Uchwały Rady - archiwum

Uchwała Nr V/27/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 26 marca 2007r. w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji planu gospodarki odpadami.



Uchwała Nr V/27/2007



Rady Gminy Rojewo



z dnia 26 marca 2007r.





w
sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji planu gospodarki
odpadami.










Na podstawie art. 14 ust 13 pkt 1 ustawy z dnia 27
kwietnia 2001r. o odpadach (Dz.U. z 2001 r. Nr 62, poz. 628, zm.
2002r. Nr 41, poz. 365, Nr 113, poz. 984, Nr 199, poz. 1671; 2003r.
Nr 7, poz. 78, 2004r. Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz. 1208, Nr 191,
poz. 1956; 2005r. Nr 25, poz. 202, Nr 90, poz. 758, Nr 130, poz.
1087, Nr 175, poz. 1458, Nr 180, poz. 1495; 2006r. Nr 50, poz. 360)
oraz art. 18 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie
gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz.
220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214,
poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr
116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441; z 2006 r. Nr 17, poz.
128, Nr 181 poz.1337), uchwala, co następuje:







§ 1. Przyjąć sprawozdanie z realizacji planu
gospodarki odpadami stanowiące załącznik do uchwały.







§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi
Gminy.







§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


















Uzasadnienie







Przepis art. 14 ust. 13 pkt 1 nakłada na Wójta
Gminy obowiązek przedstawienia Radzie Gminy w terminie do dnia 31
marca bieżącego roku sprawozdania z realizacji planu gospodarki
odpadami. Sprawozdanie to Wójt Gminy przedstawia także
Zarządowi Powiatu.


















































Załącznik


do
Uchwały Nr V/27/2007


Rady
Gminy Rojewo


z
dnia 26 marca 2007r.






SPRAWOZDANIE



Z REALIZACJI GMINNEGO PLANU GOSPODARKI ODPADAMI DLA
GMINY ROJEWO





































ROJEWO,
2007r.





SPIS
TREŚCI


Str.




  1. Wprowadzenie………………………………………………………………….3









  1. Cel przygotowania sprawozdania………………………………………………… ...3



  2. Podstawa prawna jego sporządzenia………………………………………………...3



  3. Organy, którym sprawozdanie zostanie
    przedłożone………………………………..4



  4. Okres, jaki obejmuje sprawozdanie………………………………………………….4









  1. Rodzaj i ilość odpadów poddawanych
    poszczególnym procesom
    unieszkodliwiania
    ……………………………………………………………….5









  1. Odpady komunalne……………………………………………………………………5



  2. Odpady opakowaniowe………………………………………………………………..6



  3. Odpady z sektora handlowego i
    publicznego………………………………………….6



  4. Odpady medyczne……………………………………………………………………..
    7



  5. Odpady z przemysłu……………………………………………………………………7



  6. Odpady budowlane…………………………………………………………………….7



  7. Odpady z oczyszczalni ścieków………………………………………………………..8











  1. Instalacje do odzysku i unieszkodliwiania
    odpadów
    …………………………...8









  1. Stan realizacji działań ujętych w gminnym planie
    gospodarki odpadami na lata 2004-2006
    ……………………………………………………………………19









  1. Koszty gospodarowania odpadami w gminie w latach
    2004-2006
    ……………26









  1. Podsumowanie …………………………………………………………………..27














  1. Wprowadzenie









  1. Cel przygotowania sprawozdania








Celem opracowania jest określenie stanu gospodarki
odpadami na terenie gminy Rojewo, oraz stopnia realizacji
przedsięwzięć przyjętych w planie jak również powody ich
niezrealizowania.








  1. Podstawa prawna sporządzenia Sprawozdania z Planu
    Gospodarki Odpadami.








- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony
Środowiska (Dz. U. z 2006r. Nr 129, poz. 902)







- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz.U. Nr
62, poz. 628 z późn. zm.)







- Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o
odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr
175, poz. 1458 oraz z 2006 r. Nr 63, poz. 441)







- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 236, poz. 2008 z późn.
zm.)







- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 kwietnia
2003 r. w sprawie sporządzania planów gospodarki odpadami (Dz.
U. Nr 66, poz. 620 oraz z 2006 r. Nr 46, poz. 333).










  1. Organy,
    którym sprawozdanie zostało przedłożone.







Zgodnie z art. 14 ust. 13 pkt 1 ustawy o odpadach
sprawozdanie z realizacji planu gospodarki odpadami organ wykonawczy
gminy przedkłada radzie gminy i zarządowi powiatu w terminie do dnia
31 marca po upływie okresu sprawozdawczego.






  1. Okres,
    jaki obejmuje sprawozdanie








Sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki
Odpadami obejmuje okres od dnia uchwalenia pierwszego Planu
Gospodarki Odpadami do dnia 31 grudnia 2006r.



Gminny Plan Gospodarki Odpadami został przyjęty przez
Radę Gminy Rojewo Uchwałą Nr XXII/167/2005 z dnia 30 marca 2005r.







  1. Rodzaj i ilość odpadów poddawanych
    poszczególnym procesom unieszkodliwiania.









  1. Odpady komunalne







Zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości na terenie gminy Rojewo posiada Firma ALBA
ekoserwis



Sp. z o.o., ul. Sikorskiego 5, 41-922 Radzionków,
Filia w Toruniu, ul. Wapienna 10, 87 – 100 Toruń.



Firma ALBA ekoserwis Sp. z o.o. otrzymała zgodę na
odbieranie odpadów komunalnych decyzją z dnia 14.10.2004r.,
znak: 7062-14/04, natomiast działalność rozpoczęła od listopada
2005r.



Rozpoczęcie działalności poprzedził cykl spotkań na
terenie poszczególnych sołectw organizowanych przez Urząd
Gminy, gdzie przedstawiono obowiązki właścicieli nieruchomości
zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.







Do końca roku 2005r. zezwolenie na odbieranie odpadów
komunalnych posiadała także Spółdzielnia Kółek
Rolniczych w Rojewie, oraz firma „STRUGA” S.A.





Tab.
1 Liczba zawartych umów przez mieszkańców z
przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na odbiór odpadów
komunalnych w latach 2004-2006
























Liczba zawartych umów
przez mieszkańców z przedsiębiorcą



2004r.



2005r.



2006r.



165



332



477













Na terenie gminy znajduje się Składowisko Odpadów
Komunalnych w Rojewie o powierzchni 2,0 ha, na którym
przewidziano składowanie odpadów komunalnych a także odpadów
z rolnictwa, leśnictwa oraz odpadów z przetwórstwa
drewna, z budowy i demontażu obiektów budowlanych.








  1. Odpady opakowaniowe








Na terenie gminy Rojewo zbierane są opakowania z tworzyw
sztucznych , tzw. PET, zbiórka oparta jest na systemie
donoszenia odpadów do pojemników. Pojemniki o
pojemności 3m3 znajdują się w miejscowościach:



Rojewo – 2 szt., Ściborze – 1 szt., Liszkowo
– 1 szt., Rojewice – 1 szt.



Odpady z tworzyw sztucznych zbierane są także na gminnym
składowisku odpadów. W/w odpady odbierane są i przekazywane do
recyklingu przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i
Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Inowrocławiu.






Tab.
2 Ilość odpadów z tworzyw sztucznych zebranych i przekazanych
do recyklingu w latach 2004-2006.



























Rok



Ilość
odpadów z tworzyw sztucznych zebranych


i przekazanych
do recyklingu w kg



2004



1 800



2005



1 200



2006



3 080











  1. Odpady
    z sektora handlowego i publicznego.







Odpady z sektora handlowego i publicznego są podobne do
odpadów komunalnych w zabudowie mieszkaniowej, jednakże
charakteryzują się innym składem morfologicznym.



Na terenie gminy Rojewo odpady te odbierane są przez
firmę ALBA lub składowane na składowisku odpadów komunalnych w
Rojewie.








  1. Odpady medyczne








Odpady medyczne – odpady pochodzące z zakładów
opieki zdrowotnej i ośrodków zdrowia.



Na terenie gminy Rojewo funkcjonuje Niepubliczny Zakład
Opieki Zdrowotnej, ośrodek zdrowia w Rojewie i Zawiszynie oraz Apteka
w Rojewie.



Odpady odbierane są przez specjalistyczne formy
zajmujące się utylizacją odpadów.






  1. Odpady
    z przemysłu







Na odpady z przemysłu składają się odpady z
przemysłowych procesów produkcyjnych, tzw. odpady
technologiczne o różnych właściwościach, w tym także
niebezpieczne oraz odpady komunalne powstałe w tych jednostkach. Na
terenie gminy Rojewo dominują głównie małe i średnie podmioty
gospodarcze o charakterze produkcyjnym. Ilość odpadów
wytwarzanych przez podmioty gospodarcze można określić na podstawie
wydanych zezwoleń na wytwarzanie odpadów czy decyzji
zatwierdzających programy gospodarki odpadami niebezpiecznymi.






  1. Odpady
    budowlane







Na odpady budowlane składają się głównie odpady
obojętne z rozbiórek obiektów, jak np. gruz ceglany,
materiały ceramiczne, beton, grunt z wykopów, panele i inne
elementy gipsowe.



Odpady te częściowo są składowane na gminnym składowisku
a częściowo wykorzystywane do utwardzenia dróg gruntowych oraz
przysypywania odpadów na składowisku.









  1. Odpady
    z oczyszczalni ścieków.







Do głównych odpadów powstających w
oczyszczalniach ścieków należą: piasek, skratki, osady
ściekowe. Na terenie gminy Rojewo działają 2 oczyszczalnie ścieków
(komunalna i zakładowa).Odpady z oczyszczalni komunalnej wywożone są
do oczyszczalni ścieków zlokalizowanych w Inowrocławiu i
Gniewkowie.






  1. Instalacje
    do odzysku i unieszkodliwiania odpadów.







Na terenie gminy Rojewo nie działają instalacje do
odzysku odpadów, funkcjonują natomiast dwie instalacje do
unieszkodliwiania odpadów.






Zakład „STRUGA” S. A. w Jezuickiej Strudze






Składowisko Odpadów Komunalnych w Rojewie







Zakład „STRUGA” S. A. – zajmuje się
utylizacją niejadalnych produktów zwierzęcych (kategorii I i
II). W procesie produkcyjnym przetwarzane są obok odpadów z
ubojni, rzeźni, zakładów mięsnych także odpady z ferm,
wylęgarnii oraz odpady weterynaryjne.



Podstawowe informacje dotyczące stanu formalno –
prawnego i



technicznego w/w instalacji obrazuje tabela nr 3


tabela
nr 3 – karta instalacji odzysku lub innego niż składowanie
unieszkodliwiania odpadów – stan na dzień 31 grudnia
2006r.

















































































































































































































































































L.p.



Elementy
charakterystyki instalacji



Zakres danych



Informacje o
instalacji



1.



Ogólne informacje o
obiekcie



1.1.



Nazwa i adres instalacji







STRUGA
S.A.


Jezuicka
Struga 3


88-111 Rojewo



1.2.



Gmina







Rojewo



1.3.



Powiat







Inowrocław



1.4.



Województwo







Kujawsko-Pomorskie



1.5.



REGON







871187001



1.6.



NIP







556-22-77-583



1.7.



Rodzaj
instalacji









Proces odzysku lub
unieszkodliwiania odpadów



D-9,


D-10



1.8.



Opis stosowanych metod odzysku lub
unieszkodliwiania odpadów







D-9 –
obróbka fiz.-chem.


D-10 – Termiczne
przekształcanie odpadów w instalacjach



1.9.



Nazwa i adres właściciela
instalacji







STRUGA
S.A.


Jezuicka
Struga 3


88-111 Rojewo



1.10.



REGON







871187001



1.11.



NIP







556-22-77-583



1.12.



Nazwa i adres właściciela gruntu
pod instalacją







STRUGA
S.A.


Jezuicka
Struga 3


88-111
Rojewo


Spółka Akcyjna



1.13.



REGON







871187001



1.14.



NIP







556-22-77-583



1.15.



Nazwa i adres zarządzającego
instalacją







STRUGA
S.A.


Jezuicka
Struga 3


88-111
Rojewo


Spółka Akcyjna



1.16.



REGON







871187001



1.17.



NIP







556-22-77-583



1.18.



Czy kierownik instalacji posiada
wymagane kwalifikacje







tak



2.



Decyzje administracyjne



2.1.



Decyzja lokalizacyjna



Organ
wydający,


data wydania decyzji, znak decyzji



nie dotyczy



2.2.



Decyzja o warunkach zabudowy i
zagospodarowania terenu



Organ
wydający,


data wydania decyzji, znak decyzji



Urząd
Gminy Rojewo


20-11-2001


7331-24/00/01



2.3.



Pozwolenie na budowę



Organ
wydający,


data wydania decyzji, znak decyzji



Starostwo
Inowrocław


11-04-2002


AiB 7351-8/4/2002



2.4.



Pozwolenie na użytkowanie



Organ
wydający,


data wydania decyzji, znak decyzji



nie dotyczy



2.5.



Zezwolenie na prowadzenie
działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów



Organ
wydający,


data wydania decyzji, znak decyzji



Wojewoda
Kuj.-Pom.


06-12-2006


WSiR.II.SE/6620-44/06


do 06-12-2016



2.6.



Pozwolenie zintegrowane



Organ
wydający,


data wydania decyzji, znak decyzji



Wojewoda
Kuj.-Pom.


24-11-2006


WSiR.III.HF/6618/51/05/06


Do 30-11-2016



2.7.



Czy instalacja jest przewidziana
do uzyskania pozwolenia zintegrowanego?







nie dotyczy



2.8.



Czy dla instalacji była wydana
decyzja w sprawie wstrzymania działalności







nie



3.



Bazy danych i wykazy



3.1.



Czy instalacja jest ujęta w
wojewódzkiem planie gospodarki odpadami?







tak



3.2



Czy instalacja jest ujęta w
wojewódzkiej bazie o gospodarce odpadami?







tak



3.3.



Czy instalacja jest ujęta w bazie
Wojewódzkiej Inspekcji Ochrony Środowiska







tak



3.4.



Czy instalacja jest ujęta w bazie
Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego?







tak



4.



Odpady



4.1.



Rodzaj
i ilość odpadów dopuszczonych do odzysku






Kod
odpadu,


Ilość w Mg/rok dla każdego odpadu



10 01
01 – 70 Mg


19 01 12 – 300 Mg



4.2.



Rodzaj i ilość odpadów
dopuszczonych do unieszkodliwiania



Kod
odpadu,


Ilość w Mg/rok dla każdego odpadu



Tab. Nr 4



4.3.



Masa odpadów poddana
odzyskowi w 2003r



[Mg]



10 01
01 – 40 Mg


19 01 12 – 50 Mg



4.4.



Masa odpadów poddana
unieszkodliwieniu w 2003r.



[Mg]



D-9 –
22049,1 Mg


D-10 – 3169,1 Mg



4.5.



Masa odpadów poddana
odzyskowi w 2004r



[Mg]



10 01
01 – 38,5 Mg


19 01 12 – 49,9 Mg



4.6.



Masa odpadów poddana
unieszkodliwieniu w 2004r.



[Mg]



D-9 –
31689,5 Mg


D-10 - 9223,2 Mg



4.7.



Masa odpadów poddana
odzyskowi w 2005r



[Mg]



10 01
01 – 39,8 Mg


19 01 12 – 49,8 Mg



4.8.



Masa odpadów poddana
unieszkodliwieniu w 2005r.



[Mg]



D-9 –
30987,9 Mg


D-10 – 9702,0 Mg



4.9.



Masa odpadów poddana
odzyskowi w 2006r



[Mg]



10 01
01 – 39,9 Mg


19 01 12 – 48,8 Mg



4.10.



Masa odpadów poddana
unieszkodliwieniu w 2006r.



[Mg]



D-9 –
34713,0 Mg


D-10 – 10801,0 Mg


















Tab. Nr 4.
Rodzaj i ilość odpadów dopuszczonych do unieszkodliwiania
przez Firmę STRUGA S.A.



























































































































































































































































Kod



Rodzaj odpadu



Ilość [Mg/rok]



Odpady
niebezpieczne



02 01 80*



Zwierzęta padłe i
ubite z konieczności oraz odpadowa tkanka zwierzęca, wykazująca
właściwości niebezpieczne



1000,00



18 02 02*



Inne odpady, które
zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny
oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o
których wiadomo lub co do których istnieją
wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i
zwierząt



1000,00



19 02 11*



Inne odpady
zawierające substancje niebezpieczne



1000,00



19 08 10*



Tłuszcze i mieszaniny
olejów z separacji olej/woda inne niż wymienione w 19 0809



2000,00



20 01 26*



Oleje i tłuszcze inne
niż wymienione w 20 01 25



500,00



Odpady inne niż
niebezpieczne



02 01 01



Osady z mycia i
czyszczenia



500,00



02 01 02



Odpadowa tkanka
zwierzęca



500,00



02 01 03



Odpadowa masa
roślinna



1000,00



02 01 06



Odpady zwierzęce



1000,00



02 01 07



Odpady z gospodarki
leśnej



500,00



02 01 81



Zwierzęta padłe i
odpadowa tkanka zwierzęca stanowiąca materiał szczególnego
i wysokiego ryzyka inne niż wymienione w 02 0180



10 000,00



02 01 82



Zwierzęta padłe i
ubite z konieczności



20 000,00



02 01 99



Inne niewymienione
odpady



1000,00



02 02 01



Odpady z mycia i
przygotowania surowców



500,00



02 02 02



Odpadowa tkanka
zwierzęca



20 000,00



02 02 03



Surowce i produkty
nienadające się do spożycia i przetwórstwa



1000,00



02 02 04



Osady z zakładowych
oczyszczalni ścieków



10 000,00



02 02 81



Odpadowa tkanka
zwierzęca stanowiąca materiał szczególnego i wysokiego
ryzyka, w tym odpady z produkcji pasz mięsno-kostnych inne niż
wymienione w 02 02 80



20 000,00



02 02 82



Odpady z produkcji
mączki rybnej inne niż wymienione w 020280



500,00



02 02 99



Inne niewymienione
odpady



500,00



02 03 01



Szlamy z mycia,
oczyszczania, obierania, odwirowywania i oddzielania surowców



500,00



02 03 03



Odpady poekstrakcyjne



1000,00



02 03 04



Surowce i produkty
nienadające się do spożycia i przetwórstwa



2000,00



02 03 81



Odpady z produkcji
pasz roślinnych



2000,00



02 03 99



Inne niewymienione
odpady



1000,00



02 04 03



Osady z zakładowej
oczyszczalni ścieków



500,00



02 05 01



Surowce i produkty
nieprzydatne do spożycia oraz przetwarzania



500,00



02 05 02



Osady z zakładowej
oczyszczalni ścieków



500,00



02 05 80



Odpadowa serwatka



500,00



02 05 99



Inne niewymienione
odpady



500,00



02 06 01



Surowce i produkty
nieprzydatne do spożycia oraz przetwarzania



500,00



02 06 03



Osady z zakładowej
oczyszczalni ścieków



500,00



02 06 80



Nieprzydatne do
wykorzystania tłuszcze spożywcze



500,00



02 06 99



Inne niewymienione
odpady



500,00



02 07 04



Surowce i produkty
nieprzydatne do spożycia i przetwórstwa



500,00



02 07 05



Osady z zakładowej
oczyszczalni ścieków



500,00



04 01 01



Odpady z mizdrowania
(odzierki i dwoiny wapniowe)



500,00



06 05 03



Osady z zakładowej
oczyszczalni ścieków inne niż wymienione w 06 05 02



500,00



16 03 80



Produkty spożywcze
przeterminowane lub nienadające się do spożycia



1000,00



18 02 03



Inne odpady niż
wymienione w 18 02 02



3000,00



19 05 02



Nieprzekompostowane
frakcje odpadów pochodzenia zwierzęcego i roślinnego



1000,00



19 08 01



Skratki



500,00



19 08 05



Ustabilizowane
komunalne osady ściekowe



10 000,00



19 08 09



Tłuszcze i mieszaniny
olejów z separacji olej/woda zawierające wyłącznie oleje
jadalne i tłuszcze



500,00



20 01 08



Odpady kuchenne
ulegające biodegradacji



1000,00



20 01 25



Oleje i tłuszcze
jadalne



1000,00



















Składowisko Odpadów Komunalnych w Rojewie o
powierzchni 2,0 ha. funkcjonuje zgodnie z „Instrukcją
Eksploatacji Składowiska Odpadów Komunalnych w Rojewie
zatwierdzoną przez Starostę Inowrocławskiego Decyzją Nr
OSR-7627-4/2002 z dnia 30 grudnia 2002r. Przy wjeździe na składowisko
znajduje się brodzik dezynfekcyjny, na bieżąco uzupełniany roztworem
dezynfekcyjnym (soda kaustyczna).



Obiekt wyposażony jest w trzy piezometry kontrolne, z
których pobrana woda okresowo poddawana jest kontroli.



Sukcesywnie stosowana jest także niwelacja dowożonych
odpadów.



Z przeglądu ekologicznego składowiska opracowanego w
czerwcu 2002r. wynika, że gminne składowisko wymaga modernizacji.



Nieścisła ewidencja trafiających na składowisko odpadów,
spowodowana jest brakiem wagi w jego wyposażeniu.



Stan formalno prawny oraz techniczny obrazuje tab. Nr 4.
Karta Składowiska Odpadów.
































Tab.
Nr 5 Karta Składowiska Odpadów






















































































































































































































































































































































































































































































































































































L.p.



Elementy
charakterystyki


Składowiska odpadów



Zakres danych



Informacje o składowisku
odpadów



1.



Ogólne informacje o
obiekcie



1.1.



Nazwa i adres składowiska odpadów







Składowisko Odpadów
Komunalnych w Rojewie



1.2.



Gmina







Rojewo



1.3.



Powiat







Inowrocławski



1.4.



Województwo







Kujawsko-Pomorskie



1.5.



REGON







P-000547069-90909677


59-2-914-09677



1.6.



NIP







556-11-03-800



1.7.



Typ składowiska







IN



1.8.



Nazwa i adres właściciela
składowiska odpadów







Gmina
Rojewo


-j.s.t.



1.9.



Nazwa i adres właściciela gruntu
pod składowiskiem odpadów







Gmina
Rojewo


-j.s.t.



1.10.



Nazwa i adres zarządzającego
składowiskiem odpadów







Urząd
Gminy


w
Rojewie


Rojewo,88-100 Rojewo



1.11.



Czy kierownik składowiska odpadów
posiada wymagane kwalifikacje







Tak



1.12.



Liczba kwater



Szt.



4



1.13.



Liczba kwater eksploatowanych



Szt.



1



1.14.



Liczba kwater zamkniętych



Szt.



3



1.15.



Czy składowisko jest w trakcie
budowy?







Nie



1.16.



Czy składowisko jest w trakcie
eksploatacji?







Tak



1.17.



Czy składowisko jest w trakcie
rekultywacji?







Nie



1.18.



Czy składowisko jest w trakcie
minitoringu po zakończeniu rekultywacji?







Nie



1.19.



Czy składowisko jest w okresie po
zakończeniu monitoringu?







Nie



2.



Decyzje
administracyjne



2.1.



Decyzja lokalizacyjna



Organ
wydający, data wydania decyzji,


znak decyzji



Naczelnik
Gminy Rojewo,8010-1/88


z dn.19.10.1988 r.



2.2.



Decyzja o warunkach zabudowy i
zagospodarowania terenu



Organ
wydający, data wydania decyzji,


znak decyzji



Nie dotyczy



2.3.



Pozwolenie na budowę



Organ
wydający, data wydania decyzji,


znak decyzji



Kierownik
Urzędu Rejonowego


w
Inowrocławiu


AiNB-7351/107/91


10.12.1991 r.



2.4



Pozwolenie na użytkowanie



Organ
wydający, data wydania decyzji,


znak decyzji



Starosta
Inowrocławski


AiB
7353/5/01


12.01.2001



2.5.



Decyzja
o wykonaniu przeglądu ekologicznego na podstawie art. 33 ust. 1
ustawy wprowadzającej









Organ
wydający, data wydania decyzji,


znak decyzji



Starosta
Inowrocławski


OSR-7628-7/02


29.01.2002 r.



2.6.



Decyzja o dostosowaniu na
podstawie art. 33 ust. 2 pkt 1 ustawy wprowadzającej



Organ
wydający, data wydania decyzji,


znak decyzji



Starosta
Inowrocławski


OSR-7628-7-1/03


18.12.2003 r.



2.7.



Czy decyzja o dostosowaniu została
przedłużona?







Nie



2.8.



Czy przedłużona decyzja została
wykonana?







Nie



2.9.



Rok faktyczny dostosowania
składowiska odpadów







-



2.10.



Decyzja o dostosowaniu na
podstawie art. 33 ust. 2 pkt 2 ustawy wprowadzającej.







-



2.11.



Czy decyzja o dostosowaniu została
przedłużona?







-



2.12.



Czy przedłużona decyzja została
wykonana.







-



2.13.



Rok faktycznego dostosowania
składowiska odpadów











2.14.



Decyzja o zamknięciu składowiska
na podstawie art. 33 ust. 6 ustawy wprowadzającej.







-



2.15.



Czy decyzja o zamknięciu
składowiska na podstawie art. 33 ust. 6 ustawy wprowadzającej
została wykonana?







-



2.16.



Czy decyzja o zamknięciu została
przedłużona?







-



2.17.



Czy przedłużona decyzja o
zamknięciu została wykonana.







-



2.18.



Zgoda na zamknięcie wydzielonej
części składowiska na podstawie art. 54 ustawy o odpadach.







-



2.19.



Zgoda na zamknięcie składowiska na
podstawie art. 54 ustawy o odpadach.







-



2.20.



Rok faktycznego zamknięcia
składowiska odpadów.







-



2.21.



Decyzja zatwierdzająca instrukcję
eksploatacji składowiska



Organ
wydający, data wydania decyzji,


znak decyzji



Starosta
Inowrocławski


OSR-7627-4/2002


30.12.2002 r.



2.22.



Czy decyzja zatwierdzająca
instrukcję eksploatacji składowiska była czasowa







Nie



2.23.



Zezwolenie na prowadzenie
działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów



Organ
wydający, data wydania decyzji,


znak decyzji



Starosta
Inowrocławski


OSR.7624.III-4-3/04


8 marca 2004 r.



2.24.



Pozwolenie zintegrowane







Nie dotyczy



2.25.



Czy składowisko jest przewidziane
do uzyskania pozwolenia zintegrowanego







nie



2.26.



Czy dla składowiska była wydana
decyzja w sprawie wstrzymania działalności.







nie



3.



Bazy danych i
wykazy



3.1.



Czy składowisko jest ujęte w
wykazie zamieszczonym w wojewódzkim planie gospodarki
odpadami?







tak



3.2.



Czy w wojewódzkim planie
gospodarki odpadami określono termin zamknięcia składowiska?







tak, po 2012 roku



3.3.



Czy składowisko jest ujęte w
Wojewódzkiej bazie o gospodarce odpadami?







tak



3.4.



Czy składowisko jest ujęte w bazie
Wojewódzkiej Inspekcji Ochrony Środowiska?







tak



3.5.



Czy składowisko jest ujęte w bazie
Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego?







tak



3.6.



Czy składowisko zostało ujęte w
wykazie przekazanym przez Urząd Wojewódzki do Ministerstwa
Środowiska w 2004r.?







tak



3.7.



Czy składowisko zostało ujęte w
wykazie przekazanym przez Urząd Wojewódzki do Ministerstwa
Środowiska w 2005r.?







tak



3.8.



Czy składowisko zostało ujęte w
wykazie przekazanym przez Urząd Wojewódzki do Ministerstwa
Środowiska w 2006r.?







tak



4.



Wymagania
techniczne



4.1.



Pojemność całkowita



m 3



99300 m3



4.2.



Pojemność zapełniona



m 3



27566 m3



4.3.



Pojemność pozostała do zapełnienia



m 3



71734 m3



4.4.



Powierzchnia w granicach korony



m 3



16000 m3



4.5.



Uszczelnienie







Glina
piaszczysta


o grubości 60 cm,
przykryta warstwą żwiru 20 cm



4.6.



Drenaż odcieków







Rury drenarskie O 100



4.7.



Gromadzenie odcieków







Studnie zbiorcze



4.8.



Postępowanie z odciekami







Wywóz do
oczyszczalni



4.9.



Instalacja do odprowadzania gazu
składowiskowego







Studnie odgazowujące
z emisją do atmosfery



4.10.



Pas zieleni







Tak o szer. 10 m



4.11.



Ogrodzenie







Tak o wys. 2 m



4.12.



Rejestracja wjazdów







Tak



4.13.



Ewidencja odpadów







Tak



4.14.



Waga







Brak



4.15



Urządzenie do mycia i dezynfekcji







Brodzik dezynfekcyjny



4.16.



Wykonywanie warstw przykrywających
odpady.







Gleba
i ziemia, odpady


z betonu i gruzu



4.17.



Monitoring w fazie
przedeksploatacyjnej







Nie



4.18.



Monitoring w fazie eksploatacyjnej
lub poeksploatacyjnej







Opad
atmosferyczny, wody podziemne,


wody
odciekowe,


gaz
składowiskowy, osiadanie powierzchni składowiska, struktura


i skład odpadów



5.



Dofinansowanie



5.1.



Czy dostosowanie składowiska
wymaga dodatkowych środków finansowych (poza środkami
własnymi zarządzającego)?







Tak



5.2.



Czy rekultywacja wymaga
dodatkowych środków finansowych (poza środkami własnymi
zarządzającego)?







Tak



6.



Odpady



6.1.



Czy na składowisku odpadów
są deponowane odpady komunalne?







Tak



6.2.



Czy na składowisku odpadów
są deponowane wyłącznie odpady wydobywcze określone w dyrektywie
2006/21/WE?







Nie



6.3.



Kody odpadów, które
są dopuszczone do składowania na składowisku odpadów.







Tab. Nr 6



6.4.



Kody odpadów dopuszczone do
unieszkodliwiania







Tabela nr 6



6.5.



Czy do rekultywacji wykorzystywane
są odpady?







-



6.6.



Masa odpadów składowana w
2004r.



[Mg]



470 Mg



6.7.



Masa odpadów poddana
odzyskowi na składowisku w trakcie eksploatacji składowiska w
2004r.



[Mg]



-



6.8.



Masa odpadów stosowana do
rekultywacji po zamknięciu składowiska w 2004 r.



[Mg]



-



6.9.



Masa odpadów składowana w
2005r.



[Mg]



550 Mg



6.10.



Masa odpadów poddana
odzyskowi na składowisku w trakcie eksploatacji składowiska w
2005r.



[Mg]



-



6.11.



Masa
odpadów stosowana do rekultywacji po zamknięciu składowiska
w 2005 r.






[Mg]



-



6.12.



Masa odpadów składowana w
2006r.



[Mg]



580 Mg



6.13.



Masa odpadów poddana
odzyskowi na składowisku w trakcie eksploatacji składowiska w
2006r.



[Mg]



1,2 Mg



6.14.



Masa
odpadów stosowana do rekultywacji po zamknięciu składowiska
w 2006 r.






[Mg]



-






Tab. Nr 6
Rodzaje odpadów dopuszczone do unieszkodliwiania na
składowisku odpadów komunalnych.





































































































































































Kod odpadu



Rodzaj odpadów



Ilość odpadów
unieszkodliwianych w Mg/rok



02 01 01



Osady z mycia i
czyszczenia



1



02 01 03



Odpadowa masa
roślinna



15



02 01 07



Odpady z gospodarki
leśnej



2



02 01 10



Odpady metalowe



3



03 01 01



Odpady kory i korka



1



03 01 05



Trociny, wióry,
ścinki, drewno, płyta wiórowa i formir



5



03 03 01



Odpady z kory i
drewna



5



17 01 01



Odpady betonu oraz
gruz betonowy z rozbiórek i remontów



20



17 01 02



Gruz ceglany



20



17 01 80



Usunięte tynki,
tapety, okleiny



20



17 01 81



Odpady z remontów
i przebudowy dróg



20



17 01 82



Inne niewymienione
odpady



20



17 03 80



Odpadowa papa



3



19 08 05



Ustabilizowane
komunalne osady ściekowe



100



20 01 10



Odzież



5



20 01 11



Tekstylia



5



20 01 39



Tworzywa sztuczne



5



20 01 40



Metale



5



20 01 41



Odpady zmiotek
wentylacyjnych



1



20 01 80



Środki ochrony roślin
inne niż wymienione w 20 01 19



1



20 01 99



Inne niewymienione
frakcje zbierane w sposób selektywny



1



20 02 02



Gleba i ziemia, w tym
kamienie



10



20 02 03



Inne odpady nie
ulegające biodegradacji



10



20 03 01



Niesegregowane
(zmieszane) odpady komunalne



330



20 03 02



Odpady z targowisk



1



20 03 03



Odpady z czyszczenia
ulic i placów



25



20 03 04



Szlamy ze zbiorników
bezodpływowych służących do gromadzenia nieczystości



25



20 03 06



Odpady ze studzienek
kanalizacyjnych



1



20 03 07



Odpady
wielkogabarytowe



10



20 03 99



Odpady komunalne
niewymienione w innych grupach



30










































  1. Stan realizacji działań ujętych w gminnym planie
    gospodarki odpadami na lata 2004 – 2006






Tab. Nr 7
– Zestawienie informacji z zrealizowanych przedsięwzięciach w
zakresie gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy w latach
2004 – 2006.


















































































L.p.



Nazwa zadania w
krajowym planie gospodarki odpadami



Rok realizacji



Nazwa zadania w
gminnym planie gospodarki odpadami



Opis podjętych
działań



1.



Przygotowanie i
przyjęcie gminnych planów gospodarki odpadami



2004



Przyjęcie gminnego
planu gospodarki odpadami



Plan
Gospodarki Odpadami dla Gminy Rojewo został przyjęty uchwałą Rady
Gminy Rojewo,


Nr XXII/167/2005 z
dnia 30 marca 2005r.



2.



Organizacja
powiatowych (międzygminnych) i gminnych systemów gospodarki
odpadami, wdrożenie nowych systemów zbiórki,
transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych



2003 - 2006



Utworzenie celowego
związku gmin w zakresie gospodarki odpadami



Na terenie gminy nie
został utworzony związek gmin w zakresie gospodarki odpadami.















System
zbierania odpadów


























































































































Promowanie
technologii małoodpadaowych:





-Opracowanie
zasad pomocy (np. ulgi) podmiotom wprowadzającym nowoczesne
technologie małoodpadowe lub prowadzących działania proekologiczne


-Stworzenie
punktu informacyjnego o możliwościach wprowadzenia (zmiany)
technologii małoodpadowych, „clean produktion” itp.





Ewidencjonowanie
odpadów:


-Kontrola
i weryfikacja zgodności wytwarzanych odpadów z uzyskanymi
decyzjami na wytwarzanie i składanymi informacjami





-
Kontrola i weryfikacja firm wywozowych i instalacji do odzysku i
unieszkodliwiania odpadów – kontrola zezwoleń i
funkcjonowania





Eksploatacja
i modernizacja istniejącego składowiska odpadów na zasadach
określonych w decyzji Starosty





Likwidacja
zinwentaryzowanych dzikich wysypisk



-
Rada Gminy uchwaliła zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 29
lipca 2005r. o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych
innych ustaw uchwaliła do dnia 13 stycznia 2006 r. nowy regulamin
utrzymania czystości i porządku na terenie gminy – Uchwała
Rady Gminy Nr XXX/213/2005 z dnia 30 grudnia 2005r. w sprawie
regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy
Rojewo.


-
Wójt Gminy zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca
2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych
innych ustaw określił i podał do publicznej wiadomości wymagania,
jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie
zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania
odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości –
Zarządzenie Nr 16/2006 Wójta Gminy Rojewo z dnia
19.05.2006r. w sprawie wymagań, jakie powinny spełnić
przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości.


Data
podania wymagań do publicznej wiadomości – 06.06.2006r.


-
Zgodnie z art. 10 ust 3 ustawy z dnia 29 lipca 2005r., o zmianie
ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw
przedsiębiorca w terminie 6 miesięcy od dnia podania do publicznej
wiadomości wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca
ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości wystąpił z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia –
wniosek z dnia 30.11.2006r.


Decyzją
Nr 7062-21/06 z dnia 18.12.2006r. udzielono zezwolenia na
prowadzenie działalności na terenie gminy Rojewo w zakresie
odbierania odpadów komunalnych


-
zgodnie z art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o zmianie
ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw
gmina utworzyła do dnia 13 kwietnia 2006r. ewidencję umów
zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli
nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków
wynikających z ustawy.








Realizacja
zadania planowana jest w Gminnym Planie Gospodarki Odpadami na
2007r., uzależniona jest od możliwości finansowych



























































Ewidencja
jest na bieżąco uzupełniana zgodnie ze sprawozdaniami z
prowadzonej działalności składanymi przez właściwego
przedsiębiorcę.





Zadania
prowadzone są przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony
Środowiska w Bydgoszczy












































Na
składowisku odpadów komunalnych dokonano budowy trzeciego
piezometru, opracowano koncepcję zamknięcia składowiska i
harmonogramu rekultywacji

















Dzikie składowiska
likwidowane są podczas corocznej akcji „Sprzątania świata”



4.



Intensyfikacja akcji
podnoszenia świadomości społecznej w dziedzinie gospodarki
odpadami.



2003-2006



-Prowadzenie
akcji informacyjno-edukacyjnej wśród mieszkańców


-Utworzenie
Gminnego Punktu Edukacji Ekologicznej


-Przekazanie
ogólnych informacji o zasadach funkcjonowania powiatowego
systemu gospodarki odpadami


-Informowanie
o wynikach funkcjonowania systemu gospodarki odpadami






Pisma
informacyjne, zebrania wiejskie,


Organizowanie akcji
„Sprzątanie świata”, akcje ulotkowe



5.



Objęcie 100%
mieszkańców zorganizowaną zbiórką odpadów
komunalnych



2003-2006



Objęcie wszystkich
mieszkańców gminy zorganizowanym odbiorem odpadów
komunalnych



Wg.
stanu na dzień 31.12.2006r. zorganizowanym systemem zbiórki
odpadów objętych zostało 41% mieszkańców gminy.


Nie udało się objąć
100% mieszkańców z uwagi na małe zainteresowanie firm
świadczących usługi w zakresie wywozu, nie dostosowane składowisko
odpadów do obecnych wymogów.



6.



Rozwój
selektywnej zbiórki odpadów ulegających
biodegradacji, w tym odpadów zielonych i odpadów
organicznych z gospodarstw domowych.



2003-2006



-Opracowanie
zasad gromadzenia i odbioru odpadów organicznych z
poszczególnych źródeł


- Budowa systemu
zbiórki odpadów organicznych z pielęgnacji i
utrzymania zieleni – wyznaczenie i budowa Lokalnego Punktu
Gromadzenia Odpadów



Gmina
Rojewo, jest gminą typowo rolniczą, dlatego odpady tego typu w
większości są zagospodarowywane na terenie gospodarstwa domowego
lub składowane na składowisku odpadów komunalnych.


Na
terenie gminy nie wdrożono systemu selektywnego zbierania odpadów
komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów
zielonych i odpadów organicznych z gospodarstw domowych,
ponieważ zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy działalność odpadach,
podmiot prowadzący działalność w zakresie odbierania odpadów
komunalnych jest obowiązany do selektywnego odbierania odpadów
oraz ograniczania ilości odpadów ulegających biodegradacji
kierowanych do składowania.






7.



Rozwój
selektywnej zbiórki odpadów wielkogabarytowych.


Działania
organizacyjne w celu zapewnienia w 2006r. zbiórki na
poziomie 20% odpadów wielkogabarytowych



2003-2006



-Opracowanie
zasad gromadzenia i odbioru odpadów wielkogabarytowych
budowlanych i wraków pojazdów


-Budowa systemu
zbiórki odpadów wielkogabarytowych, budowlanych i
wraków pojazdów – wyznaczenie lokalizacji i
stworzenie Lokalnego Punktu Gromadzenia Odpadów



Na terenie gminy nie
wdrożono systemu selektywnego zbierania odpadów
wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i
elektronicznego, ponieważ zgodnie z art. 8 ust. 2b. Przedsiębiorca
ubiegający się o zezwolenie na odbieranie odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości, obejmujące
niesegregowane odpady komunalne, jest obowiązany również do
odbierania wszystkich selektywnie zbieranych rodzajów
odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach
domowych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu
elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów z remontów.



8.



Rozwój
selektywnej zbiórki, celem unieszkodliwiania odpadów
niebezpiecznych wydzielonych ze strumienia odpadów
komunalnych. Działania organizacyjne w celu zapewnienia w 2006r.
zbiórki na poziomie 15% odpadów niebezpiecznych w
kraju



2003-2006



-
Opracowanie zasad gromadzenia i odbioru odpadów
niebezpiecznych


-
wyłonienie firmy odpowiedzialnej za zbiórkę odpadów
niebezpiecznych – rozpoczęcie zbiórki poszczególnych
frakcji odpadów niebezpiecznych


-
Wyznaczenie lokalizacji oraz budowa Lokalnego Punktu Gromadzenia
Odpadów


- Opracowanie
programu usuwania odpadów azbestu



W
szkołach znajdujących się na terenie gminy zainstalowano pojemniki
do zbiórki baterii, odpady te odbierane są przez firmę
EUROBAC Organizacja Odzysku S.A. z Bydgoszczy, na terenie budynku
urzędu znajduje się pojemnik do zbiórki świetlówek,
odpady tego typu także odbierane są przez w/w firmę.





























Opracowanie programu
usuwania odpadów azbestu planuje się wykonać w 2007r.



9.



Rozwój
selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych



2003-2014



-
opracowanie zasad gromadzenia i odbioru odpadów
opakowaniowych


-
Uzupełnienie systemu zbiórki odpadów opakowaniowych
– zakup brakującej ilości pojemników (worków)
dla poszczególnych typów zabudowy


- Rozbudowa
uzupełniającego systemu zbiórki odpadów
opakowaniowych w wyznaczonych punktach gminy oraz w placówkach
oświatowych – zakup i docelowe rozstawienie pojemników



Na
terenie gminy znajduje się 5 pojemników do zbiórki
odpadów opakowaniowych typu PET w ilości 5 szt. o
pojemności 3m3. Pojemniki znajdują się w Rojewie –
2 szt., Ściborzu – 1 szt., Rojewice – 1 szt., Liszkowo
– 1 szt.


Odpady
opakowaniowe zbierane są także na składowisku odpadów
komunalnych w Rojewie – kontener KP-7.


Odpady
opakowaniowe odbierane są przez Przedsiębiorstwo Gospodarki
Komunalnej i Mieszkaniowej w Inowrocławiu.











Zgodnie z art. 8 ust
2b – Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na
odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości, obejmujące niesegregowane odpady komunalne, jest
obowiązany również do odbierania wszystkich selektywnie
zbieranych rodzajów odpadów komunalnych.

































V.
Koszty gospodarowania odpadami w gminie w latach 2004-2006 –
tab. Nr 8




























































































L.p.



Nazwa
przedsięwzięcia



Poniesione
koszty realizowanych zadań


w
latach 2004-2006









całkowite



Krajowe fundusze
celowe



Fundusze UE



Środki własne



pożyczki



dotacje



1.



Zorganizowane
systemy zbiórki odpadów komunalnych oraz systemy
selektywnego zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów
komunalnych



Utrzymanie
składowiska odpadów – 96 850,00 zł


Selektywna
zbiórka odpadów opakowaniowych - 3 430,90 zł






-



-



-



100 280,90 zł



2.



Instalacje do
odzysku lub unieszkodliwiania odpadów poza składowaniem



-



-



-



-



-



3.



Budowa, rozbudowa
składowisk odpadów komunalnych



-



-



-



-



-



4.



Modernizacja
składowisk odpadów komunalnych



4 880,00 zł



-



-



-



4 880,00 zł



5.



Zamykanie i
rekultywacja składowisk odpadów komunalnych



5 978,00 zł



-



-



-



5 978,00 zł



6.



Działania
informacyjno-edukacyjne



9 506,00 zł



-



7 605,00 zł



-



1 901,00 zł



7.






Razem






120 644,90 zł






-






7 605,00 zł






-






113 039,90 zł




VI. Podsumowanie






Z przedstawionego sprawozdania wynika, że nie wszystkie
zadania zapisane w planie zostały zrealizowane w 100%. Wiąże się to z
brakiem środków finansowych, zmianą przepisów prawnych,
brakiem zainteresowania firm zajmujących się odbiorem odpadów
komunalnych.



Realizacja zadań dotyczących gospodarowania odpadami
jest zgodna z Planem Gospodarki Odpadami.



Zorganizowanym systemem zbiórki odpadów
komunalnych nie udało się objąć 100% mieszkańców. Od listopada
2005r. działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych
prowadzi na terenie gminy Rojewo firma ALBA ekoserwis Sp. z o.o. Wg
stanu na dzień 31.12.2006r. w/w firma zawarła z mieszkańcami 477 umów
na świadczenie przedmiotowych usług, co stanowi 41% mieszkańców
objętych zorganizowaną zbiórką odpadów komunalnych.



Na terenie gminy selektywnie zbierane są odpady
opakowaniowe z tworzyw sztucznych (5 pojemników).






Nie rozwinięto systemu selektywnego zbierania odpadów,
ponieważ zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o odpadach, podmiot
prowadzący działalność w zakresie odbierania odpadów
komunalnych jest obowiązany do selektywnego odbierania odpadów
oraz zgodnie z art. 8 ust 2b przedsiębiorca jest obowiązany do
odbierania wszystkich selektywnie zbieranych rodzajów odpadów
komunalnych, w tym odpadów wielkogabarytowych, zużytego
sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów z
remontów.







Decyzja na świadczenie usług w zakresie odbierania
odpadów komunalnych określa sposób postępowania firmy
odbierającej z poszczególnymi rodzajami odpadów
komunalnych:



- Surowce wtórne (15 01 01, 15 01 02, 15 01 07,
20 01 01, 20 01 02, 20 01 39) – zbiórka odpadów
surowcowych w systemie workowy, worki oznaczone są kolorystycznie,
umożliwiając rozróżnienie znajdującego się w nich surowca.
Odbiór w ten sposób gromadzonych odpadów oparty
jest o ustalony harmonogram, a klienci, którzy zgłosili
zainteresowanie tego rodzaju usługą informowani są o zaplanowanych
terminach odbiorów.







- Odpadowy sprzęt elektroniczny (20 01 21*, 20 01 36*)



Indywidualne zlecenie odbioru odpadów urządzeń
elektrycznych i elektronicznych polegające na odbiorze zużytego
sprzętu bezpośrednio od klientów i przekazanie go
unieszkodliwiającemu.







- Odpady biodegradowalne (20 02 01)



Akcja zbiórki liści oparta o system workowy,
polegająca na odbiorze wg ustalonego harmonogramu od klientów,
którzy zgłosili wcześniej chęć udziału w akcji wystawionych
worków z liśćmi. Pojazd odbierający odpady po zakończeniu
trasy wywozowej przekazuje odpady bezpośrednio do miejsc, gdzie
poddane zostaną odzyskowi lub unieszkodliwieniu. Zebrane odpady będą
w miarę możliwości przekazywane do kompostowni.







- Odpady wielkogabarytowe (20 03 07) oraz odpady z
remontów (20 03 99)



Odbiór odpadów wielkogabarytowych i
poremontowych dokonywany będzie na zlecenie klientów przez
podstawienie kontenerów o pojemności 4-7 m3. Po
załadunku przez klienta odpady będą przewożone pojazdami
samozaładowczymi typu „hakowiec” lub „bramowiec”
do miejsca ich unieszkodliwienia.







Obecnie prowadzone są rozmowy z przedstawicielami firmy
ALBA w sprawie zbiórki odpadów surowcowych.



Niedostatek środków finansowych na pokrycie
kosztów eksploatacji składowiska spowodował, że z Decyzji
Starosty dostosowującej składowisko do obowiązujących przepisów
wprowadzono jedynie badania monitoringowe środowiska, nie wprowadzono
natomiast ważenia przyjmowanych odpadów – brak wagi.



Brak środków finansowych jest również
przyczyną niewłaściwej eksploatacji



- niwelacja odpadów nie jest prowadzona na
bieżąco, a jedynie okresowo,



- brak 24 godzinnego dozoru składowiska umożliwia
niekontrolowane zrzuty



odpadów przez mieszkańców.



Istniejący stan jest przyczyną zanieczyszczenia wtórnego
przyległego terenu



do składowiska.



Podjęte, w związku z powyższym, działania w kierunku
zamknięcia składowiska i rekultywacji terenu muszą być wstrzymane do
czasu uregulowania wszystkich aspektów gminnej gospodarki
odpadami w Powiatowym Planie Gospodarki Odpadami.





Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 kwietnia 2007 11:59
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 652
02 kwietnia 2007 12:17 Administrator - Dodano załącznik
02 kwietnia 2007 12:14 Administrator - Zmieniono treść dokumentu
02 kwietnia 2007 12:01 Administrator - Zmieniono treść dokumentu
Zatrzymaj banner przewijany