Uchwały Rady

Uchwała Nr XIX/124/2008 Rady Gminy Rojewo z dnia 22 września 2008 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/68/2008 Rady Gminy Rojewo z dnia 04 lutego 2008r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2008 r.

 

Uchwała Nr XIX/124/2008
Rady Gminy Rojewo
z dnia 22 września 2008 r.


w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/68/2008 Rady Gminy Rojewo z dnia 04 lutego 2008r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2008 r.

    Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z poź. zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz. 984; Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz. 1806; Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 181, poz. 1337 oraz z 2007 r. Nr 48, poz. 327; Nr 138, poz. 974; Nr 173, poz. 1218) oraz art. 86, art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, z póź. zm.: Dz. U. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319; Nr 104, poz. 708; Nr 187, poz. 1381; Nr 170, poz. 1218; Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 82, poz. 560; Nr 88, poz. 587; Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984).

Rada Gminy
uchwala co następuje:

W Uchwale Nr XIII/68/2008 Rady Gminy Rojewo z dnia 04.02.2008r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2008 rok zmienionej Zarządzeniem Wójta Nr 6/2008r. z dnia 04 marca 2008, Zarządzeniem Wójta Nr 6 z dnia 31 marca 2008r., Uchwałą Nr XVI/91/2008 Rady Gminy Rojewo z dnia 28 kwietnia 2008r., Zarządzeniem Nr 12/2008 Wójta Gminy Rojewo z dnia 08 maja 2008r., Uchwałą Nr XVII/101/2008 Rady Gminy Rojewo z dnia 09 czerwca 2008r., Uchwałą Nr XVIII/118/2008 Rady Gminy Rojewo z dnia 30 czerwca 2008r., Zarządzeniem Nr 20/2008 Wójta Gminy Rojewo z dnia 04 sierpnia 2008 oraz Zarządzeniem Nr 22/2008 Wójta Gminy Rojewo z dnia 22 sierpnia 2008r. wprowadza się następujące zmiany:

   
1. Dochody budżetowe w kwocie                              10.888.540,00 zł
     zwiększa się o kwotę                                       160.629,00 zł
     zmniejsza się o kwotę                                187.500,00 zł   
     dochody po zmianie wynoszą                                         10.861.669,00 zł     (zgodnie z załącznikiem nr 1)     
  
    W tym:

    a) dotacje na zadania zlecone związane
        z realizacją zadań z zakresu administracji
        rządowej w kwocie b/z                                           1.758.514,00 zł

    b) dotacje na zadania powierzone
        realizowane na podstawie porozumień
        z organami administracji rządowej w kwocie                 75.000,00 zł
       
          
            - zwiększa się o kwotę                                                                                   50.000,00 zł
      dotacje po zmianie wynoszą                                                                       125.000,00 zł
                
    c) subwencja ogólna w kwocie                            4.842.167,00 zł
        pozostaje bez zmian
       
        z tego:
        - część oświatowa                                    3.496.667,00 zł
        - część wyrównawcza                                1.286.874,00 zł
        - część równoważąca                             58.626,00 zł

    d) dotacje na zadania własne kwota                               545.182,00 zł
   
1.1. Dochody majątkowe w kwocie                                   203.270,00 zł
              - zwiększa się o kwotę                                                                               120.000,00 zł
              - zmniejsza się o kwotę                                                                             187.500,00 zł
              - dochody majątkowe po zmianie wynoszą                                               135.770,00 zł

1.2. Dochody bieżące po zmianach wynoszą                       10.725.899,00 zł

2. Wydatki budżetowe w kwocie                              12.572.872,00 zł
    - zwiększa się o kwotę                                                    -
    - zmniejsza się o kwotę                                       514.171,00 zł
    - wydatki po zmianie wynoszą                         12.058.701,00 zł
      (zgodnie z załącznikiem nr 2)

    W tym:
       
     a) wydatki majątkowe w kwocie                                3.109.210,00 zł
           - zmniejsza się o kwotę                                   975.800,00 zł
           - zwiększa się o kwotę                            202.000,00zł
           - wydatki majątkowe po zmianie wynoszą                      2.335.410,00 zł
     (zgodnie z załącznikiem nr 3)

     b) wydatki bieżące kwota                                    9.723.291,00 zł
       
          z tego:
          - wynagrodzenia i pochodne                                4.627.880,00 zł
          - dotacje w kwocie                                       236.200,00 zł
     obsługa długu publicznego                                   100.000,00 zł
    

§ 2


    Deficyt budżetowy w kwocie 1.684.332,00 zł zostaje zmniejszony o kwotę       487.300,00 zł i po zmianie wynosi 1.197.032,00 zł., o sfinansowany będzie  :

    - wolnymi środkami w kwocie                               311.956,00 zł
    - przychodami z tytułu kredytów
      i pożyczek w kwocie                                   885.076,00 zł
              (zgodnie z załącznikiem nr 4)




§ 3

    Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi Gminy.
.
§ 4

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Uzasadnienie


do Uchwały Nr XIX/124/2008 Rady Gminy Rojewo
z dnia 22 września 2008 r.


    Zmiany wprowadzone do budżetu na podstawie tej uchwały spowodowały zmniejszenie dochodów o kwotę 26.871,00 zł , zmniejszenie wydatków o kwotę 514.171,00 zł oraz zmniejszenie deficytu o kwotę 487.300,00 zł.


    Na powyższe zmiany składają się następujące pozycje:
   
    1. Na podstawie Umowy Nr RGO-3042-FOGR-25/2008 zawartej pomiędzy Województwem Kujawsko-Pomorskim a Gminą Rojewo, zwiększone zostały dochody i wydatki w dziale 600-Transport i łączność rozdział 60016-drogi publiczne gminne o kwotę 70.000,00zł. Jest to dotacja udzielona ze środków Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów  Rolnych na wykonanie zadania rekulturyzacyjnego pod nazwą: modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w technologii nawierzchni tłuczniowej z powierzchownym utrwaleniem emulsją i grysami do długości 1 km w odrębie geodezyjnym Glinno Wielkie.
   
    2. Na podstawie Porozumienia nr  126/08 zawartego pomiędzy Gminą Rojewo a Powiatem Inowrocławskim zwiększone zostały dochody i wydatki w dziale 600-Transport i łączność, rozdział 60016 - drogi publiczne gminne, o kwotę 50.000,00 zł. Środki te przeznaczone są na współfinansowanie zadania p. n. "Budowa chodnika w miejscowości Ściborze" przy drodze powiatowej 2033C.
   
    3. Na podstawie Umowy Nr DN 3040-UE-145/2008 zawrtej pomiędzy Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Toruniu a Gminą Rojewo, zwiększone zostały dochody i wydatki w dziale 853-Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej rozdział 85395-Pozostała działalność o kwotę 40.629,00 zł. Środki te przeznaczone są na realizację Projektu systemowego: "Program aktywizacji społeczno-zawodowej w gminie Rojewo" w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Umowa na realizację Projektu systemowego zawarta jest na okres od 01.03.2008 do 31.12.2013. Do budżetu przyjęto środki na realizację tego Projektu w roku 2008.
    4. Zmiany wprowadzone w zadaniach majątkowych zaplanowanych do realizacji w roku 2008:

     W dziale 010 - Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi
     - Zmniejszone zostały dochody majątkowe o kwotę 187.500,00 zł, były to środki planowane do pozyskania w ramach programu "odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego oraz wydatki przeznaczone na realizację zadań w ramach w/w program a przeznaczone na remont i wyposażenie świetlic w Topoli i Dobiesławicach oraz remont świetlicy w Liszkowie o kwotę 205.800,00 zł. Na w/w Urząd Marszałkowski do dnia dzisiejszego nie ogłosił naboru wniosków. Przewidywany termin  naboru to m-c grudzień. Wobec powyższego zadanie to jest niemożliwe do realizacji w roku 2008.
     Wprowadza się do budżetu zadanie majątkowe "budowa sieci wodociągowej w miejscowości Liszkowice"- wartość zadania 50.000,00 zł.
     W dziale 700 zmniejszone zostały środki przeznaczone na zadanie "modernizacja dachu na budynku mieszkalnym przy Urzędzie Gminy" o kwotę 5.000,00 zł. Jest to kwota jaka pozostała po zrealizowaniu w/w zadania a przeznaczona będzie na bieżące utrzymanie i remonty budynków mienia komunalnego.
     W dziale 600 - Transport i łączność   
     - zmniejszone zostały wydatki pn. "przbudowa dróg gminnych w Jezuickiej Strudze" o kwotę 315.000,00 zł. Na zadanie to został złożony wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Nabór wniosków odbył się w terminie do 21 sierpnia 2008r.Z uwagi na późny termin naboru wniosków, zadanie to nie będzie możliwe do realizacji w roku 2008. Planowane nakłady na to zadanie uniemożliwiają realizację go ze środków własnych. Wobec powyższego zadania to będzie ujęte w budżecie po otrzymaniu promesy z Urzędu Marszałowskiego.
     - zwiększone zostały środki na "budowę chodnika w miejscowości Ściborze" o kwotę 15.000,00 zł. Z uwagi na to, że na zadanie to planowano pozyskać w kwocie 75.000,00 zł na dzień dzisiejszy podpisano porozumienie na kwotę 50.000,00zł, zachodzi konieczność zwiększenia środków własnych. Czynione są starania o pozyskanie dodatkowych środków z powiatu.
     W związku z tym, że przyjęto za niski koszt realizacji zwiększone zostały środki na "budowę chodnika od drogi gminnej Wybranowo - Ściborze do boiska szkolnego" - o kwotę 10.000,00 zł.
     W dziale 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zmniejszone zostały wydatki majątkowe przeznaczone na realizację zadania pn. "Budowa sieci kanalizacyjnej Kaczkowo- Płonkówko" o kwotę 450.000,00 zł
     - zmniejszenie to nastąpiło w wyniku zmiany koncepcji realizacji tego zadania. Zostało ono podzielone na 2 etapy:
     a) realizacje w roku 2008- sieć kanalizacyjna- planowanie nakłady 1.266.346,49 zł ( w tym planowana pożyczka z WFOŚiGW - 738.900,00)
     b) realizacja w roku 2009- punkt zlewny planowane rozkłady 2.227.285,00 zł (w tym pożyczka z WFOŚiGW - 1.300.000,00zł)
     - zwiększone zostały środki przeznaczone na uaktualnienie dokumentacji na "budowę sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w części miejscowości Rojewo" o kwotę 7.000,00zł. Planowany koszt tego uaktualnienia 17.000,00zł.
     Na realizację powyższego zadania został złożony wniosek o pożyczkę do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.                                                                                                                                                  

    5. Wprowadza się korektę rozchodów dotyczącą spłaty pożyczek. Do budżetu ujęto spłaty pożyczek w kwocie 222.312,00zł a winno być 232.373,00 , różnica to kwota 10.061,00zł. Błędne ujęcie spłaty pożyczek zostało spowodowane tym, że spłatę pożyczki zaciągniętą w XII. 2007r. przyjęto do budżetu szacunkowo 2 raty po 5.750,00zł , a zgodnie z otrzymanym harmonogramem należy spłacić 3 raty po 7.187,00zł. Wprowadzenie tej korekty spowoduje zmianę w finansowaniu deficytu.
 
    6. Zwiększone zostały środki przeznaczone na wydatki bieżące o kwotę 219.000,00zł. Zwiększenie to zostało spowodowane niedoszacowaniem niektórych wydatków a także znacznym wzrostem cen energii elektrycznej, paliwa, opłat pocztowych, a rtykułów biurowych i wielobranżowych, cen za usługi transportowe i inne. Zwiększenia te dotyczą:
     rozdział 40002 - zwiększenie o kwotę 40.000,00zł- przeznaczone na zakup energii i usług remontowych (awarie)
     rozdział 60016 - drogi publiczne gminne zwiększenie o kwotę 40.000,00zł z przeznaczeniem na bieżące utrzymanie dróg zakup kruszywa, żużla, równianie dróg, oraz na usługi transportowe
     rozdział 70005 - gospodarka gruntami i nieruchomościami- zwiększenie o kwotę 60.000,00zł z przeznaczeniem na bieżące remonty i opłaty, oraz doposażeniem świetlic w Wybranowie, Płonkowie, Liszkowicach
     rozdział 75023 - urzędy gmin- zwiększenie o kwotę 38.000,00zł  przeznaczeniem na opłaty pocztowe, zakup opału, opłatę za energię elektryczną i inne.
     Rozdział 75095 - pozostała działalność zwiększenie o kwotę 16.000,00zł z przeznaczeniem na wypłatę diet sołtysom za udział w sesjach, różnego rodzaju usługi oraz wynagrodzenia bezobowe dotyczące zatrudnienia 1 pracownika w świetlicy
     rozdział ze złożonym przez komendanta gminnego OSP wnioskiem o zwiększenie środków z przeznaczeniem na wypłatę diet dla strażaków bioracych udział w akcjach oraz na zakup paliwa, co zostało spowodowane znacznie większą niż w latach ubiegłych liczbą interwencji- zwiększenie o 5.000,00zł
     rozdział 85219 - ośrodki pomocy społecznej zwiększenie o 4.000,00zł- z przeznaczeniem  na opłaty pocztowe, zakup usług i materiałów
     rozdział 90001 - Gospodarka Ściekowa i ochrona wód- zwiększenie wydatków o kwotę 11.000,00zł z przeznaczeniem na zapłatę za przyjęcie ścieków przez RSP "Nowość"
     rozdział 90002 - gospodarka odpadami zwiększenie o kwotę 5.000,00zł z przeznaczeniem na bieżące utrzymanie wysypiska.

    7. Pozostałe zmiany wprowadzone w ramach działów pomiędzy rozdziałami i paragrafami, które wynikły w trakcie realizacji budżetu, są konieczne w celu prawidłowej realizacji budżetu.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 października 2008 11:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Górny
Ilość wyświetleń: 579
06 października 2008 14:47 Krzysztof Górny - Dodanie załącznika.
06 października 2008 14:47 Krzysztof Górny - Dodanie załącznika.
06 października 2008 14:46 Krzysztof Górny - Dodanie załącznika.
Zatrzymaj banner przewijany