
§ 1
1. Dochody budżetu gminy w wysokości 9.170.653,00 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 1, w tym:
a) dochody własne w kwocie - 3.061.002,00 zł b) subwencja ogólna w kwocie - 3.932.943,00 zł z tego:
- subwencja oświatowa – kwota - 2.902.087,00 zł – subwencja wyrównawcza – kwota - 992.429,00 zł – subwencja równoważąca – kwota - 38.427,00 zł c) dotacje w kwocie - 2.176.708,00 zł

§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 10.426.819,00 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 2, w tym:
- wydatki bieżące w kwocie - 8.594.959,00 zł – wydatki majątkowe w kwocie - 1.831.860,00 zł
2. W wydatkach bieżących wyodrębnia się:
a) wynagrodzenia i pochodne w kwocie - 4.329.769,00 zł b) dotacje w kwocie - 55.000,00 zł c) obsługa długu w kwocie - 40.000,00 zł
§ 3
1. Deficyt budżetowy w kwocie 1.256.166,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1.123.951,00 zł
- wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 132.215,00 zł
2. Spłaty zobowiązań długoterminowych oraz sfinansowanie deficytu według źródeł i kwot określa załącznik nr 3.
Plan przychodów i rozchodów budżetu przedstawia się następująco:
- przychody – 1.436.910,00 zł
- rozchody – 180.744,00 zł
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 85.000,00 zł.
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4.
Określa się wielkość dochodów budżetu państwa z tytułu zadań zleconych – 41.400,00 zł.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 6
Ustala się dochody w kwocie 45.450,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 45.450,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 7
Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 55.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 8
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
- przychody – 145.980,00
- wydatki – 145.980,00
zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 9
Określa wykaz inwestycji realizowanych przez Gminę oraz wysokość nakładów inwestycyjnych i źródła ich finansowania zgodnie z załącznikiem nr 8. Na realizację inwestycji przeznacza się środki własne w kwocie 1.831.860,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 10
Określa się limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu do kwoty 400.000,00 zł
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w kwocie 1.123.951,00 zł.
§ 11
Prognozuje się łączną kwotę długu i spłat gminy na koniec roku 2007 i lata następne zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 12
Upoważnia się Wójta do:
1) spłat zobowiązań na kwotę - 180.744,00 zł 2) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu do kwoty - 400.000,00 zł 3) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku
4) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planach wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działów
5) dokonywania lokat krótkoterminowych w miarę posiadania wolnych środków w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13
Ustala się wielkość wydatków dla sołectw w kwocie 17.600,00 zł. Kwoty dla poszczególnych sołectw określa załącznik nr 10.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą od 01 stycznia 2007r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.


Uzasadnienie
Opracowując budżet gminy na 2007 rok dochody gminy skalkulowano według następujących zasad:
- podatek rolny – wartość 1 q żyta przyjęto wg stawki przyjętej Uchwałą Rady Gminy Rojewo Nr II /4/2006 z dnia 6 grudnia 2006 r., która wynosi 28,50 zł.
- pozostałe dochody własne – średnio przyjęto wzrost o 1%;
- dotacje budżetowe na realizację zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej oraz dotacje na zadania własne przyjęto zgodnie z pismem nr WFB.I.3010/45-16/06 z dnia 20 października 2006r., Dyrektora Wydziału Finansów i Budżetu Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz na podstawie pisma nr DBD-3101-54/06 z dnia 18 października 2006r. Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Bydgoszczy;
- subwencję ogólną oraz udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych przyjęto zgodnie z pismem nr ST3-4820-25/2006 z dnia 11 października 2006r. z Ministerstwa Finansów.
Planowane kwoty wydatków ustalono na podstawie założeń do Ustawy Budżetowej Państwa na 2007 rok, które przedstawiają się następująco:
- wydatki bieżące – przyjęto średni wzrost o 1%;
- wydatki na wynagrodzenia pozostają na poziomie roku 2006;
- składka na Fundusz Pracy planowana jest w wysokości 2,45% podstawy składek na ubezpieczenie społeczne;
- wydatki majątkowe przyjęto według wieloletniego planu inwestycyjnego;
- wysokość rezerwy budżetowej ogólnej przyjęto w wysokości 0,9% wydatków budżetowych.


Załączniku do wgądu w biurze Rady Gminy Rojewo - pokój nr 8

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 lutego 2007 08:34
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 833
27 lutego 2007 08:34 Administrator - Zmieniono treść dokumentu
Zatrzymaj banner przewijany