Budżet - archiwum

Uchwała Nr IX/53/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 24 września 2007 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05 lutego 2007 r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2007 rok.

Uchwała Nr IX/53/2007
Rady Gminy Rojewo
z dnia 24 września 2007 r.

w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05 lutego 2007 r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2007 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 128 zm: Dz. U. z 2006 r. Nr 181, poz. 1337 oraz z 2007 r. Nr 48, poz. 327) oraz art. 165, 173, 184, 188 i 195 Ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, zm.: Dz. U. Nr 169, poz. 1420; z 2006 r. Nr 45, poz. 319 i Nr 104, poz. 319 i Nr 104, poz. 708; Nr 187, poz. 1381, Nr 170, poz. 1217 i poz. 1218; Nr 249, poz. 1832).
Rada Gminy Rojewo
uchwala, co następuje:

W Uchwale Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05 lutego 2007 r. zmienionej Uchwałą nr V/21/2007 r. Rady Gminy Rojewo z dnia 26 marca 2007 r., Zarządzeniem Nr 7/2007 Wójta Gminy Rojewo z dnia 10 maja 2007 r., Uchwałą Nr VII/37/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 18 czerwca 2007 r., Zarządzeniem Nr 37/2007 Wójta Gminy Rojewo z dnia 29 czerwca 2007 r., Uchwałą Nr VIII/44/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 23 lipca 2007 r. oraz Zarządzeniem Nr 17/2007 Wójta Gminy Rojewo z dnia 03 września 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:

§ 1.1. Dochody budżetowe w kwocie - 9.275.301,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 4.897,00 zł
- dochody po zmianie wynoszą - 9.280.198,00 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 1)
w tym:
a) dotacje na zadania zlecone związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w kwocie - pozostają bez zmian - 1.911.408,00 zł
b) dotacje na zadania powierzone realizowane na podstawie porozumień – bez zmian - 1.000,00 zł
c) subwencja ogólna w kwocie - 4.011.577,00 zł
bez zmian
w tym:
• część oświatowa - 2.980.721,00 zł
• część równoważąca - 38.427,00 zł
• część wyrównawcza - 992.429,00 zł
2. Wydatki budżetowe w kwocie -10.531.467,00 zł - zwiększa się o kwotę - 125.872,00 zł - zmniejsza się o kwotę - 926.035,00 zł - wydatki po zmianie wynoszą - - 9.731.304,00 zł (zgodnie z załącznikiem nr 2)
w tym:
• wydatki majątkowe w kwocie - 1.785.060,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 66.000,00 zł
- zmniejsza się o kwotę - 921.060,00 zł
- wydatki po zmianie wynoszą - 930.000,00 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 3)
• wydatki bieżące - 8.801.304,00 zł
z tego:
– wynagrodzenia i pochodne - 4.440.031,00 zł – dotacje w kwocie - 85.000,00 zł – obsługa długu publicznego - 40.000,00 zł

§ 2. Deficyt budżetowy w kwocie 1.256.166,00 zł zmniejsza się o kwotę 805.060,00 zł Deficyt po zmianie wynosi 451.106,00 zł, a sfinansowany będzie:
- wolnymi środkami w kwocie - 135.027,00 zł
- przychodami z tytułu kredytów i pożyczek - 316.079,00 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 4)

§ 3. Określa się limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu do kwoty - 400.000,00 zł
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego
w kwocie - 316.079,00 zł

§ 3. Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi Gminy Rojewo.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


UZASADNIENIE

Na podstawie Uchwały Nr IX/53/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 24.09.2007 r. do budżetu zostały wprowadzone zmiany, które powodują:
- zwiększenie dochodów budżetowych - 4.897,00 zł
- wydatki budżetowe zostają zmniejszone o kwotę 800.163,00 zł i
po zmianie wynoszą - 9.731.304,00 zł
- deficyt budżetowy zostaje zmniejszony o kwotę 805.060,00 zł i
po zmianie wynosi - 451.106,00 zł
Zmiany wprowadzone do budżetu dotyczą głównie korekty zadań majątkowych, a są one następujące:
1. Zadanie majątkowe zaplanowane w dziale 600, rozdział 60016 – Drogi publiczne gminne p.n. „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Jezuicka Struga” o wartości kosztorysowej 969.900,00 zł, z tego :
- zaplanowane w budżecie środki własne w kwocie - 172.475,00 zł
- środki planowane do pozyskania w kwocie - 797.425,00 zł
nie będzie realizowane w roku budżetowym 2007.
Przyczyna tego jest brak możliwości pozyskania środków z funduszy unijnych, które stanowią 80 % wartości zadania. Urząd Marszałkowski nie ogłosił do tej pory Regionalnego Programu Operacyjnego, z którego to programu inwestycja ta może być dofinansowana. W budżecie gminy brak jest wystarczających środków własnych koniecznych do realizacji tego zadania. Wobec powyższego termin realizacji tej inwestycji musi zostać przesunięty do czasu kiedy zaistnieje możliwość i uda się pozyskać środki unijne, konieczne na jej wykonanie.
2. Następnym zadaniem, którego realizacja jest uzależniona od pozyskania środków unijnych jest zadanie p.n. „Budowa sieci kanalizacyjnej Rojewo – Kaczkowo” zaplanowane w dziale 900, rozdział 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód, wartość kosztorysowa tego zadania wynosi 2.850.337,00 zł, z tego:
- środki własne gminy kwota - 712.585,00 zł
- środki planowane do pozyskania z funduszy unijnych kwota - 2.137.752,00 zł
W trakcie przygotowania jest duży projekt Kujawsko – Pałuckiego związku Gmin na dofinansowanie tego projektu, w którym to projekcie byłoby ujęte nasze zadanie inwestycyjne.
Związek stara się o pozyskanie środków finansowych z Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko. Jest duża szansa, że projekt ten ze względu na jego skalę uzyska dofinansowanie w procedurach pozakonkursowych. Pozyskanie środków finansowych z innych źródeł jest w chwili obecnej praktycznie niemożliwe, gdyż Urząd Marszałkowski do chwili obecnej nie ogłosił nawet terminów składania wniosków. Realizacja inwestycji ze środków własnych gminy jest niemożliwe ze względu na wartość inwestycji, w związku z tym termin realizacji zadania musi zostać przesunięty na następne lata.
3. Zadanie majątkowe zaplanowane w dziale 600, rozdział 60016 p.n. „Przebudowa chodnika w Rojewie wzdłuż drogi wojewódzkiej”, na które zostały zaplanowane środki własne w kwocie 35.000,00 zł zostaje przesunięte do realizacji na lata następne. Przyczyna tego jest to, że w najbliższych latach planowana jest przebudowa drogi wojewódzkiej na odcinku przebiegającym przez miejscowość Rojewo. Przebudowa ta ma polegać na poszerzeniu oraz przebudowie skrzyżowania z drogą powiatową oraz odwodnieniu drogi i budowie chodników. W związku z tym odstąpiono od realizacji tego zadania w roku 2007.
4. Do budżetu wprowadza się nowe zadania inwestycyjne, a są to:
• „Opracowanie dokumentacji na utwardzenie i odwodnienie terenu oraz budowę miejsc parkingowych przy budynku Urzędu Gminy” – planowana kwota na powyższe to 5.000,00 zł
Teren wokół budynku UG, każdorazowo po większych opadach deszczu tworzą się liczne zastoiska wodne. Spowodowane jest to brakiem odprowadzenia wody opadowej z terenu placu jak i wody spływającej z dachu budynku. Wsiąkająca woda ma niekorzystny wpływ na stan techniczny budynku, a zastoiny wodne utrudniają poruszanie się interesantów oraz tworzą niezbyt estetyczny wygląd. W związku z tym niezbędne są prace związane z odwodnieniem i utwardzeniem tego terenu.
• „Budowa chodnika przy drodze powiatowej nr 2033 C na odcinku Urząd Gminy – nieruchomość Państwa Piaseckich” – planowana kwota na ten cel 50.000,00 zł.
• Następnym zadaniem koniecznym do realizacji w tym roku budżetowym jest przebudowa komina w budynku Urzędu Gminy. Popękane ściany i nieszczelność komina stwarza zagrożenie zaczadzenia.
Na ten cel planuje się kwotę 11.000,00 zł.
• Na podstawie wniosku złożonego przez Panią Dyrektor szkoły Podstawowej w Rojewicach dotyczącego przyznania środków na zakup mebli do sal lekcyjnych nr 10, 11 oraz oddziału przedszkolnego, oraz na zainstalowanie kraty okiennej w pomieszczeniu świetlicy, oraz kraty na drzwi wejściowe do szatni, zwiększa się wydatki budżetowe w dziale 801 – Oświata i wychowanie o kwotę 20.000,00 zł.
Ponadto na podstawie wniosku złożonego przez Panią Dyrektor Szkoły Podstawowej w Rojewicach wprowadza się zmianę w budżecie polegająca na przeniesieniu środków przyznanych n kontynuację realizacji projektu „Szkoła marzeń” kwoty 4.000,00 zł, a przeznaczonej na zakup pomocy dydaktycznych i sprzętu multimedialnego, na zakup mebli do sal 5 i 8. Po przeprowadzeniu remontu w pomieszczeniach szkolnych pilniejszą potrzebą wydaję się być wymiana starych zniszczonych stolików, krzeseł, szafek i regałów w wyżej wymienionych salach.
• Na podstawie wniosku złożonego przez Parafię Rzymsko – Katolicką p.w. NMP Wspomożycielki Wiernych w Rojewie o udzielenie dotacji w kwocie 40.000,00 zł na dofinansowanie prac remontowo – konserwatorskich w zabytkowym obiekcie nie stanowiącym własności Gminy Rojewo w zakresie – remont elewacji wieży, przyznaje się dotację przedmiotową w kwocie 30.000,00 zł.
W/w obiekt został wpisany do rejestru zabytków woj. kujawsko – pomorskiego na podstawie decyzji Nr WUOZ/T/DKI – IA – 5/877/2006 Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 24 lutego 2007 r. (Nr rejestru zabytków: A/907/1-3). Powyższy wydatek zapisano w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdział 92120 – Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami, § 2720 – dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych przekazane jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych. Dotacja została przyznana zgodnie z Uchwałą Nr VIII/45/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 23 lipca 2007 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane lub zabezpieczeniowe przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków nie stanowiącym własności gminy.
Dotacja zostanie przekazana po podpisaniu umowy.
• Na podstawie wniosku złożonego przez kierownika SZOiK – u w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdział 92109 – Domy, ośrodki kultury, świetlice i kluby, dochody i wydatki zostały zwiększone o kwotę 4.897,00 są to dochody z loterii fantowej oraz od sponsorów, a przeznaczone na działalność GOKSiR.

Zmiany wprowadzone do budżetu spowodowały:
- zmniejszenie wydatków majątkowych o kwotę - 921.060,00 zł
- zwiększenie wydatków majątkowych w związku z ujęciem
w budżecie nowych zadań majątkowych o kwotę - 66.000,00 zł
- zwiększenie wydatków bieżących o kwotę - 54.897,00 zł
- zwiększenie dochodów budżetowych o kwotę - 4.897,00 zł
Różnica między zmniejszeniami a zwiększeniami to kwota 805.060,00 zł. Kwota ta przeznaczona jest na zmniejszenie deficytu budżetowego, który po zmianie wynosić będzie 451.106,00 zł.
5. Pozostałe zmiany wprowadzone do budżetu pomiędzy działami, rozdziałami i paragrafami wynikają z konieczności prawidłowej realizacji budżetu.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 października 2007 12:13
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 684
01 października 2007 12:13 Administrator - Zmieniono treść dokumentu
Zatrzymaj banner przewijany