Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 7/2004

Znak: 0063 – 2 –7/2004 kat. arch. A



Protokół Nr 7/2004

z posiedzenia Komisji ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej
z dnia 1 lipca 2004 r.



Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
2. Wprowadzenie zmian do porządku pracy komisji.
3. Dyskusja nad projektami uchwał w sprawie:
a) zmiany w uchwale Nr XIII/105/2004 z dnia 26.03.2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu na 2004 r.;
b) zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w 2004 r.;
c) zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w 2004 r.;
d) przyznania Wójtowi dodatku specjalnego;
e) zmieniająca uchwałę w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Rojewo;
f) ustalenia najniższego wynagrodzenia oraz wartości jednego punktu dla ustalenia stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rojewie;
g) ustalenia najniższego wynagrodzenia oraz wartości jednego punktu dla ustalenia stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników Samorządowego Zespołu Oświaty i Kultury i pracowników szkół;
h) ustalenia wysokości opłat za wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy;
i) zasad udzielania stypendium dla studentów rozpoczynających naukę w szkołach wyższych.

4. Wolne wnioski i zapytania.
5. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
6. Zakończenie obrad.


Do pkt. 1
Otwarcia posiedzenia i stwierdzenia quorum (5 obecnych) dokonał przewodniczący komisji r. Józef Ratajczak.


Do pkt. 2
r. J. Ratajczak poinformował, że do porządku obrad konieczne jest wprowadzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XLI/271/2002 z dnia 13.09.2002 r. w sprawie przyjęcia do realizacji Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na lata 2002 – 2006. Poprosił członków komisji o przegłosowanie zaproponowanej zmiany.

Członkowie komisji 5 głosami za opowiedzieli się za wprowadzeniem w/w zmiany.

Zmieniony porządek obrad przedstawia się następująco:

1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
2. Wprowadzenie zmian do porządku pracy komisji.
3. Dyskusja nad projektami uchwał w sprawie:
a) zmiany w uchwale Nr XIII/105/2004 z dnia 26.03.2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu na 2004 r.;
b) zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w 2004 r.;
c) zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w 2004 r.;
d) przyznania Wójtowi dodatku specjalnego;
e) zmieniająca uchwałę w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Rojewo;
f) ustalenia najniższego wynagrodzenia oraz wartości jednego punktu dla ustalenia stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rojewie;
g) ustalenia najniższego wynagrodzenia oraz wartości jednego punktu dla ustalenia stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników Samorządowego Zespołu Oświaty i Kultury i pracowników szkół;
h) ustalenia wysokości opłat za wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy;
i) zasad udzielania stypendium dla studentów rozpoczynających naukę w szkołach wyższych;
j) zmiany uchwały Nr XLI/271/2002 z dnia 13.09.2002 r. w sprawie przyjęcia do realizacji Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na lata 2002 – 2006;
k) wysokości ceny za zbiorowe odprowadzenie ścieków.

4. Wolne wnioski i zapytania.
5. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
6. Zakończenie obrad.

Do pkt. 3:
Radni przystąpili do omawiania projektów uchwał:

a) p. A. Solak – odczytała projekt uchwały. Środki finansowe są przesuwane. Deficyt budżetowy uległ zmniejszeniu. Stwierdziła, że wiele zmian wymusza życie i bieżąca sytuacja. Dlatego wiele zmian zostało wprowadzonych w ostatniej chwili.

r. M. Borowiak – zapytał, czy gmina otrzymała już pieniądze na budowę kompleksu sportowego.

Wójt – poinformował, że dziś będzie podpisana w tej sprawie umowa. Pozytywnie załatwiono również wniosek na budowę wodociągu.

Na tym dyskusję zakończono.

Przewodniczący komisji zarządził głosowanie projektu uchwały.

Radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały w sprawie zmiany w uchwale Nr XIII/105/2004 z dnia 26.03.2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu na 2004 r.

b,c) p. A. Solak – poinformowała radnych, że przyjęcie tej uchwały stanowi warunek formalny do uzyskania pożyczki na sfinansowanie planowanych inwestycji. Mamy promesę, że zostanie nam ta pożyczka udzielona na bardzo korzystnych warunkach, jej oprocentowanie będzie wynosić 6% w stosunku rocznym.

Wójt – zaproponował, aby kredyty zaciągnąć na 7 lat.

r. P. Nowicki – zauważył, że nie powinniśmy zaciągać kredytów tak aby spłacali je nasi następcy.

r. M. Borowiak – przypomniał, że powinniśmy gromadzić pieniądze, aby mieć je na inwestycje.

r. J. Ratajczak – zapytał, kto z członków komisji jest za zaciągnięciem kredytów na 7 lat.

Radni 5 głosami „za” opowiedzieli się za zaciągnięciem kredytów na 7 lat.

Przewodniczący komisji zarządził głosowanie projektów uchwał.

Radni 5 głosami „za” przyjęli projekty uchwał w sprawie zaciągnięcia pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w 2004 r.

d,e) r. J. Ratajczak – stwierdził, że stwierdził, że uchwały o przyznaniu Wójtowi dodatku specjalnego i zmianie wynagrodzenia Wójta należy rozpatrywać łącznie. W związku z tym zaproponował przegłosowanie ich w jednym głosowaniu.

Radni nie mieli pytań.

Przewodniczący komisji zarządził głosowanie projektów uchwał.

Radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały w sprawie przyznania Wójtowi dodatku specjalnego oraz w sprawie zmiany uchwały w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Rojewo.

f) J. Drzewiecki – poinformował, że zasadnicza stawka wynagrodzenia w Ośrodkach Pomocy Społecznej podawana jest na podstawie punktów. Z kolei punkty są przeliczane. W tej chwili w GOPS pracują 4 osoby, a średnia płaca wynosi 1703 zł brutto.

r. K. Cicha – oznajmiła, że w przyszłorocznym budżecie trzeba zarezerwować odpowiednie środki na podwyżki, tak aby były one bardziej odczuwalne.

Na tym dyskusję zakończono.

Przewodniczący komisji zarządził głosowanie projektu uchwały.

Radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia oraz wartości jednego punktu dla ustalenia stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rojewie.

g) G. Olszewski – poinformował, że wywołana uchwała dotyczy pracowników SZOiK oraz pracowników obsługi szkół. Stanowi to łącznie 20,5 etatu. Podwyżka wynosić będzie 3,2%. Średnio 37,18 zł brutto.

Radni nie mieli pytań.

Przewodniczący komisji zarządził głosowanie projektu uchwały.

Radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia oraz wartości jednego punktu dla ustalenia stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników Samorządowego Zespołu Oświaty i Kultury i pracowników szkół.

h) K. Lewandowski – zaproponował wprowadzenie opłaty administracyjnej w wysokości 50 zł za wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla terenu gminy Rojewo. Ich wykonanie wymaga dużo czasu i pociąga za sobą pewne koszty, które ponosi urząd.

r. J. Ratajczak – zapytał, ile takich operacji przeprowadza się rocznie.

K. Lewandowski – wyjaśnił, że do tej pory nie wydano żadnego wypisu. Jednak uchwała zostanie podjęta i będzie skutkować w przyszłości.

Na tym dyskusję zakończono.

Przewodniczący komisji zarządził głosowanie projektu uchwały.

Radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy.

i) G. Olszewski – uchwała ta została wywołana z inicjatywy Wójta. Udzielenie stypendium obwarowane jest pewnymi kryteriami – odpowiedni dochód i wyniki w nauce. W Inowrocławiu w ubiegłym roku rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski. U nas kryteria są trochę niższe. Dlatego w tej chwili zaproponowane kryteria spełniają 2 osoby.

r. J. Ratajczak – zapytał, czy gminę stać na przyjęcie tej uchwały.

G. Olszewski – wyjaśnił, że wszystko zostało uzgodnione ze Skarbnikiem UG. Wysokość stypendium będzie wynosiła ok. 450 m/os.

r. K. Cicha – oznajmiła, że na terenie gminy jest bardzo dużo osób, którym przyda się taka pomoc.

r. J. Ratajczak – stwierdził, że w zeszłym roku było spotkanie Wójta z nauczycielami i uczniami osiągającymi sukcesy poza gminą. Szkoda, że w tym roku nie doszło do podobnego. Idea tej uchwały jest słuszna, jednak trzeba zastanowić się nad pkt. 1 i 2 Regulaminu.

Na tym dyskusję zakończono.

Przewodniczący komisji zarządził głosowanie projektu uchwały.

Radni 5 głosami „za” przyjęli projekt uchwały w sprawie zasad udzielania stypendium dla studentów rozpoczynających naukę w szkołach wyższych.

j) r. J. Ratajczak – stwierdził, że trzeba zastanowić się nad budową sali gimnastycznej w Ściborzu. Jest ona tam zbędna. Propozycję tę trzeba skreślić. Poprosił radnych o przegłosowanie tej propozycji.

Radni 5 głosami „za” opowiedzieli się za skreśleniem z Wieloletniego Planu Inwestycyjnego budowy sali gimnastycznej w Ściborzu.

r. J. Ratajczak – stwierdził, że uchwała zostanie szczegółowo omówiona na sesji oraz posiedzeniu komisji planowania, gospodarki i finansów gminy. W związku z tym nie będzie głosowana na posiedzeniu tej komisji.

Pozostali radni zgodzili się ze stanowiskiem przewodniczącego komisji.

k) Zb. Śmigiel – poinformował, że w związku z koniecznością przejęcia przepompowni i oczyszczalni ścieków w Jezuickiej Strudze konieczne jest wprowadzenie opłaty eksploatacyjnej dla mieszkańców. Z kalkulacji wynika, że powinna być to kwota 2,14 zł/m3 netto.

Radni nie mieli pytań.

Przewodniczący komisji zarządził głosowanie.

Radni 5 głosami „za” opowiedzieli się za przyjęciem projektu uchwały w sprawie wysokości ceny za zbiorowe odprowadzenie ścieków.



Do pkt. 4
Na posiedzeniu komisji zgłoszono następujące wnioski i interpelacje:

Kier. SZOiK – poinformował, że wyniki egzaminów w szkołach gminnych są niższe niż średnia powiatowa. Oznajmił, że jakość wypoczynku letniego zależeć będzie od wysokości środków, jakie otrzymamy na jego zorganizowanie.

r. J. Ratajczak – poinformował, że mieszkanka gminy p. Radtke otrzymała dyplom za opiekę nad mogiłami ofiar II w. św. W związku z tym można wręczyć go na sesji.
Odczytał również pismo od przewodniczącego rady gminy w sprawie nadawania tytułu „Zasużony dla Gminy” i „Honorowy Obywatel Gminy”.

r. M. Borowiak – stwierdził, że tytuły te trzeba nadawać bardzo roztropnie, tak aby się nie zdewaluowały.

Do pkt 5
Przewodniczący obrad poprosił radnych o przyjęcie protokołu ostatniego posiedzenia tj. nr 6/2004.

Radni 5 głosami „za” przyjęli przedłożony im protokół.

Do pkt 6

Na tym posiedzenie zakończono.



Protokółował Maciej Przeździęk

Przewodniczący Komisji

Józef Ratajczak

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Górny
Ilość wyświetleń: 475
12 marca 2008 23:04 Krzysztof Górny - Utworzenie dokumentu
Zatrzymaj banner przewijany