Protokoły z sesji

Protokół Nr XXIII/2012 z Sesji Rady Gminy Rojewo z dnia 13 grudnia 2012r.

ROI.0002.23.2012                                                                                           kat. arch. A

 

Protokół Nr XXIII/2012

z Sesji Rady Gminy Rojewo

z dnia 13 grudnia 2012r.

 

              Na posiedzenie Sesji przybyło 14 radnych (Rada Gminy Rojewo liczy 15 członków), czyli zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym było quorum wymagane do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

W obradach udział wzięli:

 

inż. Rafał Żurowski –  Wójt Gminy Rojewo;

inż. Ryszard Barczak – Sekretarz Gminy;

 

Porządek obrad:

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Wybór Sekretarza obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z XXII Sesji Rady Gminy Rojewo.
  4. Składanie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
  5. Składanie wniosków i interpelacji.
  6. Sprawozdanie Przewodniczącej Rady Gminy.
  7. Sprawozdanie Wójta.
  8. Sprawozdanie Przewodniczących Komisji.

9.      Podjęcie uchwał w sprawie:

 

a) zmieniająca Uchwałę Nr XV/69/2011 Rady Gminy Rojewo z dnia 29 grudnia 2011r.

 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2012 r.

- informacja p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek;     

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

b) zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rojewo na lata 2011 – 2019.

- informacja p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek;     

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

c) uchwalenia planu pracy Rady Gminy Rojewo na 2013 rok.

- informacja Przewodniczącej Rady Gminy;

            - opinia poszczególnych komisji Rady Gminy;

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

           

d)  zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady Gminy Rojewo na 2013r.

- informacja Przewodniczącej Rady Gminy;

            - opinia poszczególnych komisji Rady Gminy;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

e) przejęcia obowiązków odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Rojewo, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

 

- informacja Wójta Gminy Rojewo;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - opinia komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

f) wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności.

- informacja prac. U.G. – p. A. Nieckarz;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - opinia komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

g) określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Rojewo.

- informacja prac. U.G. – p. A. Nieckarz;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - opinia komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

h) określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Rojewo.

- informacja prac. U.G. – p. A. Nieckarz;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - opinia komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

i) uchwalenia zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Rojewo.

-  informacja prac. U. G. – p. A. Bugowskiego;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

10. Wolne wnioski i zapytania.

11. Odpowiedzi Wójta.

12. Zamknięcie Sesji.

 

 

 

 

 

Do pkt. 1

 

Otwarcia posiedzenia i stwierdzenia quorum (14 obecnych) dokonała Przewodnicząca Rady Gminy Rojewo r. Joanna Mąka, następnie Przewodnicząca Rady Gminy powitała Wójta p. Rafała, Sebastiana Żurowskiego, koleżanki, kolegów radnych, sołtysów, zaproszonych gości, oraz pracowników urzędu gminy.

 

 

Do pkt. 2

 

Przewodnicząca Rady zaproponowała kandydaturę r. E. Ponichtera na sekretarza obrad. Następnie zwróciła się do r. E. Ponichtera z zapytaniem, czy wyraża zgodę na kandydowanie.

 

r. E. Ponichtera - wyraziła zgodę na kandydowanie.

 

Przewodnicząca Rady – zaproponowała przegłosowanie kandydatury r. E. Ponichtera na sekretarza obrad.

 

Radni 14 głosami „za”, przyjęli kandydaturę r. E. Ponichtera na sekretarza Sesji.

 

Do pkt. 3

 

Przewodnicząca obrad zwróciła się do r. S. Nowickiej - Prusak z zapytaniem, czy zgłasza uwagi do protokołu z XXII Sesji Rady Gminy z dnia 22 listopada 2012r.

 

r. S. Nowicka - Prusak – powiedziała, że nie zgłasza uwag do protokołu z XXII Sesji Rady Gminy, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała przyjęcie protokołu z XXII Sesji Rady Gminy bez żadnych zmian.

Radni 14 głosami „za”, głosowali za przyjęciem protokołu z XXII Sesji Rady Gminy Rojewo bez żadnych zmian.

Do pkt. 4

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła radnych o składanie wniosków o zmiany w porządku obrad.

Wójt Gminy Rojewo – zgłosił wniosek w sprawie wycofania zapisów dotyczących wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi „ od gospodarstwa domowego”, ponieważ komisje stałe głosowały za ustaleniem opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi „ od osoby”.

 

Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała przegłosowanie wniosku Wójta Gminy Rojewo.

 

Radni 14 głosami „za” przegłosowali wniosek Wójta Gminy.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy odczytała porządek obrad Sesji Rady Gminy i zaproponowała jego przegłosowanie.

Radni 14 głosami „za”, przegłosowali porządek obrad XXIII Sesji Rady Gminy.

 

 

 

Do pkt. 5

 

Przewodnicząca Rady Gminy r. J. Mąka poprosiła o składanie wniosków i interpelacji przez radnych i zaproszonych gości.

 

s. D. Witkowski – zgłosił wniosek w sprawie możliwości zabrania głosu w punkcie dotyczącym zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Rojewo.

 

r. R. Matyszewski – zwrócił się z prośbą o odczytanie odpowiedzi przez Sekretarza Gminy z Kujawsko-Pomorskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych we Włocławku z związku ze złożoną interpelacją w sprawie szkód spowodowanych przez bobry.

 

Radni oraz zaproszeni goście nie zgłosili więcej wniosków i interpelacji.

 

Do pkt 6

 

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała zebranych, że:

 

24.11. Wzięła udział w spotkaniu z okazji 15- lecia powstania klubu Seniora.

 

6.12. W Liszkowie odbyło się zebranie sołectw z terenu naszej gminy. Tematem spotkania była analiza Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rojewo.

 

10.12. W obecności p. Wójta, Kierownika Posterunku Policji w Rojewie p. kurator sądowa przekazała na rzecz gminy mieszkanie w Jezuickiej Strudze.

 

Do pkt 7

 

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o przedstawienie sprawozdania Wójta Gminy Rojewo p. R. Żurowskiego.

 

26.11. Spotkanie robocze z radnymi gminy związane z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

27.11. przegląd piosenek,

28.11. Spotkanie w sprawie projektu i realizacji inwestycji budowy chodnika w Liszkowie,

29.11. Ocena wniosków w sprawie LGD Czarnoziem na soli,

30.11 Spotkanie w sprawie przedszkola w Rojewie, powiedział, że oficjalne otwarcie przedszkola odbędzie się w styczniu,

3.12. Konferencja z udziałem Ministra sportu w sprawie propozycje rozwoju sportu w naszym województwie oraz aktywizacji lokalnych sportowców.

Spotkanie z Dyrektorem NFZ w sprawie Ośrodka Rehabilitacyjnego w Rojewie.

5.12. Sprzedaż nieruchomości w Topoli,

5.12. Rada Pedagogiczna w Gimnazjum w sprawie poprawy jakości nauczania.

6.12. Konsultacje społeczne w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie,

7.12. Odbiór chodnika w Liszkowie,

10.12. Konferencja w Urzędzie Marszałkowskim w sprawie pozyskiwania inwestorów na tereny swoich gmin.

 

Do pkt 8

 

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o zabranie głosu Przewodniczących Komisji.

 

Przewodniczący komisji nie zabrali głosu.

 

Do pkt 9

 

Przewodnicząca obrad poprosiła radnych o przystąpienie do podjęcia uchwał.

 

a) zmieniająca Uchwałę Nr XV/69/2011 Rady Gminy Rojewo z dnia 29 grudnia 2011r.

 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2012 r.

 

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy p. M. Kaczmarek.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały zmieniającej Uchwałę Nr XV/69/2011 Rady Gminy Rojewo z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2012 r.

 

Radni 14 głosami „za”, przyjęli uchwałę zmieniającą Uchwałę Nr XV/69/2011 Rady Gminy Rojewo z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2012 r.

 

b) zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rojewo na lata 2011 – 2019.

 

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy p. M. Kaczmarek.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rojewo na lata 2011 – 2019.

 

Radni 14 głosami „za”, przyjęli uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rojewo na lata 2011 – 2019.

 

c) uchwalenia planu pracy Rady Gminy Rojewo na 2013 rok.

 

Projekt uchwały przedstawiła Przewodnicząca Rady Gminy następnie poprosiła przewodniczących poszczególnych komisji o opinię w przedmiotowej sprawie.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy pozytywnie zaopiniowała plan pracy Rady Gminy na 2013r.

 

r. S. Nowicka – Prusak – powiedziała, że opinia komisji ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej zaopiniowała projekt niniejszej uchwały pozytywnie,

 

r. M. Tumidajewicz – powiedział, że opinia komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego jest pozytywna.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z tym Przewodnicząca Rady gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Rojewo na 2013 rok.

 

Radni 14 głosami „za” przyjęli uchwałę w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Rojewo na 2013 rok.

 

d) zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady Gminy Rojewo na 2013r.

 

Projekt uchwały przedstawiła Przewodnicząca Rady Gminy, następnie zwróciła się z prośbą o opinię poszczególnych komisji Rady Gminy.

 

r. M. Markiewka – powiedział, że opinia komisji rewizyjnej w sprawie planu pracy komisji jest pozytywna.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy zaopiniowała projekt niniejszej uchwały pozytywnie.

 

r. S. Nowicka – Prusak – powiedziała, że opinia komisji ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej zaopiniowała projekt niniejszej uchwały pozytywnie,

 

r. M. Tumidajewicz – powiedział, że opinia komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego jest pozytywna.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z tym Przewodnicząca Rady gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady Gminy Rojewo na 2013r.

 

Radni 14 głosami „za” przyjęli uchwałę w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady Gminy Rojewo na 2013r.

 

e) przejęcia obowiązków odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Rojewo, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

 

Projekt uchwały przedstawił Wójt Gminy, powiedział, że Gmina Rojewo jest małą gminą i jest w stanie dokonać odbioru odpadów z nieruchomości nie zamieszkałych, na których powstają odpady.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy pozytywnie zaopiniowała projekt przedmiotowej uchwały.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego.

 

r. M. Tumidajewicz – powiedział, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały 3 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się”

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli więcej, w związku z tym, Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała przegłosowanie projektu uchwały w sprawie przejęcia obowiązków odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Rojewo, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

 

Radni 13 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się” przegłosowali w/w uchwałę.

 

f) wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności.

Projekt uchwały przedstawiła p. A. Nieckarz.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o opinię komisję ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, ze komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy przegłosowała stawkę 7 zł / na miesiąc od osoby za odbiór odpadów zebranych selektywnie, oraz 20 zł / na miesiąc od osoby za odbiór odpadów zebranych nieselektywnie.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego.

 

r. M. Tumidajewicz – powiedział, że komisja przegłosowała stawkę 5,60 zł na miesiąc od osoby za odbiór odpadów zebranych selektywnie, oraz 20 zł na miesiąc od osoby za odbiór odpadów zebranych nieselektywnie.

 

r. S. Nowicka – Prusak – powiedziała, że komisja ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej przegłosowała stawkę 8 zł na miesiąc od osoby za odbiór odpadów zebranych selektywnie, oraz 25 zł na miesiąc od osoby za odbiór odpadów zebranych nieselektywnie.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Wójt Gminy – powiedział, że 8 osobowy zespół pracuje nad ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, z szacunkowych wyliczeń wychodzi 9 zł od mieszkańca za odpady zbierane selektywnie oraz 45 zł od mieszkańca za odpady nieselektywne. Powiedział, że jeżeli nie będziemy zbierać selektywnie, koszty śmieci będą duże, Gmina Rojewo będzie płacić wysokie kary, firmy zewnętrzne mogą posegregować śmieci za nas, ale za duże pieniądze, powiedział, że chciałby, abyśmy stali się nieformalną stacją regionalną. Zwrócił się z prośbą do radnych, aby przyjęli jak najwyższą stawkę za odpady niesegregowane.

r. M. Markiewka – powiedział, że propozycja komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy jest 7 i 20 zł, powiedział, że przyjrzał się stawką przyjętym przez inne gminy i nigdzie nie było wyższej stawki za odpady niesegregowane niż 20 zł. Gmina Pruszcz stawka 9 i 18 zł, stawka będzie obowiązywała od 1 lipca, po półrocznym okresie będziemy mogli podwyższyć stawki.

 

r. J. Mąka – powiedziała, że obecnie mieszkańcy płacą 16 zł za pojemnik, propozycja komisji jest od osoby.

 

r. W. Chwastyk – zwrócił się z zapytaniem, czy w pierwszej kolejności nie powinien być przyjęty regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie.

 

p. J. Jarzynowska – powiedziała, że w innych gminach również w pierwszej kolejności podejmowane są proponowane dzisiaj uchwały, później regulaminy, ponieważ wymagają one opinii Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego.

 

r. J. Kaczmarek – powiedział, że propozycja Wójta była od gospodarstwa domowego, zmieniliśmy „od osoby”, dużo osób wyjeżdża za granicę, co z tymi osobami, gdzie będą płacić za śmieci.

 

r. J. Mąka – powiedziała, że wniosek p. Wójta płatności od gospodarstwa domowego został wycofany, ponieważ 2 osobowa rodzina płaciłaby tyle samo co 5 osobowa.

 

r. M. Markiewka – powiedział, że rozmawiał z mieszkańcami swojego sołectwa, 100% osób opowiedziało się za stawką od mieszkańca.

 

p. J. Jarzynowska – powiedziała, że miejsce zamieszkania jest miejscem stałego pobytu, jeżeli dana osoba nie zamieszkuje jej obowiązkiem jest się wymeldować.

 

Wójt Gminy – powiedział, że są 4 możliwości wyboru metody ustalenia opłaty, dla naszej gminy dwie metody realne to „od osoby” lub „od gospodarstwa domowego”, administracyjne łatwiej byłoby naliczać od gospodarstwa domowego, każdy otrzyma deklarację, następnie deklaracje będą weryfikowane.

 

r. M. Iwiński – powiedział, że przy opłacie 50 zł od gospodarstwa domowego wychodzi kwota 5,26 zł od mieszkańca.

 

r. S. Nowicka – Prusak – zgłosiła wniosek w sprawie wycofania stawki komisji ds. oświaty, kultury, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, powiedziała, że komisja popiera stawkę ustaloną przez komisję ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

Radni nie mieli więcej pytań, w związku z tym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie stawki komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego 5,60 za odpady segregowane i 12 zł za odpady niesegregowane.

 

Radni 9 głosami „przeciw” przy 4 głosach „za” i 1 głosie „wstrzymującym się” odrzucili proponowana stawkę.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała przegłosowanie stawki komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy tj. 7 zł za odpady segregowane i 20 zł za niesegregowane.

 

Radni 9 głosami „za”, przy 4 głosach „przeciw” oraz 1 głosie „wstrzymującym się” przegłosowali zaproponowane stawki.

Przewodnicząca Rady Gminy ogłosiła 10 minut przerwy.

 

Po przerwie na posiedzenie Sesji Rady Gminy powróciło 14 radnych.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy odczytała przegłosowane stawki za odbiór odpadów i zaproponowała przegłosowanie całego projektu uchwały.

 

Radni 9 głosami „za”, przy 4 głosach „przeciw” oraz 1 głosie „wstrzymującym się” przegłosowali uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności.

 

g) określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Rojewo.

Projekt uchwały przedstawiła p. A. Nieckarz.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o opinię komisję ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, ze komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

 

Wójt Gminy – powiedział, że deklaracja jest rozbudowana.

 

r. J. Mąka – zaproponowała wprowadzenie autopoprawek, polegających na błędach pisarskich.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego.

 

r. M. Tumidajewicz – powiedział, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały 3 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się”

 

Radni nie mieli więcej pytań, w związku z tym, Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała przegłosowanie projektu uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Rojewo.

 

Radni 13 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się” przegłosowali w/w uchwałę.

 

h) określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Rojewo.

Projekt uchwały odczytała p. A. Nieckarz.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o opinię komisję ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, ze komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy głosowała 2 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się”.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego.

 

r. M. Tumidajewicz – powiedział, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z tym, Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała przegłosowanie projektu uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Rojewo.

 

Radni 14 głosami „za”, przegłosowali w/w uchwałę.

 

i) uchwalenia zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Rojewo.

 

Projekt uchwały przedstawił p. A. Bugowski.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o opinię komisję ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, ze komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Wójt Gminy – powiedział, że w październiku odbyła się debata, 4 wnioski nie zostały uwzględnione, było jeszcze jedno wyłożenie, później debata, wnioski częściowo zostały uwzględnione, powiedział, że gdyby urząd uwzględnił te wnioski, musiałyby nastąpić ponowne uzgodnienia studium, procedura wydłużyłaby się o 1,5 roku. W projekcie studium planowane jest powstania 9 elektrowni wiatrowych, które generują środki finansowe dla właściciela nieruchomości, ale również dla gminy.

 

r. M. Iwiński – zwrócił się z zapytaniem do uwagi nr 3, czy będzie możliwość wprowadzenia zmiany w studium.

 

Wójt Gminy – powiedział, że w każdej chwili można przystąpić do podjęcia nowej uchwały, jeżeli rada podejmie taką decyzję, powiedział, że trudno powiedzieć w jaki sposób zmieni się plan zagospodarowania przestrzennego województwa.

 

r. J. Mąka – powiedziała, że wpłynęło do niej pismo s. D. Witkowskiego, zwróciła się z zapytaniem, dlaczego jego wniosek nie został uwzględniony, p. Witkowski kupił działkę w celach inwestycyjnych.

 

Wójt Gminy – powiedział, że w 2010r. było złożony wniosek do studium p. Witkowskiego, tak jak i wiele innych wniosków, na podstawie których gmina przystąpiła do procedury uchwalania studium, żadna firma nie chciała budować tam wiatraków, były już uzgodnienia z Urzędem Marszałkowskim w tym zakresie. Powiedział, że nie uwzględnił wniosku, ponieważ wydłużyłoby to co zostało rozpoczęte.

 

p. A. Bugowski – powiedział, że załącznik nr 2 określa kierunki zagospodarowania przestrzennego w zakresie pozyskiwania energii elektrycznej. Tereny północne mają charakter ekologiczny i nie wolno instalować na nich elektrowni wiatrowych, ponieważ są w bliskich odległościach od zalesień.

 

p. D. Witkowski – powiedział, że zakupiona przez niego działka to teren B3 o przeznaczeniu rolniczo – uprawowym. Powiedział, że rozmawiał z p. Biernackim z RDOŚ z Bydgoszczy, i chodzi tylko o zapis w studium, ekspertyza wymagana jest na późniejszym etapie. Powiedział, że rozmawiał z Wójtem w tej sprawie od 17.05.2011r., studium się zmieniało, ktoś zapomniał o moim wniosku.

 

Wójt Gminy – powiedział, że rozmawialiśmy, ale mieliśmy już inne uzgodnienia, zwrócił się z zapytaniem do planisty, czy jeżeli zmienimy planistykę w obszarze B3 musimy uzyskać uzgodnienia ze wszystkimi wymaganymi instytucjami.

 

p. Sz. Bryzgalski - powiedział, że RDOŚ narzucił pewne procedury, jeżeli zgodzilibyśmy się na ten wniosek, to od początku musielibyśmy przeprowadzić uzgodnienia z RDOŚ, nadzorem geologicznym. Powiedział, że Rada Gminy zawsze może zdecydować o zmianie studium.

 

p. D. Witkowski – powiedział, że starszy nas się Marszałkiem, ale on nie tworzy prawa w Polsce, proszę o zapis, który nie zamknie mi drogi na dalsze lata, złożyłem w tej sprawie wniosek 3 lata temu, powiedział, że jest to dla niego bardzo ważna sprawa.

 

s. K. Olszewski – zwrócił się z zapytaniem, odnośnie żwirowni w Osieku Wielkim w obszarze B2.

 

Wójt Gminy – powiedział, że studium uniemożliwia powstania żwirowni na terenie Gminy Rojewo, mogą one powstać tylko pod warunkiem zgody Rady Gminy.

 

s. K. Olszewski – powiedział, że należałoby umieścić warunek powstania drogi asfaltowej.

 

Wójt Gminy – powiedział, że nie możemy uwzględnić takiego zapisu.

 

r. J. Mąka – powiedziała, że studium robione jest dla mieszkańców, sprawa jest krzywdząca dla mieszkańca. Powiedziała, że nie wiedziała, że był złożony taki wniosek.

 

r. M. Markiewka – zwrócił się z zapytaniem, czy Wójt powinien informować Radę o wnioskach złożonych do studium.

 

p. J. Jarzynowska – powiedziała, że nie, dopiero na etapie uzgadniania studium.

 

Radni nie mieli więcej pytań, w związku z tym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie załącznika Nr 5 tj: rozstrzygnięcia o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu zmiany Studium.

 

Radni 10 głosami „za”, przy 3 głosach „wstrzymujących się” przyjęli załącznik Nr 5 - rozstrzygnięcia o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu zmiany Studium.

 

Posiedzenie opuścił r. R. Matuszewski, quorum 13 radnych.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała przegłosowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Rojewo.

 

Radni 10 głosami „za”, przy 3 głosach „wstrzymujących się” przegłosowali w/w uchwałę.

 

Do pkt 10

 

Przewodnicząca obrad poprosiła zebranych o składanie wolnych wniosków i zapytań.

 

Sekretarz Gminy – p. R. Barczak odczytał pismo z Kujawsko-Pomorskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych we Włocławku z związku ze złożoną interpelacją w sprawie szkód spowodowanych przez bobry.

 

Kierownik Posterunku Policji w Rojewie – poprosił o zgłoszenie przez sołtysów, miejsc, w których  odbędą się imprezy sylwestrowe, następnie podziękował Wójtowi Gminy za współpracę, ponieważ Posterunek Policji w Rojewie będzie funkcjonował do 31 grudnia 2012r.

 

p. M. Chwastyk – zgłosiła sprawę konsultacji społecznych w Liszkowie, powiedziała, że jest zbulwersowana, tym co tam było, data konsultacji była bardzo niestosowna, godzina również, nie wszyscy mieszkańcy mogli uczestniczyć, zrobiono stolikowe podzbiory, niektóre stoły były puste, przy niektórych siedziała 1 – 2 osoby, przez 0,5 godziny słuchaliśmy Wójta do 14.30, kolejne 0,5 godziny słuchaliśmy, razem 1 godzinę, jaka była to ciężka praca zespołu, który przygotował tak długi regulamin utrzymania czystości i porządku w gminach.

„Mieszkańcy chcieli wiedzieć jaka będzie stawka, Wójt powiedział, że nie zebraliśmy się po to, aby ustalić stawkę, tylko po to, aby dyskutować nad regulaminem, przypominam, że każdy powinien mieć wgląd do regulaminu. Wójt tłumaczył, że nie było obowiązku prawnego zwołanie konsultacji, ja się pytam o moralny obowiązek radnych, którzy ustalą stawkę, dlaczego ich nie ma, czy ludzi wybranych przez społeczeństwo nie interesuje, co myślą o tym mieszkańcy, ilu jest radnych, jedna z pań radnych nie wiedziała, że takie konsultacje są planowane.

Następnie zwróciła się z zapytaniem, gdzie byli wszyscy radni, gdzie ich moralny obowiązek. Zwróciła się z zapytaniem, czy regulamin ten dotyczy tej właśnie gminy, w którym miejscu na terenie gminy, jest chodnik, gdzie okap dachu opada na chodnik, gdzie sopel może się urwać i zrobić dziurę w głowie, czego dotyczy ten punkt, czy dotyczy tej gminy, czy nie, pyta pan radny nad jakim regulaminem głosujemy, bo pan Wójt coś pokazuje, że ma regulamin 9 - stronnicowy, nie tamten a tutaj są niewielkie poprawki, niewielkie poprawki z wielu stron do 9 stron, nad czym ja mam głosować, nad którym regulaminem, uchwała Rady Miejskiej w Barczewie, uważam, że jest to plagiat, mamy dwa rodzaje plagiatu jawny i ukryty, pytam dlaczego zostałam obrażona, dlaczego słuchałam przez godzinę o ciężkiej pracy grupy roboczej, gdzie nie był to schemat, szablon, zmieniono tylko nazwy własne, wycięto plaże, coś dorzucono, czyją pracę opłacaliśmy, z jakim efektem przez pół roku.

 

Wójt Gminy –zwrócił się z zapytaniem, jak się pani nazywa.

 

Nazywam się Magdalena Chwastyk.

 

Wójt Gminy -  zwrócił się z zapytaniem, czy posądza mnie pani o plagiat, poprosił o sformułowanie oskarżeń.

 

p. M. Chwastyk – powiedziała, że nie będzie formułowała oskarżeń.

 

Wójt Gminy – zwrócił się z zapytaniem, czy Rada Miasta Inowrocław robiła konsultacje, czy brała pani udział w tych konsultacjach, jest pani mieszkanką miasta Inowrocław i tam sprawa powinna panią dotyczyć.

 

p. M. Chwastyk – powiedziała, że jestem płatnikiem w tej gminie, nie mamy z mężem rozdzielności majątkowej.

 

Wójt Gminy – powiedział, że nie jest pani podatnikiem, sople nie powinny panią dotyczyć, nie miała p. prawa głosować w tej gminie w sprawie regulaminu.

Gminy mogły rozpocząć pracę nad regulaminem utrzymania czystości i porządku po uchwaleniu wojewódzkiego planu, wszyscy radni nie muszą być wszyscy obecni na konsultacjach, było przedstawicielstwo radnych na konsultacjach w ilości 4 osób. Powiedział, że jest organem wykonawczym, nie uchwałodawczym, Rada Gminy jest organem uchwałodawczym, streszczenie tego co się działo w Liszkowie, było pani oczami., zwrócił się z zapytaniem, co miała na celu pani wypowiedź?

 

p. M. Chwastyk – powiedziała, że czuła się obrażona, jeden pan obecny na konsultacjach czuł to samo.

 

Wójt Gminy – powiedział, że konsultacje ogłosiła Rada Gminy.

 

Radni nie zgłosili więcej wolnych wniosków i zapytań.

 

Do pkt. 11

 

Wójt Gminy R. Żurowski udzielił odpowiedzi na zgłoszone interpelacje w pkt 10.

 

Do pkt. 12

 

Przewodnicząca Rady Gminy ogłosiła zamknięcie obrad XXIII Sesji Rady Gminy.

 

Protokołowała Agnieszka Nieckarz

 

    Sekretarz obrad

 

     Ewa Ponichtera

 

 

 

 

Załączniki

Materiały audio

Nagranie audio z sesji nr 23 część 1

Nagranie audio z sesji nr 23 część 2

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 stycznia 2013 14:36
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michał Cybulski
Ilość wyświetleń: 1361
24 listopada 2016 10:19 Michał Cybulski - Usunięcie linku do pliku audio [Sesja_Rady_Gminy_Nr_23_cz_2.mp3] z dokumentu. (Dokument opublikowany)
24 listopada 2016 10:19 Michał Cybulski - Usunięcie linku do pliku audio [Sesja_Rady_Gminy_Nr_23_cz_1.mp3] z dokumentu. (Dokument opublikowany)
21 listopada 2016 11:10 Michał Cybulski - Dodanie linku do pliku audio [Sesja_Rady_Gminy_Nr_23_cz_2.mp3] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany