Protokoły z sesji

Protokół Nr XXIX/2013 z Sesji Rady Gminy Rojewo z dnia 23 maja 2013 r.

ROI.0002.29.2013                                                                                           kat. arch. A

 

Protokół Nr XXIX/2013

z Sesji Rady Gminy Rojewo

z dnia 23 maja 2013r.

 

 

              Na posiedzenie Sesji przybyło 14 radnych (Rada Gminy Rojewo liczy 15 członków), czyli zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym było quorum wymagane do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

W obradach udział wzięli:

 

inż. Rafał Żurowski –  Wójt Gminy Rojewo;

inż. Ryszard Barczak – Sekretarz Gminy;

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Wybór Sekretarza obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z XXVIII Sesji Rady Gminy Rojewo.
  4. Składanie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
  5. Składanie wniosków i interpelacji.
  6. Sprawozdanie Przewodniczącej Rady Gminy.
  7. Sprawozdanie Wójta.
  8. Sprawozdanie Przewodniczących Komisji.

   9.     Podjęcie uchwał w sprawie:

 

a) zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Rojewo za 2012 rok.

                                                                                                                                            

- informacja p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek;

- opinia komisji rewizyjnej;

- opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

- opinia komisji ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej;

- opinia komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

 

b) udzielenia Wójtowi Gminy Rojewo absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012r.

                                                                                                                                            

- informacja Przewodniczącej Rady Gminy – p. J. Mąka;

- opinia komisji rewizyjnej;

- opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

- opinia komisji ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej;

- opinia komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

 

c)      zmieniająca Uchwałę Nr XXIV/139/2012 Rady Gminy Rojewo z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2013 rok.

 

- informacja p. o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

d)     zmieniająca Uchwałę Nr XXIV/140/2012 Rady Gminy Rojewo z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013 – 2019.

 

- informacja p. o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

  e) wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego położonego w Jezuickiej Strudze.

 

- informacja prac. U.G. – p. M. Wijaty;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

 f) odmowy wyrażenia zgody/wyrażenia zgody na dokonanie wypowiedzenia wynikającego z umowy o pracę warunków pracy i płacy radnego.

 

- informacja Przewodniczącej Rady Gminy;

            - opinia komisji ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

10. Wolne wnioski i zapytania.

11. Odpowiedzi Wójta.

12. Zamknięcie Sesji.

 

Do pkt. 1

 

Otwarcia posiedzenia i stwierdzenia quorum (14 obecnych) dokonała Przewodnicząca Rady Gminy Rojewo r. J. Mąka.

 

Do pkt. 2

 

Przewodnicząca Rady zaproponowała kandydaturę r. M. Iwińskiego na sekretarza obrad. Następnie zwróciła się do r. M. Iwińskiego z zapytaniem, czy wyraża zgodę na kandydowanie.

 

r. M. Iwiński - wyraził zgodę na kandydowanie.

 

Przewodnicząca Rady – zaproponowała przegłosowanie kandydatury r. M. Iwińskiego na sekretarza obrad.

 

Radni 14 głosami „za”, przyjęli kandydaturę r. M. Iwińskiego na sekretarza Sesji.

 

 

 

Do pkt. 3

 

Przewodnicząca obrad zwróciła się do r. H. Krzewiny z zapytaniem, czy zgłasza uwagi do protokołu z XXVIII Sesji Rady Gminy z dnia 25 kwietnia 2013r.

 

r. H. Krzewina – powiedziała, że nie zgłasza uwag do protokołu z XXVIII Sesji Rady Gminy, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała przyjęcie protokołu z XXVIII Sesji Rady Gminy bez żadnych zmian.

Radni 14 głosami „za”, głosowali za przyjęciem protokołu z XXVIII Sesji Rady Gminy Rojewo bez żadnych zmian.

Do pkt. 4

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła radnych o składanie wniosków o zmiany w porządku obrad.

Radni nie zgłosili zmian, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy odczytała porządek obrad XXIX Sesji Rady Gminy, następnie zaproponowała jego głosowanie.

Radni 14 głosami „za” przyjęli porządek obrad XXIX Sesji Rady Gminy.

 

Do pkt. 5

 

Przewodnicząca Rady Gminy r. J. Mąka poprosiła o składanie wniosków i interpelacji przez radnych i zaproszonych gości.

 

r. K. Wiechecki – zgłosił, że w dniu wczorajszym zapadł się chodnik w Liszkowie na wysokości przepustu, gdzie znajdują się barierki. Zgłosił, że przy chodniku rosną chwasty.

 

s. H. Fryza – zgłosiła sprawę słupów energetycznych na polach, słupy utrudniają pracę rolników, zwróciła się z zapytaniem do przedstawicieli Izb Rolniczych, co się robi w tej sprawie, zaproponowała, aby Rada Gminy wystosowała odpowiednie pismo w tej sprawie, zgłosiła, aby powołana została komisja w tej sprawie.

 

r. D. Siemianowska – zwróciła się z zapytaniem do r. powiatowego L. Marciniaka, czy planowana jest modernizacja drogi Ściborze – Mierogoniewice, na drodze znajdują się bardzo głębokie wyrwy.

 

s. K. Olszewski – zgłosił sprawę wycinki krzewów oraz zarośli przy drogach.

 

Radni oraz zaproszeni goście nie zgłosili więcej wniosków i interpelacji.

 

Do pkt 6

 

Przewodnicząca Rady Gminy r. J. Mąka – poinformowała zebranych, że w dniach 14 – 17 maja brała udział w spotkaniu Lokalnej Grupy Działania Czarnoziem na soli dotyczące wypełniania wniosków w ramach małych projektów, we wtorki pełniła dyżury w Urzędzie Gminy w Rojewie.

 

Do pkt 7

 

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o przedstawienie sprawozdania Wójta Gminy Rojewo p. R. Żurowskiego.

 

Wójt Gminy przedstawił sprawozdanie:

 

30 04.2013r. – spotkanie z inwestorem w sprawie budowy punktu aptecznego w Zawiszynie.

04.05.2013r. – obchody dnia strażaka w Rojewie.

10.05.2013r. – spotkanie z Wojewodą wraz z Wójtem Gminy Złotniki Kujawskie w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w temacie elektrowni wiatrowych.

21.05.2013r. – spotkanie z p. Rydlichowską i p. Prusak w sprawie kontynuacji działalności przedszkoli na terenie Gminy Rojewo, poinformował, że Urząd Marszałkowski wyraził zgodę na kontynuację w następnym roku przedszkoli z projektu.

 

Do pkt 8

 

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o zabranie głosu Przewodniczących Komisji.

 

r. A. Wesołowski – podziękował w imieniu zarządu OSP Wójtowi oraz p. Przewodniczącej Rady Gminy, Zespołowi „Ale babki” za udział w uroczystości z okazji dnia strażaka.

 

Do pkt 9

 

Przewodnicząca obrad poprosiła radnych o przystąpienie do podjęcia uchwał.

 

a) zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Rojewo za 2012 rok.

 

Projekt uchwały odczytała p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek, następnie przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012r. Plan dochodów ogółem: 14.937.415,00 zł realizacja 15.186.739,45 zł, co stanowi 101,66 % planu rocznego, w tym:

- dochody bieżące – plan 13.317.756,00 zł realizacja 13.597.896,12 zł, co stanowi 102,10 % planu rocznego z tego:

- dotacje celowe – plan 2.821.935,00 zł, realizacja 2.820.139,36 zł., co stanowi 99,93 % planu rocznego.

- subwencja ogólna – plan 5.486.494,00 zł, realizacja 5.486.494,00 zł, co stanowi 100% planu rocznego.

Dochody własne – plan 4.869.768,00 zł, realizacja 5.153.031,25 zł, co stanowi 105,81% planu rocznego

Dotacje i środki na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p. - plan 139.559,00, realizacja 138.231,51 zł, co stanowi 99,04% planu rocznego.

Dochody majątkowe – plan 1.619.659,00 zł, realizacja 1.588.843,33 zł, co stanowi 98,09% planu rocznego, w tym:

- wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności – plan 100.000,00 zł, realizacja 79.873,55 zł, co stanowi 79,87% planu rocznego,

- dotacje i środki na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p. - plan 1.498.889,00 zł, realizacja 1.482.144,22 zł, co stanowi 98,88% planu rocznego.

 Planowane wydatki ogółem w kwocie 15.198.955,00 zł zostały zrealizowane w wysokości 13.767.622,07 zł., co stanowi 90,58% planu rocznego w tym:

- wydatki bieżące – plan 12.788.928,00 zł, realizacja 11.987.701,37 zł (93,73 % planu rocznego) z tego:

- wydatki na wynagrodzenia wraz z pochodnymi – plan 5.964.971,00 zł, realizacja 5.791.906,05 zł, co stanowi 97,09% planu rocznego.

- wydatki na obsługę długu publicznego – plan 150.000,00 zł, realizacja 147.506,20 zł, co stanowi 98,33% planu rocznego.

- dotacje – plan 185.280,00 zł, realizacja 184.570,52 zł, co stanowi 99,61% planu rocznego

- wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p. - plan 155.146,00 zł, realizacja 126.938,81 zł, co stanowi 83,75% planu rocznego.

 

W budżecie gminy na 2012r. planowany był deficyt w kwocie 261.540,00 zł, realizacja budżetu za 2012 r. została zamknięta nadwyżką w kwocie 1.419.117,38zł.

Przychody budżetu zaplanowane w kwocie 1.314.655,00 zł zostały zrealizowane w wysokości 834.202,85 zł., co stanowi 63,45% planu rocznego.

Rozchody budżetu zaplanowane w kwocie 1.045.107,00 zł, zostały zrealizowane w wysokości

 

Następnie p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek odczytała opinią Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy – Uchwała Nr 15/S/2013 Składu Orzekającego Nr 1 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 22 kwietnia 2013 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Rojewo sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Rojewo za 2012 rok wraz z załączoną informacją o stanie mienia Gminy.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji rewizyjnej.

 

r. M. Markiewka – powiedział, że opinia komisji rewizyjnej w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012r. jest pozytywna.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej.

 

r. S. Nowicka – Prusak - powiedział, że komisja ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego.

 

r. M. Tumidajewicz – powiedział, że komisja ds. ochrony środowiska i porządku publicznego zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała

przegłosowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Rojewo za 2012 rok.

 

Radni 14 głosami „za” przyjęli uchwałę w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Rojewo za 2012 rok.

 

b) udzielenia Wójtowi Gminy Rojewo absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012r.

 

Projekt uchwały odczytała Przewodnicząca Rady Gminy r. J. Mąka.

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy odczytała opinię Składu Orzekającego Nr 1 Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii Komisji Rewizyjnej – Uchwała Nr 4/Kr/2013 Składu Orzekającego Nr 1 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 6 maja 2013 r. w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Rojewo w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Rojewo z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2012 rok.

 

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji rewizyjnej.

 

r. M. Markiewka – powiedział, że Komisja Rewizyjna Rady Gminy Rojewo po rozpatrzeniu materiałów dotyczących procedury absolutoryjnej, stwierdziła, iż budżet gminy Rojewo za 2012r. został wykonany zgodnie z planem, prawem oraz rzetelnie, gospodarnie i zgodnie z przyjętymi celami.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej.

 

r. S. Nowicka – Prusak - powiedział, że komisja ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego.

 

r. M. Tumidajewicz – powiedział, że komisja ds. ochrony środowiska i porządku publicznego zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Rojewo absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012r.

 

Radni 14 głosami „za” przyjęli uchwałę w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Rojewo absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012r.

 

Przewodnicząca Rady Gminy złożyła gratulacje Wójtowi Gminy Rojewo p. Rafałowi Żurowskiemu, powiedziała, że współpraca Wójta z radnymi była bardzo dobra.

 

c) zmieniająca Uchwałę Nr XXIV/139/2012 Rady Gminy Rojewo z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2013 rok.

 

 

Projekt uchwały przedstawiła p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

r. R. Matyszewski – powiedział, że nie był obecny na wczorajszym wspólnym posiedzeniu komisji, w dniu dzisiejszym dowiedział się, że nawierzchnia boiska została zmieniona z nawierzchni poliuretanowej na akrylową, zwrócił się z zapytaniem do Wójta Gminy, czy tak może być.

 

Wójt Gminy – powiedział, że zarówno nawierzchnia akrylowa jak i poliuretanowa są nawierzchniami sportowymi, nawierzchnia poliuretanowa jest nawierzchnią miękką, natomiast akrylowa twardą. Poprosił o zabranie głosu Kierownika Referatu budownictwa – p. L. Wołąkiewicza.

 

p. L. Wołąkiewicz – powiedział, że nawierzchnia poliuretan jest to guma z klejem, natomiast nawierzchnia akrylowa jest to malowany beton.

 

r. R. Matyszewski – powiedział, że boisko jest ogólnodostępne, otwarte, czy nie będzie niebezpieczeństwa uszkodzenia nawierzchni.

 

r. D. Siemianowska – powiedziała, że wybór nawierzchni akrylowej związany jest z oszczędnością 53 tys. zł, powiedziała, że hala jest już obiektem zamkniętym, boisko powinno być dostępne dla wszystkich mieszkańców.

 

Radni nie mieli więcej pytań, w związku z tym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały zmieniającej Uchwałę Nr XXIV/139/2012 Rady Gminy Rojewo z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2013 rok.

 

Radni 14 głosami „za”, przyjęli uchwałę zmieniającą Uchwałę Nr XXIV/139/2012 Rady Gminy Rojewo z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2013 rok.

 

d) zmieniająca Uchwałę Nr XXIV/140/2012 Rady Gminy Rojewo z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013 – 2019.

 

Projekt uchwały odczytała p.o. Skarbnika Gminy p. M. Kaczmarek.

 

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy zaopiniowała projekt niniejszej uchwały pozytywnie.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z tym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały zmieniającej Uchwałę Nr XXIV/140/2012 Rady Gminy Rojewo z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013 – 2019.

 

Radni 14 głosami „za”, przyjęli uchwałę zmieniającą Uchwałę Nr XXIV/140/2012 Rady Gminy Rojewo z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013 – 2019.

 

e) wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego położonego w Jezuickiej Strudze.

 

Projekt uchwały przedstawił p. M. Wijata.

 

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy pozytywnie zaopiniowała projekt niniejszej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Wójt Gminy – powiedział, że Gmina Rojewo nabyła lokal nr 13/15 w Jezuickiej Strudze w ramach spadku po zmarłej Pani Z K. Według protokołu ze spisu inwentarza sporządzonego przez Komornika Sądowego lokal ten był zadłużony we Wspólnocie Mieszkaniowej na kwotę 20.000,00 zł Ponadto spadek obejmował niespłacony kredyt w Banku BPH S.A. na kwotę 3258,06 zł. obciążony hipoteką. Powiedział, że sprzedaż przedmiotowego lokalu pozwoli na uregulowanie zobowiązań wobec wierzycieli.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z tym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego położonego w Jezuickiej Strudze.

 

Radni 13 głosami „za”, przyjęli uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego położonego w Jezuickiej Strudze.

 

f) odmowy wyrażenia zgody/wyrażenia zgody na dokonanie wypowiedzenia wynikającego z umowy o pracę warunków pracy i płacy radnego.

 

Projekt uchwały przedstawiła Przewodnicząca Rady Gminy r. J. Mąka, powiedziała, że pismem z dnia 06 maja 2013 r. L.dz.G.Sł.112.2.2013 r. Dyrektor Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Sławęcinku zwrócił się do Rady Gminy Rojewo z prośbą o wyrażenie zgody na ograniczenie zatrudnienia radnej Pani Sabiny Nowickiej-Prusak w roku szkolnym 2013/2014 z uwagi na zmiany organizacyjne do wymiaru 9/18 etatu i proporcjonalnego zmniejszenia wynagrodzenia. Powiedziała, że na wspólnym posiedzeniu komisji radni wypracowali stanowisko w sprawie odmowy wyrażenia zgody na dokonanie wypowiedzenia wynikającego z umowy o pracę warunków pracy i płacy radnego.

 

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej.

 

r. G. Lewandowski – powiedział, że komisja ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej zaopiniowała projekt uchwały w sprawie odmowy wyrażenia zgody na dokonanie wypowiedzenia wynikającego z umowy o pracę warunków pracy i płacy radnego pozytywnie.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Kierownik GZEASu w Inowrocławiu - p. M. Makowiecka – powiedziała, że chciałaby zapewnić radnych, że przesłanki dotyczące ograniczenie zatrudnienia radnej Pani Sabiny Nowickiej-Prusak w roku szkolnym 2013/2014 nie miały żadnego związku z wykonywaną funkcją radnej. Do 30 kwietnia każdego roku Dyrektor Szkoły sporządza arkusz organizacyjny pracy szkoły, który przedstawia do zatwierdzenia Organowi Prowadzącemu, to zadanie wykonuje Wójt. Powiedziała, że takie działanie podjął Dyrektor, w szkole zmniejszyła się liczba oddziałów i liczba godzin uległa zmniejszeniu. Do 30 maja arkusze muszą zostać zatwierdzone, gmina nie może swobodnie dysponować liczbą godzin dostosowując do kwalifikacji i potrzeb nauczycieli, obowiązują nas przepisy wynikające z ramowych planów nauczania. Powiedziała, że nie jest możliwe, aby Dyrektor zapewniał o możliwości uzupełnienia godzin w innej placówce, taką deklarację mógł złożyć tylko Organ Prowadzący. W innych szkołach nie mamy godzin zajęć, do których kwalifikacje posiada p. Radna. Powiedziała, że w ubiegłym roku zlikwidowane zostały 2 szkoły.

Powiedziała, że jeżeli radni nie wyrażą zgodę na ograniczenie zatrudnienia radnej S. Nowickiej – Prusak będzie świadczyła pracę w wymiarze 9 godzin, a w pozostałym czasie będzie otrzymywała wynagrodzenie bez świadczenia pracy, ponieważ nie mamy godzin dla kwalifikacji, jakie posiada radna. Może uczyć tylko muzyki i plastyki, oraz prowadzić zajęcia wynikające z orzeczeń wydawanych przez  poradnię, ilość godzin w Gimnazjum w Sławęcinku jest ograniczona. Powiedziała, że chciałby, aby radni wyrazili zgodę na ograniczenie zatrudnienia radnej Pani Sabiny Nowickiej-Prusak w roku szkolnym 2013/2014 z uwagi na zmiany organizacyjne do wymiaru 9/18 etatu i proporcjonalnego zmniejszenia wynagrodzenia.

 

Dyrektor Gimnazjum im. M. Kopernika w Sławęcinku – p. R. Orczykowski – powiedział, że w przyszłym roku szkolnym Gimnazjum będzie miało 115 godzin lekcyjnych mniej, sześciu nauczycieli podpisało zgodę na ograniczenie zatrudnienia, trzy osoby dostały wypowiedzenia z pracy, na dzień dzisiejszy możemy zatrudnić r. S. Nowicką – Prusak na 9 godzin lekcyjnych (muzyka + plastyka).

 

r. S. Nowicka – Prusak – powiedziała, że jak powstały Gimnazja Organ Prowadzący przekazał przez Dyrektorów informację, że jeżeli w jednym Gimnazjum zmniejszy się liczba godzin, będzie możliwość uzupełnienia etatu w drugiej placówce, powiedziała, że przed uzupełnieniem kwalifikacji pracowała w Gimnazjum w Sławęcinku oraz w Gimnazjum w Żalinowie, później liczba godzin w Sławecinku była wystarczająca na etat. Powiedziała, że w Gimnazjum w Żalinowie została zatrudniona osoba na zasadzie „dorobienia”.

 

p. M. Makowiecka – powiedziała, że nie zna takich ustaleń, każda Szkoła jest odrębną placówką i ma swojego Dyrektora, w Gimnazjum w Żalinowie jest zatrudniona pani na 0,5 etatu, ma umowę na czas nieokreślony, w tym momencie należałoby jej wypowiedzieć umowę, aby zapewnić zatrudnienie p. Nowickiej – Prusak, osoba ta realizowała godziny pracy r. S. Nowickiej – Prusak kiedy przebywała ona na rocznym urlopie zdrowotnym na poratowanie zdrowia.

 

r. M. Iwiński – zwrócił się z zapytaniem, na jakiej podstawie, jeśli ta pani „dorabiała sobie”, na jakiej podstawie została zatrudniona, skoro wiadomo było, że p. Nowicka – Prusak wróci z urlopu.

 

p. M. Makowiecka – powiedziała, że powiedziała, że „dorabiała” w Sławęcinku w roku kiedy radna była na zwolnieniu lekarskim, jest zatrudniona w Szkole Podstawowej Nr 9 oraz w Gimnazjum w Żalinowie.

 

r. S. Nowicka – Prusak – powiedziała, że taka była koncepcja i na tej zasadzie funkcjonowała osoba w Żalinowie, powiedziała, że jest zatrudniona w Gimnazjum w Sławęcinku i od samego powstania Gimnazjum taka była koncepcja.

 

p. M. Makowiecka – powiedziała, że r. S. Nowicka – Prusak jest zatrudniona przez mianowanie w Gimnazjum w Sławęcinku na pełen wymiar czasu pracy, zwracamy się do Państwa z prośbą o wyrażenie zgody na rozwiązanie stosunku pracy, ponieważ p. Radna nie wyraziła zgody na zmniejszenie jej wymiaru czasu pracy, każda szkoła jest odrębną jednostką i nie ma możliwości na dzień dzisiejszy uzupełnienia godzin, powiedziała, że chcieliby działać zgodnie z prawem, dlatego proszą Radę Gminy o wyrażenie zgody na ograniczenie zatrudnienia r. S. Nowickiej – Prusak.

 

Wójt Gminy – powiedział, że jeżeli ktokolwiek decyduje się na pełnienie funkcji społecznej, nie ma możliwości, aby to nie rzutowało na swoje obowiązki zawodowe, dlatego powstał ten przepis, każdy radny powinien być objęty szczególną ochroną, ponieważ może się okazać, że nie będzie chętnych na funkcję radnego, ponieważ będzie to rzutowało na pracę zawodową.

 

p. Orczykowski – powiedział, że argumentem nie jest zła praca radnej w szkole, tylko brak godzin, na każde posiedzenie komisji, czy sesji p. Radna jest zwalniana.

 

r. J. Mąka – powiedziała, że w przypadku r. S. Nowickiej – Prusak praca nie koliduje z pełnioną funkcją radnej, jako radni powinniśmy się chronić, ponieważ każdego może spotkać taka sytuacja.

 

Radni oraz goście nie mieli więcej pytań, w związku z tym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały w sprawie odmowy wyrażenia zgody na dokonanie wypowiedzenia wynikającego z umowy o pracę warunków pracy i płacy radnego.

 

Radni 13 głosami „za”, przyjęli uchwałę w sprawie odmowy wyrażenia zgody na dokonanie wypowiedzenia wynikającego z umowy o pracę warunków pracy i płacy radnego.

r. S. Nowicka – Prusak nie brała udziału w głosowaniu.

 

Do pkt 10

 

Przewodnicząca obrad poprosiła zebranych o składanie wolnych wniosków i zapytań.

 

Radny Powiatowy p. L. Marciniak – powiedział, że w dniu wczorajszym odbyło się posiedzenie komisji rolnictwa i ochrony środowiska, na którym obecny był Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych P. Lipiński, powiedział, że zwrócił się z zapytaniem, kiedy rozpoczną się remonty dróg powiatowych, Wicestarosta p. Figas powiedział, że remonty rozpoczną się do dnia 5 czerwca br., remonty będzie przeprowadzała firma zewnętrzna. Miałem zastrzeżenia, co do naprawy, ponieważ firma przyjeżdża i naprawia tylko niektóre dziury, Dyrektor wyjaśnił, że jedna firma naprawia dziury głębokie, natomiast pozostałe ubytki będzie naprawiać inna firma. Powiedział, że w tym roku miała być robiona droga                            Liszkowo - Jaksice, niestety droga ta została wyłączona ponieważ brakło środków finansowych, jest obiecane, że w przyszłym roku droga ta będzie robiona. Pobocza od Inowrocławia zaczęły się prace,

gałęzie do miejscowości Rojewo są podcięte, dalej będą obcinane w terminie późniejszym.

 

r. R. Matyszewski – powiedział, że otrzymał zaproszenie na festiwal muzyki kresowej, zwrócił się z zapytaniem, ilu przedstawicieli będzie reprezentowało naszą gminę. Dnia 4 dziecka planowany jest gminny dzień dziecka, w tym terminie 60 dzieci jedzie na wycieczkę, czy nie można byłoby przełożyć termin na 7 czerwca.

 

Zgłoszono, że 7 czerwca inne dzieci jadą na wycieczkę.

 

Nie zgłoszono więcej wolnych wniosków i zapytań.

 

 

Do pkt. 11

 

Wójt Gminy udzielił odpowiedzi na zgłoszone wnioski i interpelacje.

 

Chodnik w Liszkowie – usterki zostały opisane i wysłane do Wykonawcy, jeżeli wykonawca nie podejmie działań będziemy korzystać z rezerwy pogwarancyjnej.

 

Słupy energetyczne na polach – należy indywidualnie założyć sprawę o odszkodowanie do Zakładu Energetycznego.

 

Sprawa odkrzaczenia poboczy dróg – obecnie pracownicy interwencyjni kończą remonty w budynku po Policji, później będą montować tablice informacyjne, w późniejszym terminie wycinka krzewów i chwastów. Do zagospodarowania są osoby z wyrokami sądowymi, ale osoby te wymagają dozoru, jeżeli jest takie zapotrzebowanie to można zgłosić się do Kierownika p. L. Wołąkiewicza.

 

Festiwal pieśni kresowej – poprosił o informację Kierownika SZOIKu – p. T. Metrykę.

 

p. T. Metryka – powiedział, że w festiwalu będzie brało udział 31 szkół, z terenu naszej gminy 2 zespoły i 5 solistów.

 

r. H. Krzewina – powiedziała, że Izba Rolnicza składa wnioski odnośnie słupów energetycznych, powiedziała, że może dać namiar na prawnika Izby Rolniczej odnośnie porady prawnej w tym zakresie, sprawa jest bardzo trudna i ciężko wyegzekwować odszkodowanie.

 

r. powiatowy L. Marciniak – powiedział, że są firmy, które zajmują się negocjacjami z Energetyką, jest bardzo dużo takich przypadków, odszkodowanie można wyegzekwować drogą sądową.

 

Do pkt. 12

 

Przewodnicząca Rady Gminy ogłosiła zamknięcie obrad XXIX Sesji Rady Gminy.

 

Protokołowała Agnieszka Nieckarz

 

    Sekretarz obrad

 

     Mirosław Iwiński

 

 

 

 

Załączniki

Materiały audio

Nagranie audio z sesji XXIX/2013

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 lipca 2013 13:45
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michał Cybulski
Ilość wyświetleń: 956
24 listopada 2016 10:59 Michał Cybulski - Usunięcie linku do pliku audio [Sesja_Rady_Gminy_Nr_29.mp3] z dokumentu. (Dokument opublikowany)
24 listopada 2016 10:59 Michał Cybulski - Dodanie linku do pliku audio [Sesja_Rady_Gminy_Nr_29.mp3] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
02 lipca 2013 15:18 Michał Cybulski - Dodanie linku do pliku audio [Sesja_Rady_Gminy_Nr_29.mp3] do dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany