Protokoły z sesji - archiwum

Protokół Nr XV/2008 z Sesji Rady Gminy Rojewo z dnia 4 kwietnia 2008 r.

 

Protokół Nr XV/2008
z Sesji Rady Gminy Rojewo
z dnia 4 kwietnia 2008 r.


     Na posiedzenie Sesji przybyło 14 radnych (Rada Gminy Rojewo liczy 14 członków), czyli zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym było quorum wymagane do podejmowania prawomocnych uchwał.

W obradach udział wzięli:

1.mgr inż. Błażej Mielcarek – Wójt Gminy Rojewo;
2.mgr inż. Aleksandra Szczesiak – Sekretarz Gminy Rojewo;

Porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
2.Wybór Sekretarza obrad.
3.Wręczenie zaświadczenia o wyborze na radnego.
4.Złożenie ślubowania przez nowo wybranego radnego.
5.Przyjęcie protokołu z XIV Sesji Rady Gminy Rojewo.
6.Składanie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
7.Składanie wniosków i interpelacji.
8.Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Gminy.
9.Sprawozdanie Wójta.
10.Sprawozdanie Przewodniczących Komisji.
11.Podjęcie uchwał w sprawie:


a. regulaminu wynagradzania nauczycieli.
- informacja Kierownika SZOiKu – p. M. Przeździęka;
            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;
    -  dyskusja;
- podjęcie uchwały.

b. zmieniająca uchwałę Nr XXXII/224/2006 z dnia 29 marca 2006 r. w sprawie ustalenia     najniższego wynagradzania oraz wartości jednego punktu dla ustalenia stawek     wynagradzania     zasadniczego pracowników Samorządowego Zespołu Oświaty i     Kultury i pracowników     obsługi szkół.
- informacja Kierownika SZOiKu – p. M. Przeździęka;
            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;
    -  dyskusja;
- podjęcie uchwały.

c.zatwierdzenia Planu rozwoju miejscowości Dobiesławice;
    - informacja Kierownika SZOiKu – p. M. Przeździęka;
          - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;
    -  dyskusja;
- podjęcie uchwały.

d.   wygaśnięcia mandatu radnego Mieczysława Czeszyńskiego.
    - informacja Przewodniczącego Rady Gminy;
    - opinia poszczególnych komisji stałych Rady Gminy;
            -  dyskusja;
            - podjęcie uchwały.

12. Wolne wnioski i zapytania.
13. Odpowiedzi Wójta.
14. Zakończenie obrad.
       
Do pkt. 1
Otwarcia posiedzenia i stwierdzenia quorum (14 obecnych) dokonał Przewodniczący Rady Gminy Rojewo Józef Ratajczak, następnie Przewodniczący Rady Gminy powitał radnych, sołtysów, oraz pracowników urzędu gminy.

Do pkt. 2
Przewodniczący Rady zaproponował kandydaturę r. M. Borowiaka na sekretarza obrad. Następnie zwrócił się do r. M. Borowiaka z zapytaniem, czy wyraża zgodę na kandydowanie.

r. M. Borowiak – wyraził zgodę na kandydowanie.

Przewodniczący Rady – zaproponował przegłosowanie kandydatury r. M. Borowiaka na sekretarza obrad.

Radni 14 głosami „za”, przyjęli kandydaturę r. M. Borowiaka na sekretarza Sesji.

Do pkt. 3

Przewodniczący Rady Gminy poprosił Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej p. Mariana Borowiaka o wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego Panu Maciejowi Sałatowi.

Pan Marian Borowiak wręczył zaświadczenie o wyborze na radnego Panu Maciejowi Sałatowi.

Do pkt. 4

Przewodniczący obrad poinformował zebranych, że zgodnie z art. 23 ustawy o samorządzie gminnym przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radni składają ślubowanie, powiedział, że odczytana zostanie rota ślubowania, po której nowo wybrany radny potwierdzi wolę złożenia ślubowania słowem „ślubuję”. Przewodniczący obrad powiedział, że ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania „ tak mi dopomóż Bóg”.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy odczytał treść roty ślubowania.

„Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”.

r. M. Sałaj złożył ślubowanie „ślubuję, tak mi dopomóż Bóg”


Do pkt. 5

Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z zapytaniem do sekretarza obrad XIV Sesji Rady Gminy, czy zgłasza uwagi do protokołu.

r. A. Wesołowski– nie zgłosił uwag do protokołu.

Przewodniczący obrad poprosił radnych o przyjęcie protokołu z XIV Sesji Rady Gminy bez żadnych zmian.
Radni 15 głosami „za”, głosowali za przyjęciem protokołu z XIV Sesji Rady Gminy Rojewo bez żadnych zmian.
Do pkt. 6
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z zapytaniem, czy radni zgłaszają wnioski w sprawie zmiany w porządku obrad XV Sesji Rady Gminy.

Radni nie zabrali głosu, w związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy odczytał wniosek r. A. Wesołowskiego w sprawie wprowadzenia do porządku obrad Sesji Rady Gminy Rojewo w dniu 4 kwietnia 2008r. głosowania w sprawie przyjęcia uchwałą Statutu Sołectwa wsi Rojewo ze zmienionym pkt 17 w brzmieniu przyjętym podczas zebrania sołeckiego w dniu 3 kwietnia 2008r.

Przewodniczący Rady Gminy – powiedział, że 28 kwietnia planowane jest następne posiedzenie Sesji Rady Gminy, na które przygotowany będzie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie.
Następnie Przewodniczący obrad zaproponował wprowadzenie pkt. 11 ppkt e – projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad dofinansowania budowy przyzagrodowych oczyszczalni ścieków z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na terenie gminy Rojewo oraz ppkt f – projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia składu osobowego komisji stałych Rady Gminy Rojewo.

Przewodniczący obrad zaproponował głosowanie zaproponowanych zmian w porządku obrad XV Sesji Rady Gminy.

Radni 15 głosami „za” przegłosowali zaproponowaną zmianę tj. wprowadzenie w pkt 11 ppkt e – projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad dofinansowania budowy przyzagrodowych oczyszczalni ścieków z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na terenie gminy Rojewo oraz ppkt f – projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia składu osobowego komisji stałych Rady Gminy Rojewo.

Następnie Przewodniczący obrad r. J. Ratajczak odczytał zaproponowany porządek obrad XV Sesji Rady Gminy.

1.Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
2.Wybór Sekretarza obrad.
3.Wręczenie zaświadczenia o wyborze na radnego.
4.Złożenie ślubowania przez nowo wybranego radnego.
5.Przyjęcie protokołu z XIV Sesji Rady Gminy Rojewo.
6.Składanie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
7.Składanie wniosków i interpelacji.
8.Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Gminy.
9.Sprawozdanie Wójta.
10.Sprawozdanie Przewodniczących Komisji.
11.Podjęcie uchwał w sprawie:


a. regulaminu wynagradzania nauczycieli.
- informacja Kierownika SZOiKu – p. M. Przeździęka;
            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;
    -  dyskusja;
- podjęcie uchwały.

b. zmieniająca uchwałę Nr XXXII/224/2006 z dnia 29 marca 2006 r. w sprawie ustalenia     najniższego wynagradzania oraz wartości jednego punktu dla ustalenia stawek     wynagradzania     zasadniczego pracowników Samorządowego Zespołu Oświaty i     Kultury i pracowników     obsługi szkół.
- informacja Kierownika SZOiKu – p. M. Przeździęka;
            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;
    -  dyskusja;
- podjęcie uchwały.

c.zatwierdzenia Planu rozwoju miejscowości Dobiesławice;
    - informacja Kierownika SZOiKu – p. M. Przeździęka;
          - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;
    -  dyskusja;
- podjęcie uchwały.

d.   wygaśnięcia mandatu radnego Mieczysława Czeszyńskiego.
    - informacja Przewodniczącego Rady Gminy;
    - opinia poszczególnych komisji stałych Rady Gminy;
            -  dyskusja;
            - podjęcie uchwały.

     e. zmieniająca uchwałę w sprawie zasad dofinansowania budowy przyzagrodowych     oczyszczalni     ścieków z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na terenie     gminy     Rojewo.
    - informacja prac. U.G. – p. A. Bugowskiego,
     - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;
    -  dyskusja;
- podjęcie uchwały.

f. zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia składu osobowego komisji stałych Rady Gminy Rojewo.

    - informacja Przewodniczącego Rady Gminy;
    - dyskusja;
    - podjęcie uchwały.


12. Wolne wnioski i zapytania.
13. Odpowiedzi Wójta.
14. Zakończenie obrad.

Radni nie zaproponowali innych zmian, w związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy zaproponował głosowanie zaproponowanego porządku obrad.

Radni 15 głosami „za” przyjęli zaproponowany zmieniony porządek obrad XV Sesji Rady Gminy.
Do pkt 7

Przewodniczący Rady Gminy – r. J. Ratajczak poprosił radnych i sołtysów o składanie wniosków i interpelacji.

Radni oraz sołtysi nie zgłosili interpelacji.

Do pkt. 8

Przewodniczący Rady Gminy poinformował zebranych, że brał udział w Walnym Zgromadzeniu Spółki Wodnej, uczestniczył w spotkaniach świątecznych oraz przeprowadzał konsultacje z Wójtem Gminy.
Następnie przypomniał o obowiązku składania oświadczeń majątkowych do końca kwietnia przez radnych.

Do pkt 9

Przewodniczący obrad poprosił Wójta Gminy Rojewo o złożenie sprawozdania z pracy w okresie od 25 lutego 2008r. do 4 kwietnia 2008r.

1.Toruń – spotkanie z Zastępcą Prezesa Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Panem Kulińskim w sprawie uzyskania pożyczki na budowę kanalizacji. Pożyczka do 70%, umorzenie do 30%. Termin rozpatrzenia wniosków – koniec maja.

2.Urząd Marszałkowski – rozmowa z Wiceprzewodniczącym Sejmiku Wojewódzkiego p. Boberem oraz pracownikiem Departamentu ds. kultury fizycznej i sportu p. Szydzikiem w sprawie możliwości pozyskania środków na budowę sali gimnastycznej oraz dofinansowania z RPO budowy drogi w Jezuickiej Strudze.

3.Udział w pracach Konwentu Wójtów – Dobrcz. Stanowisko Konwentu Wójtów w sprawie kryterium regionalnego – 2 pkt. dla wniosków, których kwota dofinansowania nie przekracza 400 tys. zł.

4.Rojewo – organizacja spotkania burmistrzów, wójtów oraz przedstawicieli gmin należących do Lokalnej Grupy Działania „Czarnoziem na soli” z przedstawicielem Urzędu Marszałkowskiego p. Bartoszem Szymańskim. Temat – funkcjonowanie Lider + w latach 2009-2015.

5.Rojewo – spotkanie w sprawie opracowania strategii dla gmin należących do LGD „Czarnoziem na soli”. Cel opracowania strategii – staranie się o środki możliwe do pozyskania w ramach programu Lider +.

6.Dąbrowa Biskupia – spotkanie z Wójtem Gminy Dąbrowa Biskupia oraz przedstawicielami gminy Gniewkowo w sprawie wypracowania wspólnego stanowiska przy opracowywaniu strategii LGD „Czarnoziem na soli”.

7.Gniezno – spotkanie z Arcybiskupem Henrykiem Muszyńskim w sprawie pomocy w pozyskiwaniu funduszy UM na ukończenie parkingu w Płonkowie.

8.Przygotowanie dokumentów związanych ze złożeniem wniosku na dofinansowanie z PROW – działanie „Odnowa wsi” , remont świetlic – Liszkowo, Ściborze, Topola, Dobiesławice.

9.Udział w pracach komisji gospodarczej.

10.Uzgodnienie regulaminu wynagradzania nauczycieli ze Związkami Zawodowymi Nauczycieli.

11.Przysiek – udział w spotkaniu Ministra Rolnictwa Marka Sawickiego z samorządowcami i rolnikami.

Do pkt. 10

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o zabranie głosu Przewodniczących Komisji

Przewodniczący poszczególnych komisji nie zabrali głosu.

Przewodniczący Rady Gminy złożył wyrazy współczucia p. Antoniemu Kusiowi z powodu śmierci matki oraz p. M. Czeszyńskiemu z powodu śmierci brata.

p. A. Kuś – podziękował Wójtowi, Przewodniczącemu Rady Gminy oraz pracownikom Urzędu Gminy za złożone kondolencje.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy ogłosił 10 minut przerwy.

Po przerwie na posiedzenie Sesji Rady Gminy powróciło 15 radnych.

Do pkt 11

Przewodniczący obrad poprosił radnych o przystąpienie do podjęcia uchwały w sprawie:

a). regulaminu wynagradzania nauczycieli.

Projekt uchwały przedstawił Kierownik SZOiKu – p. M. Przeździęk.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

r. M. Borowiak – powiedział, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję w przedmiotowej sprawie.

Radni nie mieli pytań, w związku z tym Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przegłosowanie przedmiotowego projektu uchwały.

Radni 15 głosami „za”, przyjęli uchwałę w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli.


b). zmieniająca uchwałę Nr XXXII/224/2006 z dnia 29 marca 2006 r. w sprawie ustalenia     najniższego wynagradzania oraz wartości jednego punktu dla ustalenia stawek     wynagradzania     zasadniczego pracowników Samorządowego Zespołu Oświaty i     Kultury i pracowników     obsługi szkół.

Projekt uchwały odczytał Kierownik SZOiKu – p. M. Przeździęk.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

r. M. Borowiak – powiedział, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Radni nie mieli pytań, w związku z tym Przewodniczący Rady Gminy – r. J. Ratajczak zaproponował głosowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXII/224/2006 z dnia 29 marca 2006 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagradzania oraz wartości jednego punktu dla ustalenia stawek wynagradzania zasadniczego pracowników Samorządowego Zespołu Oświaty i     Kultury i pracowników obsługi szkół.

Radni 15 głosami „za” przyjęli w/w uchwałę.


c). zatwierdzenia Planu rozwoju miejscowości Dobiesławice

Projekt uchwały odczytał Kierownik SZOiKu – p. M. Przeździęk.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

r. M. Borowiak – powiedział, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Radni nie mieli pytań, w związku z tym Przewodniczący Rady Gminy – r. J. Ratajczak zaproponował głosowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu rozwoju miejscowości Dobiesławice

Radni 15 głosami „za” przyjęli w/w uchwałę.

d). wygaśnięcia mandatu radnego Mieczysława Czeszyńskiego

Projekt uchwały przedstawił Przewodniczący Rady Gminy, powiedział, że Radny Mieczysław Czeszyński pismem z dnia 18.03.2008r. złożył pisemną rezygnację z funkcji radnego Rady Gminy w Rojewie (zrzeczenie się mandatu) z powodów osobistych.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o wyrażenie opinii przez poszczególne komisje stałe Rady Gminy.

r.M. Borowiak – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy z dużą przykrością oraz z szacunkiem do decyzji r. M. Czeszyńskiego pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

r. J. Kmieć – powiedział, że komisja ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, jest to duża strata dla Rady Gminy,
r. M. Tumidajewicz – powiedział, że r. M. Czeszyński był filarem dla komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego, w związku z powyższym radni wstrzymali się od podjęcia decyzji w tej sprawie.

Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję w przedmiotowej sprawie.

r. M. Czeszyński – powiedział, że całe życie człowiek podejmuje decyzje, jedne są łatwe, inne trudne, decyzja o rezygnacji z funkcji radnego była decyzją bardzo trudną, następnie podziękował radnym o uszanowanie decyzji.

Radni nie mieli pytań, w związku z tym Przewodniczący Rady Gminy – r. J. Ratajczak zaproponował głosowanie projektu uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Mieczysława Czeszyńskiego

Radni 10 głosami „za”, przy 4 głosach „wstrzymujących się” przyjęli w/w uchwałę.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy oraz Wójt Gminy złożyli podziękowanie p. Mieczysławowi Czeszyńskiemu za pełnienie funkcji Przewodniczącego Rady Gminy w kadencji 2002-2006, Wiceprzewodniczącego Rady Gminy w obecnej kadencji oraz wyrazy uznania za pełną zaangażowania pracę dla dobra społeczności lokalnej oraz wysiłek włożony na rzecz rozwoju Gminy Rojewo.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował zebranych, że obecnie Rada Gminy liczy 14 członków.

e). zmieniająca uchwałę w sprawie zasad dofinansowania budowy przyzagrodowych     oczyszczalni     ścieków z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na terenie     gminy     Rojewo.

Projekt uchwały odczytał prac. U.G. – p. A. Bugowski.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

r. M. Borowiak – powiedział, że komisja wprowadziła do projektu uchwały dwie poprawki zmiany wysokości dotacji
1) dla oczyszczalni typu korzeniowego wysokości dotacji wyniesie 2.000,00 zł było 2.500,00 zł
2) dla oczyszczalni typu biologicznego, nie zależnie od wydajności dotacja wyniesie 2.500,00 było 3.000,00 zł
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję w przedmiotowej sprawie.

r. S. Dziedzic – Dombek – powiedziała, że roczny termin jest niepraktyczny.

s. J. Kinal – zwrócił się z zapytaniem, czy będą brane pod uwagę wnioski już złożone.

Wójt Gminy – powiedział, że są to dwie różne sprawy, w jednym przypadku inwestorem miała być gmina, w tym przypadku rolnik sam wykonuje przyzagrodową oczyszczalnię.

r. A. Brylew – zwrócił się z zapytaniem, w jaki sposób będzie kontrolowana sprawność tych urządzeń.

Wójt Gminy – powiedział, że przy oczyszczalniach z odprowadzeniem do cieku wodnego powinny być wykonywane badania dwa razy w roku, organem kontrolującym jest Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska.

r. S. Dziedzic – Dombek – powiedziała, że wymogiem jest załączenie badań geologicznych, gdzie należy się zgłosić, aby zgłosić wykonanie takich badań.

r. J. Ratajczak – powiedział, że przy Starostach Powiatowych będą zatrudniani geolodzy.

p. L. Wołąkiewicz – powiedział, że za badania geologiczne powinien być odpowiedzialny projektant.
Wójt Gminy zaproponował, aby wprowadzić poprawkę do projektu uchwały w sprawie terminu zgłoszenia zamiaru wykonania przyzagrodowej oczyszczalni ścieków.

Przewodniczący Rady Gminy zarządził 10 minut przerwy.

Po przerwie na posiedzenie XV Sesji Rady Gminy powróciło 14 radnych.

Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą o odczytanie treści zmiany w sprawie terminu zgłoszenia zamiaru wykonania przyzagrodowej oczyszczalni ścieków.

p. A. Bugowski – odczytał propozycję zmiany w § 3 ust. 1 „zamiar wybudowania przyzagrodowej oczyszczalni ścieków inwestor winien zgłosić do Urzędu Gminy w Rojewie w dwóch terminach - do 31 grudnia roku poprzedzającego rok wykonania przyzagrodowej oczyszczalni ścieków lub do 30 czerwca roku, w którym wykonana będzie przyzagrodowa oczyszczalnia ścieków składając wniosek o przyznanie dotacji.”

Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przegłosowanie przedmiotowe zmiany.

Radni 14 głosami „za” przyjęli zaproponowaną zmianę w sprawie terminu zgłoszenia zamiaru wykonania przyzagrodowej oczyszczalni ścieków.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przegłosowanie zmian zaproponowanych przez komisję ds. planowania, gospodarki i finansów gminy – tj. zmiany wysokości dotacji

1) dla oczyszczalni typu korzeniowego wysokości dotacji wyniesie 2.000,00 zł było 2.500,00 zł

Radni 14 głosami „za” przyjęli zaproponowaną zmianę.

2) dla oczyszczalni typu biologicznego, nie zależnie od wydajności dotacja wyniesie 2.500,00 było 3.000,00 zł

Radni 14 głosami „za” przyjęli zaproponowaną zmianę.

Radni nie mieli pytań, w związku z tym Przewodniczący Rady Gminy – r. J. Ratajczak zaproponował głosowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad dofinansowania budowy przyzagrodowych oczyszczalni ścieków z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na terenie gminy Rojewo.

Radni 14 głosami „za” przyjęli w/w uchwałę.

f). zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia składu osobowego komisji stałych Rady Gminy Rojewo.

Projekt uchwały przedstawił Przewodniczący Rady Gminy – r. J. Ratajczak, powiedział, że w związku z wygaśnięciem mandatu radnego K. Gołczyńskiego i wyborem radnego M. Sałaja, Rada Gminy zmienia składy osobowe stałych komisji rady.
Następnie zwrócił się z zapytaniem do r. M. Sałaja, czy wyraża zgodę na wejście w skład komisji ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej.

r. M. Sałaj – wyraził zgodę na wejście w skład komisji ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej.


Radni nie mieli pytań, w związku z tym Przewodniczący Rady Gminy – r. J. Ratajczak zaproponował głosowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia składu osobowego komisji stałych Rady Gminy Rojewo.

Radni 14 głosami „za” przyjęli w/w uchwałę.

Do pkt 12

Przewodniczący obrad poprosił zebranych o składanie wolnych wniosków i zapytań.

r. S. Dziedzic – Dombek – powiedziała, że w społeczności wsi Liszkowice powstało rozgoryczenie spowodowane agitacją i poparciem dla społeczeństw charakteryzujących się dużą aktywnością.
Mówi się, że grupy aktywne w nagrodę będą dotowane. Zaprzeczeniem jest tutaj Sołectwo Liszkowice, które przygotowało plan rozwoju miejscowości, reaktywowało Koło Gospodyń Wiejskich. Obecnie kobiety straciły nadzieję na poprawę warunków panujących w świetlicy wiejskiej w Liszkowicach, skład osobowy Koła Gospodyń Wiejskich zaczyna się wykruszać, nastroje mieszkańców są bardzo złe.

s. A. Kuś – podziękował Przewodniczącemu komisji statutowej za doprowadzenie do końca sprawy związanej ze zmianą statutu sołectwa Rojewo, powiedział, że sołectwo udowodniło prawnie, że pożytki pochodzące z mienia wsi są do dyspozycji mieszkańców.

- poinformował zebranych, że mieszkańcy Rojewa podjęli się przebudowy krzyża w Rojewie k. p. Orczyka, następnie zwrócił się do Przewodniczącego Rady gminy aby naświetlić przedmiotowa sprawę Dyrektorowi Zarządu Dróg Wojewódzkich,

- podziękował p. M. Cieszyńskiemu za współpracę,

- zaproponował, aby wyposażyć radnych i sołtysów w poradnik radnego i sołtysa,

s. J. Kinal - powiedział, że na drodze Żelechlin – Liszkowice odbywa się remont, z obserwacji można stwierdzić, że jakość wykonywanych prac jest bardzo słaba, brak nadzoru nad ludźmi wykonującymi prace, po deszczu stan drogi wróci do stanu poprzedniego.

r. A. Brylew – zgłosił sprawę szamba przy budynku byłej szkoły w Glinie Wielkim, nieczystości z szamba wypływają na drogę.

Nie zgłoszono więcej wniosków i zapytań.

Do pkt. 13

Przewodniczący Rady Gminy poprosił Wójta Gminy o udzielenie odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

Wójt Gminy – powiedział, że w sprawie świetlic wiejskich inwestycje wykonywane są zgodnie z Wieloletnim Planem Inwestycyjnym, mieszkańcy szybko się zniechęcają istnieją obawy, że kiedy świetlica zostanie wyremontowana mieszkańcy stracą zapał.

- sprawa drogi Żelechlin – Liszkowice – powiedział, że Powiat szczyci się tym, że zorganizował własny zespół do remontu, poinformujemy Starostwo o jakości wykonywanych prac.

- Glinno Wielkie – zbiornik na nieczystości płynne, przygotowany jest projekt na przyzagrodową oczyszczalnię ścieków, sprawa uzależniona jest od środków finansowych,

r. J. Ratajczak – powiedział, że sprawa zakupu poradnika dla radnego i sołtysa jest sprawą do załatwienia,
- droga Żelechlin – Liszkowice – powiedział, że porozmawia z p. Dyrektorem w sprawie tej drogi, poproszę o przeprowadzenie wizji lokalnej,
- sprawa programu szczepień zgłoszona na ostatniej sesji przez r. D. Siemianowską, program najprawdopodobniej ruszy pod koniec bieżącego roku lub na początku przyszłego.


Do pkt. 14

Przewodniczący Rady Gminy ogłosił zamknięcie obrad sesji.



Protokołowała

Agnieszka Nieckarz




Sekretarz obrad

Marian Borowiak


Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 maja 2008 09:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Górny
Ilość wyświetleń: 950
07 maja 2008 09:04 Krzysztof Górny - Utworzenie dokumnetu.
Zatrzymaj banner przewijany