Uchwały Rady - archiwum

Uchwała Nr XII/65/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 28 grudnia 2007 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05 lutego 2007 r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2007 rok

Uchwała Nr XII/65/2007
Rady Gminy Rojewo
z dnia 28 grudnia 2007 r.

w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05 lutego 2007 r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2007 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 128 zm: Dz. U. z 2006 r. Nr 181, poz. 1337 oraz z 2007 r. Nr 48, poz. 327) oraz art. 165, 173, 184, 188 i 195 Ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, zm.: Dz. U. Nr 169, poz. 1420; z 2006 r. Nr 45, poz. 319 i Nr 104, poz. 319 i Nr 104, poz. 708; Nr 187, poz. 1381, Nr 170, poz. 1217 i poz. 1218; Nr 249, poz. 1832).
Rada Gminy Rojewo
uchwala, co następuje:

W Uchwale Nr IV/15/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 05 lutego 2007 r. zmienionej Uchwałą nr V/21/2007 r. Rady Gminy Rojewo z dnia 26 marca 2007 r., Zarządzeniem Nr 7/2007 Wójta Gminy Rojewo z dnia 10 maja 2007 r., Uchwałą Nr VII/37/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 18 czerwca 2007 r., Zarządzeniem Nr 37/2007 Wójta Gminy Rojewo z dnia 29 czerwca 2007 r., Uchwałą Nr VIII/44/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 23 lipca 2007 r. oraz Zarządzeniem Nr 17/2007 Wójta Gminy Rojewo z dnia 03 września 2007 r., Uchwałą Nr IX/53/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 24.09.2007 r., Zarządzeniem Nr 22/2007 z dnia 27.09.2007 r. oraz Zarządzeniem Nr 25/2007 z dnia 19.10.2007 r., Uchwałą Nr XI/57/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 19 listopada 2007 r. oraz Zarządzeniem Nr 32/2007 z dnia 26 listopada 2007 r., wprowadza się następujące zmiany:


§ 1.1. Dochody budżetowe w kwocie - 9.580.596,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 50.269,00 zł
- dochody po zmianie wynoszą - 9.630.865,00 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 1)
w tym:
a) dotacje na zadania zlecone związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej pozostają bez zmian w kwocie - 1.879.692,00 zł
b) dotacje na zadania powierzone realizowane na podstawie porozumień w kwocie - 21.000,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 20.000,00 zł
- po zmianie wynoszą - 41.000,00 zł
c) subwencja ogólna w kwocie - 4.011.577,00 zł
bez zmian
w tym:
• część oświatowa - 2.980.721,00 zł
• część równoważąca - 38.427,00 zł
• część wyrównawcza - 992.429,00 zł
2. Wydatki budżetowe w kwocie -10.031.702,00 zł
- zwiększa się o kwotę - 36.827,00 zł
- zmniejsza się o kwotę - 41.558,00 zł
- wydatki po zmianie wynoszą -10.026.971,00 zł (zgodnie z załącznikiem nr 2)
w tym:
• wydatki majątkowe w kwocie - 966.500,00 zł
- zmniejsza się o kwotę - 40.000,00 zł
- wydatki majątkowe po zmianie wynoszą - 926.500,00 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 3)
• wydatki bieżące - 9.100.471,00 zł
z tego:
– wynagrodzenia i pochodne - 4.449.851,00 zł – dotacje w kwocie - 85.000,00 zł – obsługa długu publicznego - 40.000,00 zł

§ 2. Deficyt budżetowy w kwocie 451.106,00 zł zostaje zmniejszony o kwotę 55.000,00 zł i po zmianie będzie wynosił 396.106,00 zł, a sfinansowany będzie:
- wolnymi środkami w kwocie - 135.027,00 zł
- przychodami z tytułu kredytów i pożyczek - 261.079,00 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 4)

§ 3. Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi Gminy Rojewo.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



UZASADNIENIE

do Uchwały Nr XII/65/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 28 grudnia 2007 r.


Zmiany wprowadzone do budżetu na podstawie tej Uchwały spowodowały zwiększenie dochodów o kwotę 20.000,00 zł, zmniejszenie wydatków o kwotę 35.000,00 zł, co spowodowało zmniejszenie deficytu o kwotę 55.000,00 zł.
Na powyższe zmiany składają się następujące pozycje:
1. Na podstawie aneksu nr 1 z dnia 21.11.2007 r. do porozumienia Nr 144/2007 r. z dnia 15 października 2007 r. w sprawie budowy chodnika przy drodze powiatowej, zwiększa się dochody w dziale 600 – Transport i łączność o kwotę 20.000,00 zł. Porozumienie to zostało zawarte pomiędzy Powiatem Inowrocławskim a Gmina Rojewo w sprawie przebudowy chodnika w Rojewie wzdłuż drogi powiatowej nr 2033 C na odcinku Urząd Gminy – nieruchomość Państwa Piaseckich. Wartość ogółem w/w zadania 107.093,00 zł, w tym dofinansowanie z Powiatu – 40.000,00 zł. W związku z tym, że na podstawie Uchwały Nr XI/57/2007 Rady Gminy Rojewo z dnia 19.11.2007 r. Środki na to zadanie w całości zostały zabezpieczone ze środków własnych, zwiększenie dotacji o kwotę 20.000,00 zł, następuje tylko po stronie dochodów, a zarazem zmniejsza deficyt budżetowy o kwotę 20.000,00 zł.

2. Drugą zmianą wprowadzona do budżetu jest zmniejszenie wydatków majątkowych o kwotę 35.000,00 zł. Środki te zaplanowane były na „budowę przyzagrodowych oczyszczalni ścieków przy Szkole Podstawowej w Rojewie”. Od realizacji tego zadania odstąpiono na podstawie Postanowienia z dnia 25.09.2007 r. Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Inowrocławiu na podstawie, którego został przedłużony termin zmiany sposobu odprowadzania ścieków.
Odstąpienie od realizacji tego zadania spowodowało zmniejszenie deficytu o kwotę 35.000,00 zł.

3. Na podstawie wniosku złożonego do budżetu wprowadza się zmiany planów wydatków w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75412 – Ochotnicze straże pożarne, zmniejsza się plan wydatków w § 6050 – Zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 5.000,00 zł, a zwiększa się środki w § 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia. Zmiany te zostały wprowadzone w związku z planowanym doposażeniem jednostki OSP w Rojewicach o 5 szt. ubrań ochronnych oraz kompletu ochronnego przeciw szerszeniom, co stanowić będzie doposażenie zakupionego samochodu. Doposażenie to nie będzie jednak zaliczone do środków trwałych umarzanych stopniowo, lecz do pozostałych środków trwałych umarzanych jednorazowo z chwila przyjęcia do użytkowania.

4. Deficyt budżetowy na podstawie powyższych zmian został zmniejszony o 55.000,00 zł i po zmianie wynosi 396.106,00 zł, a jego sfinansowanie planowane jest:
- wolnymi środkami w kwocie - 135.027,00 zł;
- przychodami z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie - 261.079,00 zł.

5. Na podstawie decyzji Nr WFB.I. 3011-73/07 z dnia 21 grudnia 2007 r. Wojewody Kujawsko – Pomorskiego, dochody i wydatki budżetowe w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80195 – Pozostała działalność, zostały zwiększone o kwotę 30.269,00 zł. Jest to dotacja celowa przeznaczona na sfinansowanie zobowiązań wobec jednostek samorządu terytorialnego, które przyznały pracodawcom w drodze decyzji administracyjnych w 2007 roku dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników.

6. Pozostałe zmiany planów wydatków pomiędzy działami, rozdziałami i paragrafami podyktowane są koniecznością prawidłowej realizacji budżetu.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 08 stycznia 2008 10:08
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 505
08 stycznia 2008 10:09 Administrator - Dodano załącznik
08 stycznia 2008 10:18 Administrator - Dodano załącznik
08 stycznia 2008 10:08 Administrator - Zmieniono treść dokumentu
Zatrzymaj banner przewijany