Rojewo: Budowa Hali z zapleczem socjalnym w Rojewie Numer ogłoszenia: 228584 - 2009; data zamieszczenia: 08.07.2009 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Rojewo , Rojewo 8, 88-111 Rojewo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3511390, 3511324, faks 052 3511390. Adres strony internetowej zamawiającego: www.rojewo.pl; www.bip.rojewo.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Hali z zapleczem socjalnym w Rojewie. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest budowa hali sportowej z zapleczem socjalnym dla Gminy Rojewo, 88-111 Rojewo. Projektowany obiekt składa się z części sportowej i części socjalnej. Główną część obiektu - salę gimnastyczną stanowi jednokondygnacyjny budynek halowy o konstrukcji dachu z samonośnych paneli łukowych, wykonanych z blachy, w systemie ABM. Długość sali gimnastycznej wynosi 42,7 m, szerokość 21,8 m, wysokość 11,00 m. Część socjalną zaprojektowano jako niepodpiwniczony, jednokondygnacyjny budynek o dachu płaskim w konstrukcji stalowej z paneli w systemie ABM. Wymiary części socjalnej: 18,8 x 9,4 x 4,77 m. W części socjalnej zaprojektowano następujące pomieszczenia: przebieralnie, umywalnie, węzły sanitarne, pomieszczenie trenera, magazyn sprzętu sportowego, korytarz, kotłownia oraz pomieszczenie techniczne. Obiekt posadowiony będzie na stopach i ławach fundamentowych. Opis istniejącego zagospodarowania terenu Lokalizacja i informacja o terenie Projektowana hala sportowa zlokalizowana jest w Rojewie, na działce nr. 160/3, będąca własnością gminy Rojewo w woj. Kujawsko-pomorskim. Powierzchnia terenu własności Inwestora wynosi : 7 621,0 m2. Kształt działki w formie trapezu zachodnią granicą przylega do działek rolnych nie zabudowanych, południowa granicą biegnie wzdłuż działek rolnych nie zabudowanych, północna granica biegnie wzdłuż drogi asfaltowej w sąsiedztwie wewnętrznej pętli drogowej i istniejących miejsc parkingowych, strona wschodnia działki sąsiaduje z istniejącymi budynkami szkolnymi. Cały teren skomunikowany jest zjazdem publicznym oraz od strony północnej. Teren posiada funkcję terenu usług oświaty. Projektowany budynek wraz z niezbędnym dojazdem p.poż. i infrastrukturą zajmie część powierzchni terenu wolnego od zabudowy, znajdującej się po stronie zachodniej. Opis istniejącego terenu Istniejący teren przeznaczony pod inwestycję ma powierzchnię w zasadzie płaską z niewielkimi nieregularnymi nachyleniami w różnych kierunkach. Spadki nie przekraczają nachylenia 1%. Teren w miejscu realizowanej sali gimnastycznej jest wolny od nasadzeń drzew i krzewów, obsiany trawą i użytkowany jako boisko. Wzdłuż granicy działki od strony zachodniej znajduje się istniejący budynek szkoły zabezpieczający funkcję dydaktyczną, od strony północnej znajduje się pętla komunikacyjna połączona zjazdem publicznym z drogą gminną, od strony południowej do pozostałego terenu sportowego szkoły znajdują się nasadzenia drzewami, które nie będą kolidowały z lokalizacją obiektów. Bezpośrednie użytkowanie terenu wokół działki W sąsiedztwie projektowanej inwestycji znajdują się: - od strony płn. - droga gminna o nawierzchni asfaltowej - od strony i płd i wsch. - działki niezabudowane - od strony zachodniej - działka zabudowana Opis przeszkód istniejących na obszarze lokalizacji, które należy zlikwidować, ominąć bądź przenieść Na terenie przeznaczonym pod inwestycję nie znajdują się przeszkody, które należy zlikwidować, ominąć bądź przenieść. Warunki terenowo-gruntowe. Na podstawie wykonanych badań stwierdzono, że na terenie badań występują korzystne warunki gruntowo-wodne dla posadowienia projektowanej hali. Pod warstwą słabonośnych gruntów organicznych o miąższości 0,7 - 1,2m występuje kompleks glin morenowych stanowiących podłoże projektowanej hali. Projektowana inwestycja zaliczona jest do II kategorii geotechnicznej. Wykonane badania wykazały, że w miejscu projektowanej lokalizacji sali sportowej występują proste warunki gruntowe. Uzasadnienie przyjętego rozwiązania Projekt zagospodarowania terenu przewiduje wykonanie hali sportowej jednokondygnacyjnej oraz od strony zachodniej jednokondygnacyjnego zaplecza socjalnego. Dodatkowo w północno - wschodnim narożniku działki, projektowane jest wolnostojące stanowisko zbiornika na paliwo gazowe (propan techniczny) dla potrzeb kotłowni. Zespół sportowy zasilany będzie w ciepło z kotłowni na gaz płynny oraz układu wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła, gruntowego wymiennika ciepła i pompą cieplną. Budynki w swojej formie, charakterze harmonizują z otoczeniem oraz krajobrazem. Materiały użyte do wykończeń elewacji są materiałami naturalnymi jak: klinkier, tynki mineralne oraz szkło. Ustawienie obiektów umożliwia wykorzystanie dobrego oświetlenia z kierunku południowego i wschodniego. Do każdego wejścia i wyjścia ewakuacyjnego projektuje się układ komunikacji pieszej po obrysie budynku w formie chodnika z kostki betonowej szerokości 2 m. Projekt zagospodarowania terenu jest wypadkową powiązania istniejącego układu zabudowy, komunikacji, uzbrojenia terenu oraz lokalizacji zaplanowanych inwestycji sąsiadujących. Dojścia i dojazdy Dojazd do działki stanowi istniejąca pętla wraz z parkingami włączona do drogi gminnej asfaltowej. Komunikację wewnętrzną do projektowanego obiektu poprowadzono tak aby zapewnić odpowiednie dojazdy i przestrzeń manewrową dla pojazdów ciężkich w tym strażackich, oraz służb komunalnych. Dojścia piesze zaplanowano wewnętrzną siecią chodników łączących wyjścia z hali sportowej oraz wejściem od drogi asfaltowej przy północnej granicy działki. Drogi i chodniki o spadkach i przejściach bez barier architektonicznych dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Przyjęte szerokości - Droga wjazdowa dla projektowanego obiektu o szerokości wjazdu z jezdni = 4 m. - Chodniki utwardzone o szerokości 2,0 m łączące wyjścia z sali sportowej na zewnętrzne ciągi pieszo - jezdne. Chodnik przed wejściem do sali na całej długości wyprofilować ze spadkiem 2% aby umożliwić łatwy wjazd dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. Przyjęte nawierzchnie - Dla chodników nawierzchnia utwardzona z kostki betonowej grubości 8 cm na podbudowie z podsypki cementowo-piaskowej, jednowarstwowej podbudowie z kruszywa łamanego niesortowanego oraz 10 cm warstwie odcinającej z piasku ograniczonej krawężnikami trawnikowymi. Zieleń Proponuje się zieleń niską, średniowysoką i niskie nasady krzewów ozdobnych izolujących tereny rekreacyjne i sportowe od obiektów kubaturowych i drogi publicznej oraz jako oddzielenie funkcji użytkowej terenu. Ogrodzenie Ogrodzenie istniejące należy częściowo przebudować, planuje się ogrodzenie stalowe ażurowe biegnące wzdłuż hali sportowej z furtkami i bramami uzgodnionymi z Inwestorem na etapie wykonawstwa. Wodociąg Przyłączenie do sieci gminnej wodociągowej według projektu branżowego oraz zgodnie z technicznymi warunkami przyłączenia wydanymi przez Wójta Gminy Rojewo. Podłączenie się do instalacji w pasie drogi gminnej. Projekt branżowy podłączenia do sieci gminnej wg odrębnego opracowania wg procedury zgłoszeniowej. Kanalizacja sanitarna Odprowadzenie ścieków sanitarnych według projektu branżowego oraz zgodnie z technicznymi warunkami przyłączenia wydanymi przez Wójta Gminy Rojewo. Podłączenie się do sieci kanalizacyjnej. Projekt branżowy podłączenia do sieci sanitarnej wg odrębnego opracowania wg procedury zgłoszeniowej. Kanalizacja deszczowa Odprowadzenie wód opadowych z połaci dachu oraz terenów utwardzonych zgodnie z wydanymi warunkami - po terenie. Instalacja wentylacyjna i c.o. Instalacja wentylacji oraz c.o. według projektu branżowego układu wentylacyjno-grzewczego z wykorzystaniem gruntowego wymiennika ciepła i rekuperatora stanowiącego integralną część projektu budowlanego. Instalacja elektryczna Instalacja energii elektrycznej według projektu branżowego oraz zgodnie z wydanymi przez ENEA Operator S.A. warunkami przyłączenia. Instalacja gazowa Instalacja sieci gazowej według projektu budowlanego, opracowanego zgodnie z wymaganymi dla zbiorników zewnętrznych, warunkami technicznymi usytuowania oraz przyłączenia. Dokumentacja ta zostanie wykonana w odrębnym opracowaniu po wyborze przez Inwestora dostawcy gazu, jednak nie później niż przed oddaniem obiektu do użytkowania. Uwaga : Szczegółowe rozwiązania instalacji i sieci według stosownych opracowań branżowych stanowiących integralną część projektu budowlanego. Ukształtowanie terenu Przed przystąpieniem do robót budowlanych należy zdjąć wierzchnią warstwę grubości 130 cm ziemi urodzajnej (humus) na obszarze wykonywanych wykopów i korytowania chodników. Ziemię urodzajną odłożyć na pryzmę na wskazanym przez Inwestora miejsce. - Po zakończeniu budowy obiektu kubaturowego oraz ułożeniu rurociągów uzbrojenia podziemnego, przystąpić do profilowania terenu dla wykonania zjazdu, drogi wewnętrznej i pozostałych nawierzchni utwardzonych. Po zakończeniu prac kształtujących teren - ziemię urodzajną z odkładu (pryzmy) zużyć na rekultywację. Droga dojazdowa - pożarowa Głównym dojazdem do obiektów hali sportowej jest istniejąca droga gminna wraz z pętlą komunikacyjną biegnącą wzdłuż projektowanej hali sportowej, która zabezpiecza dojazd dla potrzeb p.poż. Przestrzeń między ścianami a komunikacją wolna jest od nasad drzew i krzewów. Konstrukcja chodników Spadki nawierzchni pieszojezdnych należy uformować w kierunku projektowanych, prefabrykowanych koryt odwadniających jak i ścieków naturalnych w celu kumulacji wody na terenie własnym, gdzie nachylenie podłużne placu wyniesie 0,6%, na wjeździe 2% a spadki poprzeczne od 0,5 do 3% zgodnie z projektem i konfiguracją terenu. Odprowadzenie wód opadowych z powierzchni utwardzonych do gruntu na teren z projektowaną zielenią niską korzystnie będzie oddziaływać na wzrost roślin od strony południowej i w miejscach nasadzeń o małej powierzchni, niezdolnej przyjąć odpowiedniej ilości bezpośredniej wody deszczowej. Projektowane warstwy ciągów pieszojezdnych: - warstwa wierzchnia -kostka betonowa Behaton gr. 8 cm - czerwona, - podsypka cementowo - piaskowa 3 - 5 cm - jednowarstwowa podbudowa z kruszywa łamanego niesortowalnego stabilizowanego mechanicznie gr. 12 cm - piaskowa warstwa odcinająca 10 cm Całość chodnika ujęta zostanie krawężnikiem betonowym najazdowym 15x22 cm ułożonym na ławie betonowej z betonu C-20/25. Bilans powierzchni Pętla wjazdowa 351,30 m2 Chodniki 310,30 m2 Budynki szkoły - istniejące 672,10 m2 Sala gimnastyczna z zapleczem socjalnym 1 081,90 m2 Tereny zielone 5 205,40 m2 Razem 7 621,00 m2 Bilans terenu Całkowita powierzchnia działki: 7 621,00 m2 Powierzchnia zabudowy: 1 081,90 m2 (14,20%) Powierzchnia zabudowy budynków szkoły 672,10 m2 (8,82%) Powierzchnia terenów utwardzonych: 661,60 m2 (8,68%) Całkowita powierzchnia zieleni: 5 205,40 m2 (68,3%) Warunki p.poż. Warunki p.poż. szczegółowo omówiono w opisie technicznym projektu kubaturowego. Wpływ inwestycji na środowisko 1) Na terenie nie przewiduje się żadnych emitorów zanieczyszczeń. 2) Nie projektuje się urządzeń stanowiących ponadnormatywne źródło hałasu lub promieniowania szkodliwego dla zdrowia. Program funkcjonalny Na program sali sportowej składa się: - jednokondygnacyjny budynek podstawowy sali sportowej o wewnętrznych wymiarach 41,7 x 20,4 m oraz następującymi boiskami do gier sportowych wraz z wyposażeniem systemu ARIM: 1. boisko główne do koszykówki o wymiarach 15x28, 2. 2 boiska treningowe do koszykówki, 3. boisko główne do siatkówki o wymiarach 9x18, 4. 2 boiska treningowe do siatkówki, 5. boisko główne do piłki ręcznej, 6. boisko główne do piłki nożnej halowej (mini football) o wymiarach 15x30, 7. boisko główne do tenisa ziemnego o wymiarach 10,97x23,17, - jednokondygnacyjny budynek zaplecza połączony będzie z salą sportową jednym wejściem z hallu, przez ścianę szczytową sali. Obiekt zaplecza szatniowo-sanitarnego użytkowników sali sportowej i trenerów, posiada niezbędna komunikację, zaplecze sanitarne ogólne, magazyn sprzętu gimnastycznego,kotłownię, sanitariat dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne do budynku poprzez wiatrołap, komunikuje użytkowników z hallem i w dalszej części z korytarzem, z których dostępne są wszystkie pomieszczenia sanitarno-szatniowe. Kotłownia z punktem poboru wody spełniającym funkcję zaplecza porządkowego i pomieszczenie techniczne wentylatorni, i magazyn sprzętu sportowego posiadają niezależne skomunikowanie zewnętrzne - magazyn z Sali gimnastycznej, a kotłownia z chodnika zewnętrznego od strony południowej. Pokój trenera, ze względu na lokalizację wewnątrz budynku, posiada doświetlenie pośrednie poprzez dwie przegrody przeszklone - jedno w ścianie pokoju a drugie -podwójne w ścianie szczytowej sali gimnastycznej. Daje to nie tylko dostęp do światła naturalnego z wnętrza sali, ale stwarza również możliwość bezpośredniej kontroli wnętrza sali. Z pomieszczeń szatniowych jest bezpośredni dostęp do węzłów sanitarnych dla osób niepełnosprawnych. Zestawienie pomieszczeń: (Zestawienie powierzchni użytkowej) Dane ogólne: -Całkowita powierzchnia działki: 7 621,00 m2 -Powierzchnia zabudowy: 1 081,90 m2 -Powierzchnia użytkowa: 1 000,55 m2 -Kubatura sali gimnastycznej: 7 910,50 m3 -Kubatura pomieszczeń socjalnych: 630,84 m3 -Kubatura całkowita: 8 541,30 m3. II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.00-8. II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2010. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA Informacja na temat wadium: Wysokość wadium na całość zamówienia ustala się w kwocie 50.000 złotych słownie : pięćdziesiąttysięcy złotych. 1. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego : Bank Spółdzielczy Pruszcz Pomorski o. Rojewo , Nr rachunku : 37 8170 1018 0000 0130 2000 0050 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej - Budowa Hali z zapleczem socjalnym w Rojewie Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 2. Wadium może być wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 3. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 4. W treści gwarancji wadialnej muszą być dokonane następujące stwierdzenia: 1. nazwa i adres Zamawiającego; 2. oznaczenie numeru postępowania; 3. określenie przedmiotu zamówienia; 4. nazwę i adres Wykonawcy. 5. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 10.08.2009 r. do godz. 10.00. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 8. Dyspozycję w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów, Zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po: 1) zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy; 2) unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, iż protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. III.2) WARUNKI UDZIAŁU Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienie do Wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień i są uprawnieni do działalności zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155 poz. 1095); 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia i w tym względzie wykażą się dowodami, że: a) wykażą i udokumentują ( referencje lub opinie lub listy polecające ) - dla robót budowlanych, w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania ( II.2005 - III.2009 ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres : wykonanie robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia. b) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. 1. kierownika budowy - z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Kadra kierowania budową musi posiadać stwierdzenia przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie ( uprawnienia ), wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego; c) oświadczą, że dysponują niezbędnym sprzętem technicznym i narzędziami do wykonania zadania; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oraz posiadają ubezpieczoną OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, w zakresie co najmniej podstawowym obejmującej usługi wykonywania obiektów budowlanych i w tym względzie wykażą się dowodami, że :1.dla zabezpieczenia bieżącego wykonywania robót posiadają środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości min. 1 000.000 zł, 2. posiadają polisę ubezpieczenia OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 1 000.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. ; 5) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że: a) każdy z osobna - posiadają uprawnienia do działalności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp; b) wspólnie muszą wykazać, że posiadają wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym, dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadają odpowiednie środki finansowe do wykonania zamówienia, posiadają ubezpieczoną OC z tytułu działalności gospodarczej w zakresie co najmniej podstawowym. 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów. Ocena będzie dokonywana na zasadzie: spełnia - nie spełnia. Wykonawca, który nie potwierdzi spełniania warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta odrzucona. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: \ .Wypełniony załącznik nr 1 - formularz OFERTA 2.Oświadczenia o : 1) udzieleniu 24 miesięcznego okresu gwarancji jakości na wykonane roboty, 2) uporządkowaniu terenu po zakończeniu robót, 3) sporządzeniu dokumentacji powykonawczej, 4) sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej 5) zaakceptowaniu warunków rozliczenia określonych w rozdziale IV pkt. 6, 6) dokonaniu wizji lokalnej w terenie . 3. Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji i rozliczania wykonanych robót 4. Wzory podpisów osoby ( lub osób ) uprawnionej do składania oświadczeń woli lub innych dokumentów : a) podpis skrócony tzw. Parafa ze wskazaniem osoby, której jest własnością, b) podpis czytelny : imię i nazwisko lub tylko nazwisko. 5. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie art. 22 ust. 1 pkt 1 - 3 ustawy Pzp (jeżeli oferta jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie niniejsze powinno być złożone jako jedno i podpisane przez wszystkich partnerów lub ich pełnomocnika). 6. Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu w zakresie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp (jeżeli oferta jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie niniejsze powinno być złożone osobno przez każdego z partnerów). 7. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności i czynności, jeżeli ustawy to przewidują, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) pełnomocnictwa osób uprawnionych do składania oświadczeń woli i do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. 8. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, dysponuje potencjałem technicznym, a także osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1) oświadczenie o dysponowaniu niezbędnym sprzętem do wykonania zamówienia; 2) wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat od wszczęcia postępowania ( dla robót budowlanych ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, robót odpowiadających przedmiotowi zamówienia, z podaniem wartości, nazwy przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie; 3) wykaz osób lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia oraz uprawnieniami i zaświadczeniami o wpisie na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego; 4) oświadczenie o części zamówienia, którą Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy wraz z określeniem zakresu rzeczowego w realizacji zadania, w przeciwnym wypadku oświadczenie, że Wykonawca wykona zamówienie samodzielnie bez zlecenia jakichkolwiek czynności podwykonawcy. 9. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji finansowej gwarantującej wykonanie zamówienia do oferty należy załączyć następujące dokumenty: 1) informacja banku lub SKOK, w którym wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) polisa lub inny dokument potwierdzający ubezpieczenie OC. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych (konsorcja). 10. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 i z 2008 r. Dz.U. Nr 188 poz. 1155). 11. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 12. Forma dokumentów i oświadczeń: 1) dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty mają być w formie oryginałów lub kserokopii; 2) w przypadku dokumentów lub oświadczeń sporządzonych w językach obcych należy dołączyć tłumaczenie na język polski podpisane przez Wykonawcę. Kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez osobę posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo.. SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie. IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.rojewo.pl. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Rojewo : Rojewo 8 , 88 - 111 Rojewo osoba do kontaktów z Wykonawcami: p.Tadeusz Kacprzak , pokój Nr 9, tel. (052 ) 351 13 90 w.13, e-mail : rojewo@rojewo.pl. IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.08.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Rojewo : Rojewo 8 , 88 - 111 Rojewo, w sekretariacie Urzędu Gminy Rojewo .. IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: dofinansowanie z Ministerstwa Sportu i Turystyki.