Uchwały Rady - archiwum

Uchwała Nr XI/57/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 19 listopada 2007 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05 lutego 2007 r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2007 rok.

Uchwała Nr XI/57/2007
Rady Gminy Rojewo
z dnia 19 listopada 2007 r.

w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05 lutego 2007 r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2007 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 128 zm: Dz. U. z 2006 r. Nr 181, poz. 1337 oraz z 2007 r. Nr 48, poz. 327) oraz art. 165, 173, 184, 188 i 195 Ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, zm.: Dz. U. Nr 169, poz. 1420; z 2006 r. Nr 45, poz. 319 i Nr 104, poz. 319 i Nr 104, poz. 708; Nr 187, poz. 1381, Nr 170, poz. 1217 i poz. 1218; Nr 249, poz. 1832).
Rada Gminy Rojewo
uchwala, co następuje:

W Uchwale Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05 lutego 2007 r. zmienionej Uchwałą nr V/21/2007 r. Rady Gminy Rojewo z dnia 26 marca 2007 r., Zarządzeniem Nr 7/2007 Wójta Gminy Rojewo z dnia 10 maja 2007 r., Uchwałą Nr VII/37/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 18 czerwca 2007 r., Zarządzeniem Nr 37/2007 Wójta Gminy Rojewo z dnia 29 czerwca 2007 r., Uchwałą Nr VIII/44/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 23 lipca 2007 r. oraz Zarządzeniem Nr 17/2007 Wójta Gminy Rojewo z dnia 03 września 2007 r., Uchwałą Nr IX/53/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 24.09.2007 r., Zarządzeniem Nr 22/2007 z dnia 27.09.2007 r. oraz Zarządzeniem Nr 25/2007 z dnia 19.10.2007 r. wprowadza się następujące zmiany:

§ 1.1. Dochody budżetowe w kwocie - 9.488.718,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 108.547,00 zł
- dochody po zmianie wynoszą - 9.597.265,00 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 1)
w tym:
a) dotacje na zadania zlecone związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w kwocie - 1.849.765,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 48.711,00 zł
- dotacje po zmianach wynoszą - 1.898.476,00 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 2)
b) dotacje na zadania powierzone realizowane na podstawie porozumień w kwocie - 1.000,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 20.000,00 zł
- po zmianie wynoszą - 21.000,00 zł
c) subwencja ogólna w kwocie - 4.011.577,00 zł
bez zmian
w tym:
• część oświatowa - 2.980.721,00 zł
• część równoważąca - 38.427,00 zł
• część wyrównawcza - 992.429,00 zł
2. Wydatki budżetowe w kwocie - 9.939.824,00 zł - zwiększa się o kwotę - 108.547,00 zł - wydatki po zmianie wynoszą -10.048.371,00 zł (zgodnie z załącznikiem nr 3)
w tym:
• wydatki majątkowe w kwocie - 930.000,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 36.500,00 zł
- wydatki majątkowe po zmianie wynoszą - 966.500,00 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 4)
• wydatki bieżące - 9.081.871,00 zł
z tego:
– wynagrodzenia i pochodne - 4.449.258,00 zł – dotacje w kwocie - 85.000,00 zł – obsługa długu publicznego - 40.000,00 zł

§ 2. Deficyt budżetowy w kwocie 451.106,00 zł pozostaje bez zmian, a sfinansowany będzie:
- wolnymi środkami w kwocie - 135.027,00 zł
- przychodami z tytułu kredytów i pożyczek - 316.079,00 zł

§ 3. Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi Gminy Rojewo.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.




UZASADNIENIE

do Uchwały Nr XI/57/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 19.11.2007 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05 lutego 2007 r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2007 rok

1. Zmiany wprowadzone do budżetu na podstawie tej uchwały spowodowały zwiększenie dochodów i wydatków budżetu o kwotę 108.547,00 zł.
Powyższe zwiększenia zostały wprowadzone do budżetu na podstawie:
- Decyzji Nr WFB. I. 3011-50/07 Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 18 października 2007 r. – dochody i wydatki w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80195 – Pozostała działalność, zostały zwiększone o 12.000,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu i instalacji w szkołach i placówkach oświatowych zestawów do monitoringu wizyjnego.
- Porozumienia zawartego w dniu 15.10.2007 r. pomiędzy Gminą Rojewo a Powiatem Inowrocławskim – dochody i wydatki w dziale 600 – Transport i łączność, rozdział – 60016 – Drogi publiczne gminne zostały zwiększone o kwotę 20.000,00 zł z przeznaczeniem na przebudowę chodnika przy drodze powiatowej nr 2033 C na odcinku Urząd Gminy – Państwo Piaseccy.
- Decyzji Nr WFB. I. 3011-53/07 Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 26 października 2007 r. dochody i wydatki zostały zwiększone o kwotę 27.836,00 zł z tego w dziale:
• 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80195 – Pozostała działalność o kwotę 16.000,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników (III transza);
• 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85415 – Pomoc materialna dla uczniów o kwotę 11.836,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym.
- Decyzji Nr WFB. I. 3011/54/07 Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 26 października 2007 r. dochody i wydatki zwiększono w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01095 – Pozostała działalność o kwotę 48.711,00 zł z przeznaczeniem na postępowanie w sprawie zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
2. Na podstawie wniosku złożonego przez Dyrektora Zespołu Szkół w Rojewie zwiększone zostały wydatki w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80195 – Pozostała działalność o kwotę 3.000,00 zł.
Zwiększenie to dotyczy założenia monitoringu w szkole, jest to kwota wymagalnego udziału własnego. Środki przeznaczone na ten cel pochodzą z rezerwy budżetowej.
3. W dziale 600 – Transport i łączność zwiększa się wydatki o kwotę 6.500,00, które przeznaczone będą na opracowanie studium wykonalności – zadanie inwestycyjne planowane do realizacji w 2008 r. – pn. „Przebudowa dróg gminnych w Jezuickiej Strudze”. Środki na powyższy cel pochodzą z rezerwy budżetowej.
4. zwiększa się także środki w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 6.000,00 zł. Wydatki te przeznaczone będą na aktualizację programu ochrony środowiska. Środki na ten cel pochodzą z rezerwy budżetowej.
5. W związku z wnioskiem złożonym przez Dyrektora Zespołu Szkół w Rojewie wprowadza się następujące zmiany; w dziale 801 – Oświata i wychowanie zmniejsza się wydatki w rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe, paragraf 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 10.000,00 zł, jest to oszczędność w związku z mniejszymi kosztami opału, a zwiększa wydatki w rozdziale 80110 – Gimnazja o kwotę 10.000,00 zł. Zwiększenie to dotyczy wydatków majątkowych, która przeznaczone będą na wymianę okien w salach lekcyjnych 7 i 8.
6. Wprowadza się zmiany w planach wydatków majątkowych:
- zmniejsza się plany wydatków następujących zadań:
• zmniejsza się środki na „Odnowę wsi oraz zachowanie i ochronę dziedzictwa kulturowego” o kwotę 12.593,00 zł. Jest to różnica między wydatkami zaplanowanymi na w/w cel a kwotą wydatków na jaka został złożony wniosek dotyczący „Wyposażenia świetlic – Topola i Wybranowo”;
• zmniejsza się wydatki przeznaczone na zadanie pn. „Opracowanie podkładów geodezyjnych – droga Glinno Wielkie – Jarki o kwotę 9.000,00 zł – na ten cel zaplanowano 20.000,00 zł, koszt opracowania w/w wyniósł 10.705,00 zł;
• zmniejsza się wydatki zaplanowane na zadanie pn. „Modernizacja przepompowni ścieków i kolektora tłocznego w Jezuickiej strudze o kwotę 15.500,00 zł. Na zadanie to zaplanowano 190.000,00 zł, po przetargu wartość tego zadania wyniosła 160.000,00 zł.
Ogółem kwota zmniejszeń wynosi 37.094,00 zł o ta kwotę zwiększa się środki przeznaczone na realizację zadania pn. „Przebudowa chodnika w Rojewie wzdłuż drogi powiatowej nr 2033 C na odcinku Urząd Gminy – nieruchomość Państwa Piaseckich”. Na zadanie to był ogłoszony przetarg, wpłynęła 1 oferta – koszt zadania 101.402,00 zł. Wobec powyższego konieczne jest zwiększenie środków na powyższe zadanie. Wartość zadania po zmianie wynosić będzie 107.093,00 zł, z tego dokumentacja 6.000,00 zł, wykonawstwo 101.402,00 zł.
7. Pozostałe zmiany planów wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami podyktowana jest koniecznością prawidłowej realizacji budżetu.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 listopada 2007 14:53
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 624
26 listopada 2007 14:57 Administrator - Dodano załącznik
26 listopada 2007 14:53 Administrator - Zmieniono treść dokumentu
Zatrzymaj banner przewijany