Uchwała Nr XIX/124/2008
Rady Gminy Rojewo
z dnia 22 września 2008 r.
w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/68/2008 Rady Gminy Rojewo z dnia 04 lutego 2008r. dotyczącej uchwalenia budżetu na 2008 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8
marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591
z poź. zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113,
poz. 984; Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz. 1806; Dz. U. z 2003 r. Nr 80,
poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr
172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 181, poz. 1337 oraz z
2007 r. Nr 48, poz. 327; Nr 138, poz. 974; Nr 173, poz. 1218) oraz art.
86, art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia
30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249,
poz. 2104, z póź. zm.: Dz. U. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz.
319; Nr 104, poz. 708; Nr 187, poz. 1381; Nr 170, poz. 1218; Nr 249,
poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 82, poz. 560; Nr 88, poz. 587; Nr 115, poz.
791 i Nr 140, poz. 984).
Rada Gminy
uchwala co następuje:
W Uchwale Nr XIII/68/2008 Rady Gminy Rojewo z dnia 04.02.2008r.
dotyczącej uchwalenia budżetu na 2008 rok zmienionej Zarządzeniem Wójta
Nr 6/2008r. z dnia 04 marca 2008, Zarządzeniem Wójta Nr 6 z dnia 31
marca 2008r., Uchwałą Nr XVI/91/2008 Rady Gminy Rojewo z dnia 28
kwietnia 2008r., Zarządzeniem Nr 12/2008 Wójta Gminy Rojewo z dnia 08
maja 2008r., Uchwałą Nr XVII/101/2008 Rady Gminy Rojewo z dnia 09
czerwca 2008r., Uchwałą Nr XVIII/118/2008 Rady Gminy Rojewo z dnia 30
czerwca 2008r., Zarządzeniem Nr 20/2008 Wójta Gminy Rojewo z dnia 04
sierpnia 2008 oraz Zarządzeniem Nr 22/2008 Wójta Gminy Rojewo z dnia 22
sierpnia 2008r. wprowadza się następujące zmiany:
1. Dochody budżetowe w kwocie
10.888.540,00 zł
zwiększa się o kwotę
160.629,00 zł
zmniejsza się o kwotę
187.500,00 zł
dochody po zmianie wynoszą
10.861.669,00 zł (zgodnie z załącznikiem nr
1)
W tym:
a) dotacje na zadania zlecone związane
z realizacją zadań z zakresu administracji
rządowej w kwocie
b/z
1.758.514,00 zł
b) dotacje na zadania powierzone
realizowane na podstawie porozumień
z organami administracji rządowej
w kwocie
75.000,00 zł
-
zwiększa się o
kwotę
50.000,00 zł
dotacje po zmianie
wynoszą
125.000,00 zł
c) subwencja ogólna w kwocie
4.842.167,00 zł
pozostaje bez zmian
z tego:
- część
oświatowa
3.496.667,00 zł
- część
wyrównawcza
1.286.874,00 zł
- część
równoważąca
58.626,00 zł
d) dotacje na zadania własne kwota
545.182,00
zł
1.1. Dochody majątkowe w kwocie
203.270,00
zł
- zwiększa się o
kwotę
120.000,00 zł
- zmniejsza się o
kwotę
187.500,00 zł
- dochody majątkowe po zmianie
wynoszą
135.770,00 zł
1.2. Dochody bieżące po zmianach wynoszą
10.725.899,00 zł
2. Wydatki budżetowe w kwocie
12.572.872,00 zł
- zwiększa się o kwotę
-
- zmniejsza się o kwotę
514.171,00
zł
- wydatki po zmianie wynoszą
12.058.701,00 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 2)
W tym:
a) wydatki majątkowe w
kwocie
3.109.210,00 zł
-
zmniejsza się o kwotę
975.800,00
zł
- zwiększa
się o kwotę
202.000,00zł
- wydatki
majątkowe po zmianie wynoszą
2.335.410,00 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 3)
b) wydatki bieżące kwota
9.723.291,00 zł
z tego:
- wynagrodzenia
i pochodne
4.627.880,00 zł
- dotacje w
kwocie
236.200,00
zł
obsługa długu publicznego
100.000,00
zł
§ 2
Deficyt budżetowy w kwocie 1.684.332,00 zł zostaje
zmniejszony o kwotę 487.300,00 zł i
po zmianie wynosi 1.197.032,00 zł., o sfinansowany będzie :
- wolnymi środkami w kwocie
311.956,00
zł
- przychodami z tytułu kredytów
i pożyczek w kwocie
885.076,00
zł
(zgodnie z załącznikiem nr 4)
§ 3
Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi Gminy.
.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
do Uchwały Nr XIX/124/2008 Rady Gminy Rojewo
z dnia 22 września 2008 r.
Zmiany wprowadzone do budżetu na podstawie tej
uchwały spowodowały zmniejszenie dochodów o kwotę 26.871,00 zł ,
zmniejszenie wydatków o kwotę 514.171,00 zł oraz zmniejszenie deficytu
o kwotę 487.300,00 zł.
Na powyższe zmiany składają się następujące pozycje:
1. Na podstawie Umowy Nr RGO-3042-FOGR-25/2008
zawartej pomiędzy Województwem Kujawsko-Pomorskim a Gminą Rojewo,
zwiększone zostały dochody i wydatki w dziale 600-Transport i łączność
rozdział 60016-drogi publiczne gminne o kwotę 70.000,00zł. Jest to
dotacja udzielona ze środków Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów
Rolnych na wykonanie zadania rekulturyzacyjnego pod nazwą: modernizacja
drogi dojazdowej do gruntów rolnych w technologii nawierzchni
tłuczniowej z powierzchownym utrwaleniem emulsją i grysami do długości
1 km w odrębie geodezyjnym Glinno Wielkie.
2. Na podstawie Porozumienia nr 126/08
zawartego pomiędzy Gminą Rojewo a Powiatem Inowrocławskim zwiększone
zostały dochody i wydatki w dziale 600-Transport i łączność, rozdział
60016 - drogi publiczne gminne, o kwotę 50.000,00 zł. Środki te
przeznaczone są na współfinansowanie zadania p. n. "Budowa chodnika w
miejscowości Ściborze" przy drodze powiatowej 2033C.
3. Na podstawie Umowy Nr DN 3040-UE-145/2008 zawrtej
pomiędzy Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Toruniu a Gminą
Rojewo, zwiększone zostały dochody i wydatki w dziale 853-Pozostałe
zadania w zakresie polityki społecznej rozdział 85395-Pozostała
działalność o kwotę 40.629,00 zł. Środki te przeznaczone są na
realizację Projektu systemowego: "Program aktywizacji
społeczno-zawodowej w gminie Rojewo" w ramach Programu Operacyjnego
Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu
Społecznego. Umowa na realizację Projektu systemowego zawarta jest na
okres od 01.03.2008 do 31.12.2013. Do budżetu przyjęto środki na
realizację tego Projektu w roku 2008.
4. Zmiany wprowadzone w zadaniach majątkowych zaplanowanych do realizacji w roku 2008:
W dziale 010 - Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi
- Zmniejszone zostały dochody majątkowe o
kwotę 187.500,00 zł, były to środki planowane do pozyskania w ramach
programu "odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego
oraz wydatki przeznaczone na realizację zadań w ramach w/w program a
przeznaczone na remont i wyposażenie świetlic w Topoli i Dobiesławicach
oraz remont świetlicy w Liszkowie o kwotę 205.800,00 zł. Na w/w Urząd
Marszałkowski do dnia dzisiejszego nie ogłosił naboru wniosków.
Przewidywany termin naboru to m-c grudzień. Wobec powyższego
zadanie to jest niemożliwe do realizacji w roku 2008.
Wprowadza się do budżetu zadanie majątkowe
"budowa sieci wodociągowej w miejscowości Liszkowice"- wartość zadania
50.000,00 zł.
W dziale 700 zmniejszone zostały środki
przeznaczone na zadanie "modernizacja dachu na budynku mieszkalnym przy
Urzędzie Gminy" o kwotę 5.000,00 zł. Jest to kwota jaka pozostała po
zrealizowaniu w/w zadania a przeznaczona będzie na bieżące utrzymanie i
remonty budynków mienia komunalnego.
W dziale 600 - Transport i łączność
- zmniejszone zostały wydatki pn. "przbudowa
dróg gminnych w Jezuickiej Strudze" o kwotę 315.000,00 zł. Na zadanie
to został złożony wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego. Nabór wniosków odbył się w terminie
do 21 sierpnia 2008r.Z uwagi na późny termin naboru wniosków, zadanie
to nie będzie możliwe do realizacji w roku 2008. Planowane nakłady na
to zadanie uniemożliwiają realizację go ze środków własnych. Wobec
powyższego zadania to będzie ujęte w budżecie po otrzymaniu promesy z
Urzędu Marszałowskiego.
- zwiększone zostały środki na "budowę
chodnika w miejscowości Ściborze" o kwotę 15.000,00 zł. Z uwagi na to,
że na zadanie to planowano pozyskać w kwocie 75.000,00 zł na dzień
dzisiejszy podpisano porozumienie na kwotę 50.000,00zł, zachodzi
konieczność zwiększenia środków własnych. Czynione są starania o
pozyskanie dodatkowych środków z powiatu.
W związku z tym, że przyjęto za niski koszt
realizacji zwiększone zostały środki na "budowę chodnika od drogi
gminnej Wybranowo - Ściborze do boiska szkolnego" - o kwotę 10.000,00
zł.
W dziale 900 - Gospodarka komunalna i ochrona
środowiska zmniejszone zostały wydatki majątkowe przeznaczone na
realizację zadania pn. "Budowa sieci kanalizacyjnej Kaczkowo-
Płonkówko" o kwotę 450.000,00 zł
- zmniejszenie to nastąpiło w wyniku zmiany
koncepcji realizacji tego zadania. Zostało ono podzielone na 2 etapy:
a) realizacje w roku 2008- sieć kanalizacyjna-
planowanie nakłady 1.266.346,49 zł ( w tym planowana pożyczka z WFOŚiGW
- 738.900,00)
b) realizacja w roku 2009- punkt zlewny
planowane rozkłady 2.227.285,00 zł (w tym pożyczka z WFOŚiGW -
1.300.000,00zł)
- zwiększone zostały środki przeznaczone na
uaktualnienie dokumentacji na "budowę sieci kanalizacji sanitarnej wraz
z przyłączami w części miejscowości Rojewo" o kwotę 7.000,00zł.
Planowany koszt tego uaktualnienia 17.000,00zł.
Na realizację powyższego zadania został
złożony wniosek o pożyczkę do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w
Toruniu.
5. Wprowadza się korektę rozchodów dotyczącą spłaty
pożyczek. Do budżetu ujęto spłaty pożyczek w kwocie 222.312,00zł a
winno być 232.373,00 , różnica to kwota 10.061,00zł. Błędne ujęcie
spłaty pożyczek zostało spowodowane tym, że spłatę pożyczki zaciągniętą
w XII. 2007r. przyjęto do budżetu szacunkowo 2 raty po 5.750,00zł , a
zgodnie z otrzymanym harmonogramem należy spłacić 3 raty po 7.187,00zł.
Wprowadzenie tej korekty spowoduje zmianę w finansowaniu deficytu.
6. Zwiększone zostały środki przeznaczone na wydatki
bieżące o kwotę 219.000,00zł. Zwiększenie to zostało spowodowane
niedoszacowaniem niektórych wydatków a także znacznym wzrostem cen
energii elektrycznej, paliwa, opłat pocztowych, a rtykułów biurowych i
wielobranżowych, cen za usługi transportowe i inne. Zwiększenia te
dotyczą:
rozdział 40002 - zwiększenie o kwotę
40.000,00zł- przeznaczone na zakup energii i usług remontowych (awarie)
rozdział 60016 - drogi publiczne gminne
zwiększenie o kwotę 40.000,00zł z przeznaczeniem na bieżące utrzymanie
dróg zakup kruszywa, żużla, równianie dróg, oraz na usługi transportowe
rozdział 70005 - gospodarka gruntami i
nieruchomościami- zwiększenie o kwotę 60.000,00zł z przeznaczeniem na
bieżące remonty i opłaty, oraz doposażeniem świetlic w Wybranowie,
Płonkowie, Liszkowicach
rozdział 75023 - urzędy gmin- zwiększenie o
kwotę 38.000,00zł przeznaczeniem na opłaty pocztowe, zakup opału,
opłatę za energię elektryczną i inne.
Rozdział 75095 - pozostała działalność
zwiększenie o kwotę 16.000,00zł z przeznaczeniem na wypłatę diet
sołtysom za udział w sesjach, różnego rodzaju usługi oraz wynagrodzenia
bezobowe dotyczące zatrudnienia 1 pracownika w świetlicy
rozdział ze złożonym przez komendanta gminnego
OSP wnioskiem o zwiększenie środków z przeznaczeniem na wypłatę diet
dla strażaków bioracych udział w akcjach oraz na zakup paliwa, co
zostało spowodowane znacznie większą niż w latach ubiegłych liczbą
interwencji- zwiększenie o 5.000,00zł
rozdział 85219 - ośrodki pomocy społecznej
zwiększenie o 4.000,00zł- z przeznaczeniem na opłaty pocztowe,
zakup usług i materiałów
rozdział 90001 - Gospodarka Ściekowa i ochrona
wód- zwiększenie wydatków o kwotę 11.000,00zł z przeznaczeniem na
zapłatę za przyjęcie ścieków przez RSP "Nowość"
rozdział 90002 - gospodarka odpadami
zwiększenie o kwotę 5.000,00zł z przeznaczeniem na bieżące utrzymanie
wysypiska.
7. Pozostałe zmiany wprowadzone w ramach działów
pomiędzy rozdziałami i paragrafami, które wynikły w trakcie realizacji
budżetu, są konieczne w celu prawidłowej realizacji budżetu.
Realizacja: IDcom-web.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018 Urząd Gminy Rojewo