Protokoły z sesji

Protokół Nr XX/2012 z Sesji Rady Gminy Rojewo z dnia 13 września 2012r.

ROI.0002.20.2012                                                                                           kat. arch. A

 

Protokół Nr XX/2012

z Sesji Rady Gminy Rojewo

z dnia 13 września 2012r.

 

              Na posiedzenie Sesji przybyło 14 radnych (Rada Gminy Rojewo liczy 15 członków), czyli zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym było quorum wymagane do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

W obradach udział wzięli:

 

inż. Rafał Żurowski –  Wójt Gminy Rojewo;

 

Porządek obrad:

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Wybór Sekretarza obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z XIX Sesji Rady Gminy Rojewo.
  4. Składanie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
  5. Składanie wniosków i interpelacji.
  6. Sprawozdanie Przewodniczącej Rady Gminy.
  7. Sprawozdanie Wójta.
  8. Sprawozdanie Przewodniczących Komisji.

9.      Podjęcie uchwał w sprawie:

 

a) zmieniająca Uchwałę Nr XV/69/2011 Rady Gminy Rojewo z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2012 r.

 

- informacja p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek;     

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

b) zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rojewo

na lata 2011 – 2019.

 

- informacja p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

           

c) udzielenia dotacji celowej na roboty budowlane przy Kościele Parafialnym p.w. Św. Anny w Liszkowie, przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków

 

- informacja p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek;     

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

d) wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego położonego w miejscowości Topola.

 

- informacja prac. U.G. – p. M. Wijaty;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

 

e) wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Ściborzu.

 

- informacja prac. U.G. – p. M. Wijaty;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

 

f) określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Rojewo.

 

- informacja prac. U.G. – p. A. Nieckarz;

            - opinia komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego;

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

 

g) przejęcia obowiązków odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Rojewo, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

 

           

- informacja prac. U.G. – p. A. Nieckarz;

            - opinia komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego;

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

 

10. Wolne wnioski i zapytania.

11. Odpowiedzi Wójta.

12. Zamknięcie Sesji.

 

Do pkt. 1

 

Otwarcia posiedzenia i stwierdzenia quorum (14 obecnych) dokonała Przewodnicząca Rady Gminy Rojewo r. Joanna Mąka, następnie Przewodnicząca Rady Gminy powitała Wójta p. Rafała, Sebastiana Żurowskiego, p. M. Kucol, koleżanki, kolegów radnych, sołtysów, zaproszonych gości, oraz pracowników urzędu gminy.

 

Do pkt. 2

 

Przewodnicząca Rady zaproponowała kandydaturę r. M. Markiewki na sekretarza obrad. Następnie zwróciła się do r. M. Markiewki z zapytaniem, czy wyraża zgodę na kandydowanie.

 

r. M. Markiewka - wyraził zgodę na kandydowanie.

 

Przewodnicząca Rady – zaproponowała przegłosowanie kandydatury r. M. Markiewki na sekretarza obrad.

 

Radni 14 głosami „za”, przyjęli kandydaturę r. M. Markiewki na sekretarza Sesji.

 

Do pkt. 3

 

Przewodnicząca obrad zwróciła się do r. H. Krzewiny z zapytaniem, czy zgłasza uwagi do protokołu z XIX Sesji Rady Gminy z dnia 14 czerwca 2012r.

 

r. H. Krzewina – powiedziała, że nie zgłasza uwag do protokołu z XIX Sesji Rady Gminy, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała przyjęcie protokołu z XIX Sesji Rady Gminy bez żadnych zmian.

Radni 14 głosami „za”, głosowali za przyjęciem protokołu z XIX Sesji Rady Gminy Rojewo bez żadnych zmian.

Do pkt. 4

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła radnych o składanie wniosków o zmiany w porządku obrad.

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy r. J. Mąka zaproponowała wprowadzenie projektu uchwały w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Rojewo.

Radni nie zgłosili innych zmian, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy odczytała zmieniony porządek obrad XX Sesji Rady Gminy, następnie zaproponowała jego przegłosowanie.

Radni 14 głosami „za” przyjęli porządek obrad XX Sesji Rady Gminy.

Zmieniony porządek obrad:

 

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Wybór Sekretarza obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z XIX Sesji Rady Gminy Rojewo.
  4. Składanie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
  5. Składanie wniosków i interpelacji.
  6. Sprawozdanie Przewodniczącej Rady Gminy.
  7. Sprawozdanie Wójta.
  8. Sprawozdanie Przewodniczących Komisji.

   9.   Podjęcie uchwał w sprawie:

 

a) zmieniająca Uchwałę Nr XV/69/2011 Rady Gminy Rojewo z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2012 r.

 

- informacja p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek;     

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

 

b) zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rojewo

na lata 2011 – 2019.

 

- informacja p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

           

c) udzielenia dotacji celowej na roboty budowlane przy Kościele Parafialnym p.w. Św. Anny w Liszkowie, przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków

 

- informacja p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek;     

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

d) wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego położonego w miejscowości Topola.

 

- informacja prac. U.G. – p. M. Wijaty;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

 

e) wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Ściborzu.

 

- informacja prac. U.G. – p. M. Wijaty;

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

 

f) określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Rojewo.

 

- informacja prac. U.G. – p. A. Nieckarz;

            - opinia komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego;

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

 

g) przejęcia obowiązków odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Rojewo, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

 

- informacja prac. U.G. – p. A. Nieckarz;

            - opinia komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego;

            - dyskusja;

- podjęcie uchwały.

 

h) określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Rojewo

 

 

- informacja p.o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek;     

            - opinia komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy;

            - dyskusja;

      - podjęcie uchwały.

 

10. Wolne wnioski i zapytania.

11. Odpowiedzi Wójta.

12. Zamknięcie Sesji.

 

Do pkt. 5

 

Przewodnicząca Rady Gminy r. J. Mąka poprosiła o składanie wniosków i interpelacji przez radnych i zaproszonych gości.

 

r. M. Tumidajewicz – zgłosił, że na drodze w Rojewie tzw. Huby należy ustawić ograniczenie prędkości do 40 km/h.

 

s. S. Dziedzic – Dombek – zgłosiła, że droga od laguny do p. L. Olszowy wymaga naprawy, rolnicy korzystają z tej drogi jeżdżą ciężkim sprzętem.

 

r. J. Kaczmarek – zgłosił sprawę uhonorowania s. A. Kusia, ponieważ był to wybitny działacz społeczny.

 

Radni oraz zaproszeni goście nie zgłosili więcej wniosków i interpelacji.

 

Do pkt 6

 

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała zebranych, że:

 

  1. 27 czerwca wzięła udział w spotkaniu konsultacyjnym w sprawie nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz zmianami dla samorządów związanymi z tą ustawą.
  2. 29 czerwca wzięła udział w drugiej edycji Festynu „Dzień Kujaw i Pałuk”, który odbył się w Żninie. Podziękowała zespołowi :Wrzos” za udział w festynie oraz członkiniom Kół Gospodyń Wiejskich, które zaoferowały swoje potrawy reprezentując naszą gminę.
  3. 30 czerwca wzięła udział w Walnym Zebraniu Członków Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Czarnoziem na Soli.
  4. 8 sierpnia odbyło się spotkanie z sołtysami, w którym również wzięła udział. Na spotkaniu omawiane były sprawy organizacyjne dożynek Gminnych, które odbyły się 26 sierpnia.

Podziękowała wszystkim za udział, przede wszystkim osobom, które pomagały w organizacji tego święta. Radnym, sołtysom, starostom, Kierownikowi SZOiKu, organizacjom pozarządowym m. in. Kołom Gospodyń Wiejskich za przygotowanie różnych potraw, zespołom, które wystąpiły w części artystycznej.

  1. Poinformowała zebranych, że Radni oraz Regionalna Izba Obrachunkowa w Bydgoszczy w

odpowiednim czasie otrzymali informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć Gminy Rojewo za pierwsze półrocze 2012r. oraz informację o przebiegu budżetu Gminy Rojewo za pierwsze półrocze 2012r.

 

 

 

 

Do pkt 7

 

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o przedstawienie sprawozdania Wójta Gminy Rojewo p. R. Żurowskiego.

 

Wójt Gminy p. Rafał Żurowski przedstawił sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Rojewo.

 

14-06-2012r. odbyła się ostatnia sesja Rady Gminy Rojewo.

 

15-06-2012 Spotkanie LGD w Gniewkowie.

W Urzędzie Gminy w Gniewkowie odbyło się spotkanie, na którym omawialiśmy możliwości pozyskania przez czarnoziem na soli środków finansowych na lata 2013-2014. Dyrektor LGD Pan Damian Wasilewski przedstawił informację o możliwości pozyskania kwoty 5mln zł do wykorzystania przez gminy powiatu inowrocławskiego w ramach PROW – z odnowy wsi. Nabór wniosków przewidziany jest na lato 2013r.

 

15-06-2012 Spotkanie z przedstawicielem firmy New Power.

W tym dniu przeprowadziłem pierwsze spotkanie z przedstawicielem firmy zainteresowanej przygotowaniem przetargu na zakup energii elektrycznej dla wszystkich jednostek budżetowych w naszej gminie. W późniejszym terminie spotykałem się z przedstawicielami innych firm w celu wyłonienia najkorzystniejszej oferty.

 

21-06-2012 Spotkanie organizacyjne w sprawie dożynek gminnych.

Radio GRA

 

27-06-2012 Szkolenie w UM – ustawa śmieciowa.

 

28-06-2012 Spotkanie z Bartoszem Szymańskim w sprawie wniosku o budowę wodociągu w północnej części gminy, złożyliśmy odwołanie w tej sprawie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

 

29-06-2012 Zakończenie roku szkolnego Rojewice.

 

Po wcześniejszym zebraniu opinii od Kuratora Oświaty, Rady Pedagogicznej oraz Rady Rodziców podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego wręczyłem Pani Agacie Smolińskiej powierzenie obowiązków Dyrektora szkoły Podstawowej w Rojewicach na lata 2013-2017.

 

28-07-2012 Spotkanie z Jakubem Kulińskim Przedstawicielem zakładu opiekuńczo leczniczego.

 

23-07-2012 Spotkanie w sprawie organizacji dożynek

Radio Gra

 

24-07-2012 Spotkanie z Dariuszem Kurzawą V-marszałkiem woj. Kuj – Pom.,

Spotkanie dotyczyło finansowania budowy chodnika przy drodze wojewódzkiej w kierunku Milianówki, na który sporządziliśmy dokumentację projektową. Pan Marszałek poinformował, iż realne środki, które możemy pozyskać na ten cel będą dostępne w przyszłym roku budżetowym. W związku z powyższym wystąpimy do Zarządu Województwa o ujęcie tej inwestycji w budżecie województwa na rok 2013.

 

02-08-2012 Spotkanie z Tadeuszem Majewskim Starostą Powiatu Inowrocławskiego w spawie dofinansowania budowy chodnika w miejscowości Liszkowo. Uzyskaliśmy dotację w wysokości 20 000 zł.

Rozmawialiśmy również na temat odwodnienia w miejscowości Ściborze – prace te mają być wykonane przez ZDP jesienią tego roku. Otrzymałem również zapewnienie o wykonaniu podcinki drzew i krzewów na całym odcinku drogi powiatowej Ściborze – Osiek Wielki.

 

03-08-2012 Debata publiczna w sprawie studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego gminy.

 

16-08-2012 Spotkanie z dyrektorem biura konsultingowego PGK z Bydgoszczy

Przedłożył mi propozycję przygotowania postępowania przetargowego na zakup energii elektrycznej przez Urząd Gminy i wszystkie jednostki podległe.

 

17-08-2012 Spotkanie w sprawie biegu Rodziny Milewskich trasa Gniewkowo – Rojewo.

7 Października w Rojewie odbędzie się duża impreza sportowa – Zakończenie wojewódzkiego sezonu biegów terenowych. Obecny będzie Marszałek Piotr Całbecki. Trwają już prace, aby włączyły się w to wydarzenie sportowe dzieci i młodzież z naszych szkół.

 

 

22-08-2012 Spotkanie przedstawicieli Gmin, powiatu oraz miasta Inowrocław w sprawie wspólnego przetargu na zakup energii

 

24-08-2012 Spotkanie z Posłem na sejm Krzysztofem Brejzą.

Spotkanie dotyczyło wsparcia w procesie zwolnienia naszej gminy z opłat za wyłączenie z produkcji leśnej gruntów przeznaczonych pod drogi publiczne. Staramy się wykorzystać temat planowanej metropolii Toruńsko – Bydgoskiej tak, aby zarówno gmina Rojewo jak i nasi sąsiedzi mogli mieć alternatywną drogę dojazdową do tych miast.

 

26-08-2012 Dożynki Gminne.

 

27-08-2012 Spotkanie z Dyrektorem Departamentu sieci teleinformatycznych Urzędu Marszałkowskiego. Przedstawiona została propozycja budowy na terenie wsi Rojewo masztu sieci teleinformatycznej w celu pokrycia całego województwa siecią szerokopasmową. Propozycja lokalizacji masztu to teren po zlewni mleka w Rojewie.

 

28-08-2012 Spotkanie w starostwie w sprawie wydawania Gazety powiatowej.

 

03-09-2012 Rozpoczęcie roku szkolnego.

 

07-09-2012 Otwarcie Gabinetu rehabilitacyjnego w Rojewie.

 

10-09-2012 Odbiór końcowy robót przy II etapie kanalizacji w Rojewie.

 

12-09-2012 Szkolenie w sprawie ustawy śmieciowej - UM.

 

Do pkt 8

 

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o zabranie głosu Przewodniczących Komisji.

 

Przewodniczący komisji nie zabrali głosu.

 

Do pkt 9

 

Przewodnicząca obrad poprosiła radnych o przystąpienie do podjęcia uchwał.

 

         a) zmieniająca Uchwałę Nr XV/69/2011 Rady Gminy Rojewo z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2012 r.

 

Projekt uchwały odczytała p. o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek.

 

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

r. M. Markiewka - zwrócił się z zapytaniem, jakie inwestycje miały zostać wykonane w szkole w Ściborzu, dlaczego środki ze Ściborza zostały przeniesione do szkoły w Rojewie, czy remont w Szkole w Ściborzu będzie wykonany.

 

Wójt Gminy – powiedział, że 15 tys. zł. było zaplanowane  na remont ubikacji w Szkole w Ściborzu, zgodnie z zaleceniem Sanepidu, w ciągu roku szkolnego trudno wykonać te prace, w związku z tym przeniesiono środki na salę komputerową w szkole w Rojewie, natomiast do Ściborza zostaną zakupione materiały i remont będzie przeprowadzony w późniejszym terminie.

 

r. R. Matyszewski – zwrócił się z zapytaniem, w sprawie monitoringu w Ściborzu, czy brak oświetlenia tego terenu nie zakłuci funkcjonowanie monitoringu.

 

Wójt Gminy – powiedział, że monitoring zostanie zainstalowany jako zabezpieczenie majątku, sam monitoring nie wymaga dodatkowego oświetlenia, działa na podczerwień, przyszłościowo nie wykluczam dołożenia w tej części oświetlenia.

 

Radni nie mieli więcej pytań, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały zmieniającej Uchwałę Nr XV/69/2011 Rady Gminy Rojewo z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2012 r.

 

Radni 13 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się” przyjęli uchwałę zmieniającą Uchwałę Nr XV/69/2011 Rady Gminy Rojewo z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rojewo na 2012 r.

 

b) zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rojewo

na lata 2011 – 2019.

 

Projekt uchwały odczytała p. o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rojewo

na lata 2011 – 2019.

 

 

Radni 13 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się”  przyjęli uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rojewo na lata 2011 – 2019.

 

c) udzielenia dotacji celowej na roboty budowlane przy Kościele Parafialnym p.w. Św. Anny w Liszkowie, przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków

 

Projekt uchwały odczytała p. o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek, następnie poinformowała zebranych, że w tytule wprowadzona zostanie następująca autopoprawka: było „udzielenia dotacji celowej na roboty budowlane przy Kościele Parafialnym p.w. Św. Anny w Liszkowie, przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków” będzie „udzielenia dotacji celowej na roboty budowlane w Kościele Parafialnym p.w. Św. Anny w Liszkowie, wpisanym do rejestru zabytków”

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowej na roboty budowlane w Kościele Parafialnym p.w. Św. Anny w Liszkowie, wpisanym do rejestru zabytków.

 

Radni 14 głosami „za”, przyjęli uchwałę w sprawie udzielenia dotacji celowej na roboty budowlane w Kościele Parafialnym p.w. Św. Anny w Liszkowie, wpisanym do rejestru zabytków.

 

d) wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego położonego w miejscowości Topola.

 

Projekt uchwały odczytał p. M. Wijata, poinformował zebranych, że proponuje się wyrazić zgodę na udzielenie dotychczasowym najemcom – nabywcom lokalu mieszkalnego nr 20/3, położonego w miejscowości Topola bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu oszacowanej przez biegłego rzeczoznawcę w wysokości:

75% przy płatności jednorazowej,

70% przy zakupie na raty.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy pozytywnie zaopiniowała projekt przedmiotowej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego położonego w miejscowości Topola.

 

Radni 13 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się” przyjęli uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego położonego w miejscowości Topola.

e) wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Ściborzu.

 

Projekt uchwały odczytał p. M. Wijata, poinformował zebranych, że w związku z zainteresowaniem kupnem nieruchomości w Ściborzu, Gmina Rojewo postanowiła przeznaczyć do sprzedaży działki:

- działka nr 9/37 o powierzchni 0,1244 ha,

- działka nr 9/39 o powierzchni 0,1339 ha.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy pozytywnie zaopiniowała projekt przedmiotowej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Ściborzu.

 

Radni 14 głosami „za”, przyjęli uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Ściborzu.

 

f) określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Rojewo.

 

Projekt uchwały odczytała p. A. Nieckarz poinformowała zebranych, że podjęcie uchwały zapewni realizację zadań określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391), w zakresie warunków udzielania zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego.

 

r. M. Tumidajewicz – powiedział, że komisja ds. ochrony środowiska i porządku publicznego pozytywnie zaopiniowała projekt przedmiotowej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

p. B. Mielcarek – zwrócił się z zapytaniem, czy  przepisy prawne zezwalają na wydanie zezwolenia tylko dla samochodów w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych.

 

p. J. Jarzynowska – poprosiła Przewodniczącą Rady Gminy o 10 minut przerwy.

 

Przewodnicząca Rady Gminy zarządziła 10 minut przerwy.

 

Po przerwie na posiedzenie Sesji Rady Gminy powróciło 14 radnych.

 

p. A. Nieckarz – zaproponowała wprowadzenie do projektu uchwały autopoprawek, polegających na zamianie wyrażenia „specjalistyczne samochody” na  „specjalistyczne pojazdy”.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Rojewo.

 

Radni 14 głosami „za”, przyjęli uchwałę w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Rojewo.

 

g) przejęcia obowiązków odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Rojewo, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

 

Projekt uchwały przedstawiła A. Nieckarz, poinformowała zebranych, że na podstawie art. 6c ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z  2012r., poz. 391) Rada Gminy może, w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, postanowić o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. ochrony środowiska i porządku publicznego.

 

r. M. Tumidajewicz – powiedział, że komisja ds. ochrony środowiska i porządku publicznego negatywnie zaopiniowała projekt przedmiotowej uchwały, przy głosowaniu 3 głosy „przeciw”,

1 „ wstrzymujący się”.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały w sprawie

 

Radni 13 głosami „przeciw”, przy 1 głosie „wstrzymującym się” nie przyjęli uchwały w sprawie przejęcia obowiązków odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Rojewo, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

 

h) określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Rojewo

 

Projekt uchwały odczytała p. o. Skarbnika Gminy – p. M. Kaczmarek.

 

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o wyrażenie opinii komisji ds. planowania, gospodarki i finansów gminy.

 

r. A. Wesołowski – powiedział, że komisja ds. planowania, gospodarki i finansów gminy zaopiniowała pozytywnie projekt niniejszej uchwały.

 

Przewodnicząca Rady Gminy otworzyła dyskusję w przedmiotowej sprawie.

 

Radni nie mieli pytań, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała głosowanie projektu uchwały w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Rojewo

 

 

Radni 14 głosami „za”, przyjęli uchwałę w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Rojewo.

 

Do pkt 10

 

Przewodnicząca obrad poprosiła zebranych o składanie wolnych wniosków i zapytań.

 

r. H. Krzewina – zwróciła się z zapytaniem odnośnie kosztów wydatkowanych na dożynki gminne, czy pozyskaliśmy na ten cel jakieś środki zewnętrzne.

Zwróciła się z zapytaniem, dlaczego odmówiono nam udzielenia dotacji na wodociąg w północnej części gminy.

Następnie zwróciła się z zapytaniem, na co planuje się przeznaczyć środki pozostałe z inwestycji chodnika w Liszkowie.

Zwróciła się z zapytaniem, w sprawie organizacji piłki halowej, 200 zł opłaty sędziowskiej, hala miała być udostępniana nieodpłatnie, młodzież musi dojechać, przyjdą do sołtysów po pieniądze sołeckie.

 

s. R. Majewska – zgłosiła wycinkę krzewów w Mierogoniewicach.

 

r. J. Kaczmarek – zwrócił się z zapytaniem, w sprawie oznakowania dróg, tabliczki z numerami posesji na terenie sołectw, oraz sprawa tablic ogłoszeniowych dla sołectw, ponieważ są w bardzo złym stanie.

 

p. B. Mielcarek – powiedział, że występuje z upoważnienia p. H. Harcęki, który nie wie co ma zrobić w sprawie szkody na swojej posesji spowodowanej zalewaniem wody z drogi gminnej, 150m drogi utwardzono, woda nie wsiąka, po wizji lokalnej stwierdzono, że rów przy posesji wykonała gmina, rów ten nie ma odpływu, wody z tego terenu znajdują się na polu p. Harcęki. Po ostatniej burzy p. Harcęko miał zalane grunty, samorząd powinien reprezentować nas w innych instytucjach, prośba , aby załatwić sprawę p. Harcęki w sposób kompleksowy.

Następnie powiedział, że minęło 21 m-cy od dnia wyborów, po 100 dniach pracy oczekuje się efektów od nowej władzy, Wójt obiecał, że będzie prowadził blog, gdzie będzie możliwość dostępu do wszystkich informacji, po 2 m-cach blog wójta został zlikwidowany, wpisy na stronie internetowej odnośnie komisji, sesji nie dają żadnego obrazu co się dzieje na terenie gminy, brak informacji odnośnie zamierzeń, powiedział, że jako mieszkaniec gminy ma prawo do informacji, dlatego przygotował szereg pytań, które przygotuje również w formie pisemnej, i oczekuję pisemnych informacji, ponieważ wiele tematów jest drażniących np. sprawa konkursów na stanowiska kierownicze, sprawa pracy, którą wykonują osoby zatrudnione na tych stanowiskach, zakres obowiązków p. Sekretarza gminy, ponieważ są skargi od mieszkańców, że jego przydatność jest minimalna, sprawa pozyskiwania środków z PROW była możliwość złożenia wniosku na 1 mln. zł, gmina złożyła wniosek na około 650 tys. zł wniosek został odrzucony, zatrudniona została osoba, która miała się zajmować tylko sprawą pozyskiwania środków zewnętrznych, następnie zwrócił się z zapytaniem, czy Wójt przygotowuje nowe wnioski, projekty związane z kanalizacją, wodociągami, bo takowe projekty mogą być realizowane w ramach PROW, poza FOGRem nie ma innego dofinansowania na drogi.

 

Przewodnicząca Rady Gminy – zaproponowała, aby p. B. Mielcarek złożył wszystkie pytania na piśmie, powiedziała, że ani Wójt ani radni w chwili obecnej nie są w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania, powiedziała, że był tyle lat wójtem, był dobrym, cenionym wójtem, ale to nie znaczy, aby mógł pan upokarzać, też zaczynał pan od początku.

 

p. B. Mielcarek – powiedział, że było 50-lecie Koła Gospodyń Wiejskich w Liszkowie, na które był zaproszony, zaproszony był również p. M. Przeździęk i p. O. Szczesiak, jednak nie było żadnej informacji w biuletynie, zostaliśmy pominięci, było podsumowanie projektu w Rojewicach, z którego również nie było żadnej informacji,  zwrócił się z zapytaniem co stanie się z przedszkolem w Ściborzu i Liszkowie, Rojewicach, kiedy powstanie pełnowymiarowe przedszkole w Rojewie, ile będzie to kosztowało gminę.

 

r. M. Iwiński – powiedział, że nie jest prawdą, że radni nie byli zainteresowani sprawą zalewania posesji p. Harcęki, p. Harcęko zgłosił się do mnie w tej sprawie na dożynkach, być może winna jest również melioracja, prośba do służb melioracyjnych, aby sprawdziły tą sprawę, rowy nie są od tego, aby odwadniały z pól, woda nie spływa tylko i wyłącznie z drogi gminnej, niedrożny jest przepust powiatowy.

 

p. L. Wołąkiewicz – powiedział, że pismo o którym była mowa było skierowane do p. Posła, a nie do p. Harcęki, pismo do Zarządu Dróg Powiatowych było wysłane dużo wcześniej niż były robione roboty, dotyczyło rowu i przepustu pod drogą powiatową. Rów, który został wykopany był wykonany na tyle na ile wystarczyło środków finansowych, powiedział, że kopiąc dalej w kierunku Liszkowa musiałby naruszyć strukturę drogi. Powiedział, że przy średnich opadach rów jest w stanie odebrać wody.

 

p. H. Harcęko – powiedział, że sprawa trwa przeszło 2 lata, poruszałem wszędzie tą sprawę, dostałem odpowiedź od p. Posła, wykonany rów jest dziurą, która nie ma odpływu.

 

r. A. Wesołowski – zaproponował, aby powołać komisję w przedmiotowej sprawie.

 

r. J. Kaczmarek – powiedział, że w Ściborzu potrzeba była dwóch wójtów, abym usłyszał, że będzie zrealizowane w Ściborzu, mieszkańcy się topili, mieli łóżka wodne, poprzedni Wójt wiedział o tej sprawie,

 

Radni nie zgłosili więcej wolnych wniosków i zapytań.

 

Do pkt. 11

 

Wójt Gminy R. Żurowski udzielił odpowiedzi na zgłoszone interpelacje:

 

- ograniczenie prędkości – droga na huby – jeżeli jest taka wola mieszkańców i będą na to środki zostanie wykonane,

- s. S. Dziedzic – Dombek – sprawa utwardzenia drogi w kierunku p. Olszowy, powiedział, że sprawa jest nam znana, radni przesunęli środki finansowe, będzie możliwość wykonania.

- r. J. Kaczmarek – uhonorowanie s. A. Kusia, radni muszą w tej sprawie złożyć odpowiedni wniosek, zgodnie z uchwałą Rady Gminy,

- powiedział, że inwestorzy chcą wydobywać kopaliny na terenie naszej gminy, Urząd Gminy jest atakowany od strony niezadowolonych właścicieli gruntów, toczyło się postępowanie w SKO w tej sprawie, potem została złożona skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, orzeczono wyrok na korzyść urzędu gminy, na dzień dzisiejszy na terenie gminy nie funkcjonuje żadna kopalnia kruszywa.

 

- r. H. Krzewina – koszt dożynek, koszt był niższy niż w ubiegłym roku, około 21.401,00 zł,

(radio gra - 15.129,00 zł,  wieniec dożynkowy - 800 zł, woda mineralna 33,20zł  , afisze   799 zł  urządzenia zabawowe – 3 900 zł, kwiaty –200zł grochówka – 540zł, wszystkie atrakcje były wpisane w te koszty, lub pozyskane od sponsorów, w gminie dzieje się dużo, ze względu na naszych mieszkańców, którzy chcą działać.

 

- sprawa odmowy dofinansowania, nie dostarczyliśmy na czas dokumentów, pozwolenie na budowę nie było prawomocne, zabrakło 15 dni, nie była to tylko i wyłącznie nasza wina, od projektanta mieliśmy zapewnienia, że na czas dokumenty zostaną dostarczone, zostały dostarczone zgodnie z umową, ale nie były prawomocne, złożyliśmy sprawę do Sądu, powołujemy się również na czynnik społeczny w tej sprawie, mam nadzieję, że uda nam się to obronić, dlaczego nie wykorzystaliśmy pełnej kwoty,  aby pozyskać większą kwotę musielibyśmy mieć więcej uzgodnień,

 

- sprawa środków pozostałych środków z budowy chodnika w Liszkowie, 220 tys. zł otrzymaliśmy z zewnątrz, koszt chodnika 160 tys. zł, w budżecie mamy 415 tys. zł, powiedział, że chciałby, aby środki pozostałe trafiły do sołectwa Liszkowo – Budziaki.

 

- opłata za halę sportową, nie ma opłaty, kwota 200 zł jest opłatą za sędziego, nie ma żadnej opłaty za użytkowane hali.

 

r. J. Mąka – powiedziała, że 200,00 zł muszą płacić nasze dzieci, które nie mają takich środków, zaproponowała, aby LZS Znicz włączył tą opłatę w swoje koszty i przedstawiła we wniosku do konkursu.

 

s. R. Majewska – sprawa wycinki, wnioski wysyłamy do Starostwa, sprawa założenia barierki wysłana była w jednym piśmie, współpraca jest dobra,

 

r. J. Kaczmarek – sprawa oznakowania sołectw, odbędzie się spotkanie sołtysów w tej sprawie, aby oszacować koszt tej inwestycji,

 

sprawa p. H. Harcęki, sprawa zgłaszana była w zeszłym roku, wykonaliśmy to co było możliwe do wykonania, od roku walczymy z Zarządem Dróg Powiatowych o wykonanie odwodnienia w Ściborzu, zrobiliśmy tyle, żeby zabezpieczyć pana majątek, wykopano rów odprowadzający wodę do rowu powiatowej, wnioskowaliśmy do Zarządu dróg Powiatowych o udrożnienie rowu, za co my odpowiadamy to robimy, prosiłem o partycypację w kosztach, natomiast pan, żeby pomóc sobie nie zrobił nic,

 

- sprawa braku informacji o działalności gminy, sesjach, komisjach, wszystkie protokoły są zamieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej, obrady sesji są nagrywane i nagrania również zamieszczamy, w związku z tym, czy można zrobić coś więcej,

 

- uwagi do gazetki „Nasza Gmina” – powiedział, że również ma zastrzeżenia, co do współpracy z redaktorem tej gazetki, informacje są przekazywane bezpośrednio do niego, jeżeli jakieś informacje nie zostały zamieszczone to z jego winy, powiedział, że jest propozycja starosty w sprawie wydawania tygodnika powiatowego o zasięgu powiatowym, informacje będą redagowane przez gminy, 0,5 strony na jedną gminę, tygodnik będzie promocją gminy na cały powiat, 1000 egzemplarzy raz w tygodniu w 10 punktach dystrybucyjnych,

 

- zakres obowiązków sekretarza, ma taki sam zakres jak poprzedni sekretarz, i wywiązuje się ze swoich obowiązków,

 

p. B. Mielcarek – zwrócił się z zapytaniem, co z dalszymi wnioskami, czy będą przygotowane, kto jest winny tego, że wniosek gminy został odrzucony, że gmina za późno wzięła się do jego przygotowania, internet jest ofertą dla młodych ludzi, kwestia przesłuchiwania całych obrad sesji nie wchodzi w grę,

 

r. M. Markiewka – sprawa środków na chodnik w Liszkowie, pieniądze na chodnik zostały wynegocjowane z przedstawicielami Elektrowni Wodnych przez radnych z Liszkowa, w związku z tym dlaczego miałyby być przekazane do innego sołectwa,

 

Wójt Gminy – powiedział, że gmina objęta jest funduszem wsparcia, obecnie przygotowywana jest strategia rozwoju gminy na lata 2013 – 2020 pomimo tego, ze nie ma jeszcze strategii województwa, opracowanie strategii jest warunkiem otrzymania dodatkowych środków finansowych,

 

Powiedział, że obecnie nie ma naboru wniosków, planujemy wystąpić o dofinansowanie inwestycji drogowych, ponieważ na odbywających się zebraniach wiejskich mieszkańcy chcą budowy dróg a nie budowy kanalizacji. Powiedział, że 15 gmin czeka w kolejce na otrzymanie środków z podstawowych usług, jeżeli będzie nabór złożymy wnioski. Idziemy w kierunku dróg, ponieważ na terenie gminy tego brakuje, inwestycja kanalizacyjna musimy wpływać na mieszkańców, aby się podłączyli, zebrania wiejskie odbywają się, trzeba na nie chodzić, mieszkańcy chcą, aby były wykonywane inwestycje drogowe, nie chcą kanalizacji, jeżeli będą dofinansowania na drogi to złożymy wnioski.

 

p. B. Mielcarek – powiedział, że nie widzi, żadnej drogi, gdzie byłaby możliwość dofinansowania.

 

r. H. Krzewina – chwała, że wynegocjowaliście pieniądze, ale powiedzcie to mieszkańcom, powiedzą, że znowu Liszkowa, a co z innymi sołectwami.

 

r. J. Mąka – są duże potrzeby w sołectwach, uważam, że powinniśmy się spotkać i porozmawiać o tej sprawie, jesteście radnymi całej gminy, i trzeba patrzeć na całą gminę.

 

r. M. Markiewka – powiedział, że nie zabiera pieniędzy innym, i chce aby wszystko było robione w Liszkowie, pieniądze zostały przeznaczone na określony cel, wynegocjowane przez 3 osoby, Wójta i dwóch radnych.

 

r. J. Kaczmarek – powiedział, że Przewodnicząca ma rację, starajmy się podzielić.

 

Do pkt. 12

 

Przewodnicząca Rady Gminy ogłosiła zamknięcie obrad XX Sesji Rady Gminy.

 

Protokołowała Agnieszka Nieckarz

 

    Sekretarz obrad

 

      Mirosław Markiewka

 

 

 

 

Załączniki

Materiały audio

Nagranie audio z sesji nr 20

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 listopada 2012 09:40
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michał Cybulski
Ilość wyświetleń: 1216
21 listopada 2016 11:00 Michał Cybulski - Usunięcie linku do pliku audio [Sesja_Rady_Gminy_Nr_20.mp3] z dokumentu. (Dokument opublikowany)
21 listopada 2016 10:56 Michał Cybulski - Dodanie linku do pliku audio [Sesja_Rady_Gminy_Nr_20.mp3] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
05 listopada 2012 14:00 Michał Cybulski - Dodanie linku do pliku audio [Sesja_Rady_Gminy_Nr_20.mp3] do dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany